V40pokemon alias...

Gestart door v40pokemon, 08-01-2010 08:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jans Duiven

Citaat van: cas op 04-02-2010 21:59:53
pff... beetje kit erop, even laten drogen en goedkeuren die handel ;-)

succes met t repareren. je weet in iedergeval dat het hiermee zo goed als afgedaan is, en je er weer een jaar tegenaan kunt.

Mijn vaste keurmeester kitte die hoes zelf en meldde mij, dat de hoes aan het scheuren ging. Niet te lang laten zitten, snel vervangen die hoes. 
Goedgekeurd  ;)

UserID6342

Vanavond eens goed live bekeken en het is echt een plaatje.  Nu idd de puntjes op de i zetten en dan is hij ook helemaal af ook.  Van binnen en van buiten erg netjes, motortje loopt heel mooi, niets van te zeggen.  De LPi installatie zit er erg netjes ingebouwd door Mesman (ook van hem wel eens ander werk gezien).  Kortom, een hele fijne en mooie auto !!

v40pokemon

#32
Op het programma stond nog het stoombootprobleem. Bij het losdraaien van de olievuldop begon deze te dansen. Het vermoeden: carterventilatie.

Inmiddels is het hele zaakje los en trof ik onderstaande aan


Ik kan nu niet echt zeggen dat het echt dicht zit. Kan het zo zijn dat onder in het carter het echt dicht zit?

edit: ik heb net even met een stukje erdoorheen gestoken en met terughalen zat er duidelijk olie aan. Dat kanaal zit dus niet dicht. De slangen zijn ook allen open. Ik heb net voorzichting met een klein beetje lucht in het onderste kanaal gespoten en dan hoor je de lucht de olie raken (beetje borrelen) verder komt er boven het het vulgat geen lucht. De motor is nu echter koud. De dansende dop doet zich alleen voor bij warme motor.

hier nog wat meer pics
zo ziet het er zonder olieafscheider uit:


zonder spruitstuk:


en natuurlijk het onmisbare stukje gereedschap:




thuur

Het retourkanaal ziet er goed uit. Was dat ook het geval bij het potje?

Ik vind wel je blok smerig thv. de oliescheider, was er soms een slang kapot/los?


Gr :eusa_think:

v40pokemon

Citaat van: thuur op 23-08-2010 21:09:19
Het retourkanaal ziet er goed uit. Was dat ook het geval bij het potje?

Ik vind wel je blok smerig thv. de oliescheider, was er soms een slang kapot/los?


Gr :eusa_think:

het potje zag er op'zich goed uit. Alle slangen waren open; de enige zooi is het gat dat je ziet. Morgen is het nieuwe spul binnen incl. Slangen. Dan maar weer alles terug moonteren nieuwe olie en kijken hoe het gaat...

v40pokemon

Zojuist al het spul binnen gekregen. €122,-  (15% krt ::) )en dat is dus incl. alle slangen en klemmen (tenminste voor zover ik kan zien  :eusa_shifty:)
Zometeen na werktijd trek ik mn ouwe kloffie weer aan en nu maar hopen dat we iets opgelost hebben...

thuur


v40pokemon

Ja, zeg dat wel! Geeft je bij de dealer het chassisnummer, het kenteken (is bij hun in onderhoud geweest) én het onderdeelnummer en krijg je alsnog de verkeerde spruitstukpakking mee  :evil: :eusa_wall:
Dus zijn we gisteren gestrand. Ik ben nog wel verder gegaan aan de aandrijfas, maar omdat vriendinlief zich niet goed voelde hiermee gestopt. Vandaag maar weer verder...

Ik heb het oude potje opengemaakt en hier zat vrijwel geen rotzooi in. Ik begin nu een steeds slechter gevoel te krijgen  :-\

v40pokemon

Zo. het hele zaakje zit weer in elkaar.
De dansende dop is er nog steeds. Wel minder, maar toch aanwezig. Dat wordt eerdaags toch maar een compressietest  :'(
Omdat ik moest wachten op de spruitstukpakking ben ik maar begonnen aan de donor-as die ik van Dirk heb overgenomen. Beide steunlagers vergeleken en het 'orignele' bleek helemaal niet zo slecht. Ik heb dus alleen het wiellager overgezet. Dat scheelt al een boel!

v40pokemon

Druk druk druk de laatste tijd weer. In ieder geval een teken dat de markt een beetje begint aan te trekken..

Maar met de T-5R is het doffe ellende. We gaan van kwaad tot erger  :eusa_wall:
Inmiddels geruime tijd LPI erin en de turbo vervangen voor een ander exemplaar. Omdat mijn vriendin de laatste tijd veel met de T-5R rijdt heb ik de originele computer terug gezet, zodat ze in ieder geval het rustig aan kan doen (ondanks haar 1,63m heeft ze grote voeten  :eusa_shifty:). De laatste tijd loopt de motor prima, maar als er nu even doorgetrokken wordt en je schakelt over, komt er een flinke blauwe walm uit de pijp.
Aargh, dacht ik alles gehad te hebben, begint het weer... Een beetje zoeken wijst op Turbo / klepsteelrubbers.. Houdt het dan nooit op? Ik zal een deze dagen eens een slangetje loshalen om te kijken of er niet buitensporig veel olie in het luchtcircuit zit. De 2e hands turbo was natuurlijk een gok.

Het enige lichtpuntje: op LPI loopt de wagen 9.5L/100km op de BC en 10.8L/100km aan de pomp :o (3x/week Eindhoven - A'dam), maar volgens mij ligt dat aan de rijstijl van de wederhelft  :eusa_shhh:

thuur

Citaat van: v40pokemon op 07-09-2010 08:03:38
Druk druk druk de laatste tijd weer. In ieder geval een teken dat de markt een beetje begint aan te trekken..

Maar met de T-5R is het doffe ellende. We gaan van kwaad tot erger  :eusa_wall:
Inmiddels geruime tijd LPI erin en de turbo vervangen voor een ander exemplaar. Omdat mijn vriendin de laatste tijd veel met de T-5R rijdt heb ik de originele computer terug gezet, zodat ze in ieder geval het rustig aan kan doen (ondanks haar 1,63m heeft ze grote voeten  :eusa_shifty:). De laatste tijd loopt de motor prima, maar als er nu even doorgetrokken wordt en je schakelt over, komt er een flinke blauwe walm uit de pijp.
Aargh, dacht ik alles gehad te hebben, begint het weer... Een beetje zoeken wijst op Turbo / klepsteelrubbers.. Houdt het dan nooit op? Ik zal een deze dagen eens een slangetje loshalen om te kijken of er niet buitensporig veel olie in het luchtcircuit zit. De 2e hands turbo was natuurlijk een gok.

Het enige lichtpuntje: op LPI loopt de wagen 9.5L/100km op de BC en 10.8L/100km aan de pomp :o (3x/week Eindhoven - A'dam), maar volgens mij ligt dat aan de rijstijl van de wederhelft  :eusa_shhh:

Is dat roken erger geworden na de "nieuwe" turbo?

Klepsteelrubbers lijkt me niet, dat is meer als de auto lang stationair heeft gedraaid, of langdurig met gas los, en dan een dot gas geven.


Gr :-\

)()()sT

Heb jij een verklaring Thuur vanwege je vraag?
Ik lees namelijk wel vaker dat het roken "meer" werd na montage van een nieuwe blaasbuis (Ludo)?

Ludo

Citaat van: )()()sT op 10-09-2010 14:47:50
Ik lees namelijk wel vaker dat het roken "meer" werd na montage van een nieuwe blaasbuis (Ludo)?

Geen last van.
Blazen doet ie wél meer.  ;D

thuur

Citaat van: )()()sT op 10-09-2010 14:47:50
Heb jij een verklaring Thuur vanwege je vraag?
Ik lees namelijk wel vaker dat het roken "meer" werd na montage van een nieuwe blaasbuis (Ludo)?

Nee, ik zoek een 'ijkpunt' vanaf wanneer welke klachten begonnen.


Gr :D

v40pokemon

Citaat van: thuur op 08-09-2010 16:54:58
Is dat roken erger geworden na de "nieuwe" turbo?

Klepsteelrubbers lijkt me niet, dat is meer als de auto lang stationair heeft gedraaid, of langdurig met gas los, en dan een dot gas geven.

Gr :-\

Zo snel als het gekomen is lijkt het ook weer te gaan. Het is nu veel minder. Afgelopen zondag naar de schoonfamilie geweest in D en daar zonder problemen goed kunnen rijden (topsnelheid nog steeds als eerst met de originele chip). Het olieverbruik lijkt redelijk stabiel. Misschien er helemaal naast, maar kan er in het slangenwerk door de vorige turbo misschien een overmatig oliespoor in terecht gekomen zijn wat er nu langzaam uitgestookt wordt? Eigenlijk weet ik het antwoord zelf al: Nee, want dan had-ie vanaf de wissel moeten roken en dat is niet het geval. De trekkracht is in ieder geval beter dan met de vorige turbo, al heb ik wel het idee dat het turbogat wat groter is. ::)

Ik begin er langzaam een baal van te krijgen en ben dus op zoek naar een ander (lees: 2.3L) blok. Ook dat is weer een gok, maar ik ben wel op zoek naar een complete wagen, zodat ik eerst met het blok kan rijden..
Voorlopig blijft het zoeken, want hier is het seizoen nog 2 maanden op volle toeren aan het draaien. Vorige week hebben we een andere dubbeldekker gekocht en die MOET vrijdag spik en span zijn om de eerste rit Spanje te kunnen rijden... 8)