kachel stand 123 dood stand 4 okee

Gestart door erwin10v-93, 11-01-2010 16:07:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

erwin10v-93

hoi,

wie kan me helpen , heb een volvo 850 2,5l 10v uit 1993 en nu doet de kachel het niet meer, kachelthermostaat vervangen zekering stand 123 okee en schakelaar werkt ook.
ventilator is eruit geweest  schoongemaakt en lagertjes okee.

weet niet waar ik nog moet zoeken.

erwin10v-93

hee gaat snel hier op forum.

zekeringen zijn niet stuk voor stand 123 niet en voor stand4 is ook okee.

-D©©©L-

Als de zekeringen, de schakelaar en de kachelfan goed zijn, kan alleen nog de kachelweerstand defect zijn. Die zit links naast de kachelfan op het witte ventilatorhuis (hij steekt erdoor).

erwin10v-93

ja weet ik maar heb er net twee uitgewisseld van sloop en werkt nog niet

UserID6342

#4
Hoeft in principe nog niets te zeggen want die dingen gaan vaker kapot.  FF proberen met eentje waarvan je zeker weet dat tie werkt.  Er zit ook nog verschil tussen wel of geen airco, dacht ik uit me hoofd (correct me if I'm wrong)

erwin10v-93

klopt er is verschil met airco zonder airco en met ecc , die wat ik uitgewisseld heb waren met airco en zonder ecc,
is hetzelfde wat ik erin had zitten.

Jans Duiven

Stekkers nakijken van de CC/Airco unit.

Hans

francois

als het goed is heb je ook nog een relais zitten ik geloof een groene zit bij de kachel weerstand
bij mij teminste ( vol ecc)
heb je deze ook eens verwijdert en een nieuw gemonteerd

normaal als de kachel alleen op stand 4 werkt is de kachel weerstand stuk
let vooral op de code nummers moeten het zelfde zijn

vr gr francois

Piere

Wy hebben net hetzelfde gehad een jaar of 2 terug met moeders 10V!

Alleen weet ik niet direct meer wat er toen scheelde...
Zal vanavond es vragen aan m'n pa :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

erwin10v-93

heb een andere weerstand op sloop gehaald, doet het dus nog niet.
wel er achter gekomen dat als ik de ventilator op 1,2,of 3 zet en contactsleutel uit contact haal gaat mijn radio aan op stand 0 en 4 blijft radio uit??????

Walter

dan zou ik de kachelbediening en de radio eens demonteren en de bedrading aldaar goed nakijken...

Meestal is de kachelweerstand de schuldige als alleen de 4e stand van de fan het nog doet. Die andere standen laten de ventilator langzamer draaien door weerstand in de draadjes, de 4 is zonder weerstadn

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

haasje

Citaat van: erwin10v-93 op 12-01-2010 15:31:16
heb een andere weerstand op sloop gehaald, doet het dus nog niet.
wel er achter gekomen dat als ik de ventilator op 1,2,of 3 zet en contactsleutel uit contact haal gaat mijn radio aan op stand 0 en 4 blijft radio uit??????

Weet je 100% zeker dat deze weerstand wel goed was?

UserID6342

Zie ook mijn post een stukkie verderop, alleen doen als je zeker weet dat de weerstand ok is, dus op een sloop halen heeft weinig tot geen zin als je 'm niet van te voren hebt kunnen proberen.... Ze gaan, zoals al vaker gezegd, vaker kapot !

Ronald21

Dan is wellicht 12 V radio met kachelweerstand 1/2/3 kabel  verbonden
Te heet geworden isolatie gesmolten en..................... ??

wepster

neem even kontact op met freek die heeft dat zelfde probleem gehad was een storing in de kabelboom (had een of ander kompleet verkeerd aan gesloten)
heb ik toen in orgineele toestand terug gebracht en alles werkte weer naar behoren
dus tip van mijn kant haal de radio er even uit en kijk de kabelboom na breng deze waar nodig in orgineel staat en dan zal het waarschijnlijk weer werken ;D