Verdachte geur

Gestart door Jochim, 03-01-2010 15:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cas

#15
wat voor soort geur rook je dan, koppeling heeft volgens mij echt een " verbrandde koppeling " geur. als hij verder niet slipt, en je olie netjes roodachtig is en ook niet verbrand ruikt, dan is dat het niet lijkt mij, en je koppeling verbranden op een snelweg ritje zonder dikke aanhanger..... gaat je niet lukken bij normaal gebruik.

beetje rook uit peilstok kan wel, als het maar niet eruit spoot, want dan is er iets met je carterontluchting.
zeker als je olie moest bijvullen. dan wordt het wat warmer  :)  denk dat je toch even moet kijken naar je Cventilatie. of de afdichtring van je olievuldop, als die niet goed aflsluit..... lekt daar olie langs, en dat komt weer bij hete delen, wat de verbrande olie geur geeft.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

san

Heb de "verdachte geur" alleen goed kunnen ruiken bij stilstaan en file rijden.Olie vanmiddag bijgevuld, vanavond kijken (ruiken) of het nu weg is. Ik maak wel om de zoveel tijd mijn vlamdover etc schoon. Hoe kun je merken dat je koppeling "op" is?

thuur

Is het onder het bougiedeksel vettig van de olie misschien?


Gr :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: san op 06-02-2010 18:34:09
Hoe kun je merken dat je koppeling "op" is?

In een hoge versnelling bij lage toeren plotseling vol gas geven
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

san

Citaat van: thuur op 06-02-2010 18:44:50
Is het onder het bougiedeksel vettig van de olie misschien?


Gr :eusa_think:

Kijk ik morgen wel even na,hoop echt niet dat het met de koppeling te maken heeft,gaat mijn spaargeld voor de R. :P

san

Citaat van: henry classic v70 op 06-02-2010 18:48:16
Citaat van: san op 06-02-2010 18:34:09
Hoe kun je merken dat je koppeling "op" is?

In een hoge versnelling bij lage toeren plotseling vol gas geven
Wat gebeurd er dan?

Domaso

Citaat van: san op 06-02-2010 18:50:46
Citaat van: henry classic v70 op 06-02-2010 18:48:16
Citaat van: san op 06-02-2010 18:34:09
Hoe kun je merken dat je koppeling "op" is?

In een hoge versnelling bij lage toeren plotseling vol gas geven
Wat gebeurd er dan?

Als je koppeling versleten is weinig. Koppeling slipt dan namelijk.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Freakybaby

Als de koppeling echt versleten is zal je dus merken dat ie gaat slippen. Toeren gaan omhoog en als je het even langer aan houdt gaat het echt stinken. Gebeurt er vrij weinig en begint ie langzaam op te trekken heeft je koppelingsplaat nog grip op het vliegwiel.

Dat blijven hangen van het pedaal lijkt me erger.. Daardoor zou het kunnen dat je met een slippende koppeling rijdt of gereden hebt. Dan kan het idd wel stinken.

Heb 1 keer gezien dat een pedaal onderin bleef staan (sjors stond toen langs de A1 stil) en dat was de hulp cilinder die doorgetrapt was.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

cas

koppelingsplaat verbranding ruik je echt wel langer dan " eventjes" als je file rijdt. rook er vandaag nog 1. is echt bah....

denk dat je echt even moet zoeken naar een olie lekkage. kijk idd even onder de afdekkap van je motor bovenop. daar waar je bougies onder zitten. als daar wat olie ligt, kan dat de oorzaak zijn. zorg dat het niet te dicht bij je bougies komt! want dan ga je je in de ellende werken  ;D

als daar olie ligt, even schoonmaken. ( eerst naar dealer) en dan de ring van je vuldop vervangen, die zal dan kunnen lekken van ouderdom. meen dat die bij de dealer standaard bij elke grote beurt vervangen wordt.

onderdeeltje van 1 euro 40 ofzo! is een begin.....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

francois

hoe is de staat van de turbo slangen
als de slangen slecht zijn dan kan hier ook wel eens olie door heen lekken
kijk vooral die op de turbo zit

gr

san

Net even de boel nagekeken en idd lag er een klein beetje olie naast de vuldop..

Schoongemaakt en deze week maar een nieuwe dop of ring halen.
Wat is daar het onderdeelnummer van? Is mss wel handig.
Weet iemand ook het onderdeelnummer van het torx boutje op onderstaande foto?

Alvast bedankt.

san

Citaat van: francois op 07-02-2010 07:14:28
hoe is de staat van de turbo slangen
als de slangen slecht zijn dan kan hier ook wel eens olie door heen lekken
kijk vooral die op de turbo zit

gr

Sorry heb geen turbo, ;)

san

Om nog even terug te komen op de verdachte geur, is het misschien verstandig om de olie te verversen,deze zit er ook al geruime tijd in. Meer dan 15000 KM.

cas

#28
hmm.... is wel minimaal die lekkage. die ring zoeken ze zo op bij dealer , komt ook erg veel voor hier op t forum, en anders kijk ik wel even op een factuur vanavond, zit er elke 15dkm beurt op bij mij  ;D  Dat boutje kunnen ze ook meteen zien. Is toch die van de afdekplaat? oliewissel, doe dat zo snel mogelijk denk ik zo, 15000 dkm voor een niet turbo is toch wel tijd om te doen ??  en natuurlijk je oliefilter ook even. 

interieur filter misschien ook even meepakken onder je parafaan, als die nat vies en op is, geeft dat wellicht ook rare (combinatie)geur?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Piere

Citaat van: san op 07-02-2010 22:38:51
Om nog even terug te komen op de verdachte geur, is het misschien verstandig om de olie te verversen,deze zit er ook al geruime tijd in. Meer dan 15000 KM.

Ja, ververs die maar, zal'm deugd doen mann, je mag'm zelfs op 10 000 ook verversen :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/