V40pokemon alias...

Gestart door v40pokemon, 08-01-2010 08:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

v40pokemon

Citaat van: cas op 04-02-2010 21:59:53
pff... beetje kit erop, even laten drogen en goedkeuren die handel ;-)

succes met t repareren. je weet in iedergeval dat het hiermee zo goed als afgedaan is, en je er weer een jaar tegenaan kunt.

Toch maar een nieuw spooreindje gemonteerd. voor die 30euro toch maar niet laten; nu weet ik ook zeker dat volgend hier in ieder geval niet over begonnen wordt...

v40pokemon

#16
Ik was digitaal aan het opruimen en kon het niet laten om deze pics even te tonen:

M'n EX-TDI


de huidige collectie naast de 850 T-5R

de winner:


de 480 '86


en deze 480 van '90 helaas als donor omdat er geen kenteken meer op zit



v40pokemon

We zijn weer een hele tijd verder en sinds vorige week kan ik toevoegen aan de collectie:

een rode roze 854 2.5i van '96 met OBDII dus. Deze prachtige 10-klepper is op mijn pad gekomen in 1ste instantie als donor. Maar na een paar uurtjes poetsen is deze weer prachtig rood geworden en daardoor te goed op te slopen.
Eens even bekijken in de komende dagen wat met deze roffel gaan doen. :eusa_think:

Het is mijn 1ste 10-klepper, maar ik moet bekennen dat de roffel beter klinkt dan van een 20V  :eusa_clap:

henry classic v70

Heb je misschien foto's van voor en na het poetsen........
Een nieuw forumlid heeft ook een "roze" 854, kan hij het resultaat zien
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41795.msg840940.html#msg840940
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jordens.mark@gmail.com

Volgens mij wordt het vermogen in eerste versnelling inderdaad geknepen, om te zorgen dat je kunt wegrijden zonder direct de omgeving in de rubberwalm te zetten. Is er met een andere chip af te halen. Of dat lekker rijdt weet ik niet.

v40pokemon

#20
Citaat van: henry classic v70 op 18-05-2010 11:22:30
Heb je misschien foto's van voor en na het poetsen........

kleine update:

Helaas is de rode zo snel als hij gekomen is ook weer gegaan. Ik heb hem, vanwege de goede deal, verkocht en er een MB C180 op ingeruild  :eusa_shhh:

De T-5R staat jammer genoeg nog in de garage wegens tijdgebrek van de garagist. Ik heb er zelf ook niet echt haast mee ivm tijdgebrek, maar het begint nu toch wel weer te kriebelen. Zeker nu ik de nieuwe ECU heb liggen!
Als hij klaar is uit de garage gaan we er direct mee naar de bandenboer voor de nieuwe zomersloffen, want deze liggen daar al een aantal weken te wachten.

Ondertussen is de zwarte 480 weer APK-gekeurd en kan die de verkoop in (eventueel met de grijze samen ?) en de 340 zal dan ook nog onderhanden genomen worden om te verkopen.

v40pokemon

Eindelijk staat de T-5R weer voor de deur met een gedeeltelijk gereviseerde kop. Alle keerringen vernieuwd en natuurlijk weer een nieuwe distributie. Vandaag ook meteen de nieuwe computer met RICA-chip gemonteerd en ik moet zeggen dat de 2.0 dan toch wel wat pittiger is. Onderin pakt-ie ook veel beter op  :eusa_whistle:

Oorzaak van het verhaal: de distributie is tijdens het starten versprongen waardoor de kleppen en zuigers met elkaar in aanraking zijn gekomen...

In ieder geval wordt er weer vrolijk op los geroffeld!

v40pokemon

Citaat van: jordens.mark@gmail.com op 18-05-2010 21:18:40
Volgens mij wordt het vermogen in eerste versnelling inderdaad geknepen, om te zorgen dat je kunt wegrijden zonder direct de omgeving in de rubberwalm te zetten. Is er met een andere chip af te halen. Of dat lekker rijdt weet ik niet.

Het is inderdaad met de andere chip weg. Nu is er vol vermogen beschikbaar en slaan de wielen inderdaad een paar extra slagen in de rondte...

v40pokemon

#23
We zijn alweer een hele tijd verder en ondertussen is het volgende gebeurd:

- 4x Maxxis gemonteerd. Een prima band voor normaal gebruik en tegen een hele scherpe prijs
- LPI geinstalleerd, want 100euro per week aan brandstof begint me de keel uit te hangen

Gisteren vanaf het vliegveld naar huis is de slang geklapt van de intercooler naar het gasklephuis. Bekend probleem, maar ik vandaag weer van de wagen gebruik MOET maken moest het dus zsm opgelost worden.
Waar ga je dan op vrijdagavond heen?  ???
Eerst maar een noodoplossing gemaakt door een stuk verarmingspijp in de slang te steken en er een slangenklem op te zetten. Dat houd in ieder geval (ik moest nog tanken, dus een mooie testrit op en neer naar Best  :eusa_dance:)
Eerst maar eens Dirk gebeld. Misschien heeft hij er wel een liggen... Dirk gaf me de tip eens te proberen bij ET. Naar wat blijkt een hele goede tip, waarvoor dank  :eusa_clap:
Vanochtend Marc gebeld en hup in de wagen naar Moergestel. Een Samco-set had Marc helaas niet op voorraad, maar hij heeft me een goede oplossing geboden, waarmee ik in ieder geval met een gerust hart de auto kan gebruiken totdat de Samco's binnen zijn... Dirk en Marc bedankt!

v40pokemon

Weer een update;

de injectoren van LPI zijn vervangen bij Mesman door de bruine variant. Dat was in eerste instantie ook afgesproken, maar fout afgeleverd. Geen probleem, prima service met gratis leenauto!




v40pokemon

#25
Omdat foto's altijd meer zeggen dan woorden (en gewoon leuk zijn) een update van de T-5R na een half jaar...


en zo was-ie bij aanschaf:

(edit: even foto veranderd naar andere in juiste formaat)

)()()sT


UserID6342

Tis en blijft een mooie auto Pepijn !

v40pokemon

dank,

Ik ben nu langzaam aan de puntjes op de i aan het zetten. Steunlager/wiellager moet nog, koppeling zal eraan komen eerdaags en ik denk dat diverse rubbers en schokbrekers ook aan de beurt zijn. Optisch hoeft er wat mij betreft weinig meer aan te gebeuren, behalve tzt de velgen een keer bijwerken/poedercoaten.

Je zult 'm straks wel in levende lijve zien Dirk!

5T058

Fijn om weer eens een T-5R/R met een handbak te zien. Al dat automatengedoe... erg mooie bak!