Standkachel

Gestart door PieterV70, 13-01-2010 12:46:57

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Vindt toch mooi dat Pieter dit even meld, het is misschien ook wel een hoop geld. Maar toch is het zeker een mooie/goeie optie en 15% korting is natuurlijk ook niet verkeerd! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

PieterV70

Citaat van: mehn op 13-01-2010 16:34:25
Ruim 2050 euro ex btw dus?
Dan laat mij maar kou lijden en op LPi rijden ;D
2050 niet, omdat je dan alle bedieningen bij elkaar optelt, meestal heb je 1 bediening, een instelbare klok of afstandsbediening, soms een klok en 1 afstandsbediening afhankelijk van de wensen.
Als je dus uitgaat van een instelbare klok met kachel:
850.07+65+64=979.07 euro hiervan af 15% voor clubleden maakt 832.21 euro met BTW maakt 990.33 euro
Als je hier de inbouw bijtelt: 440 ex BTW is totaal incl BTW 1513.93 euro.

Groeten,

Pieter

PieterV70

Citaat van: -D©©©L- op 13-01-2010 16:53:18
Citaat van: PieterV70 op 13-01-2010 16:13:16
Deze kachel is een thermotop C.

Waarom niet de nieuwere en meer efficiënte Thermotop V ? De brandstof is duur genoeg. 

Een thermotop V is er bij Webasto alleen als voertuigspecifieke set. Oa. voor de nieuwe V70/S80.
Als los apparaat is deze niet te krijgen. Op internet worden deze wel aangeboden, maar pas op er kan een electronica opzitten die alleen maar werkt op canbussystemen.

Groet,

Pieter

elianmars

Vorig jaar wilde ik er eentje aanschaffen. Op eBay.de worden ze regelmatig aangeboden, maar ik durf het toch niet aan om zo'n ding zelf in te bouwen  :eusa_shifty:

Grote voordeel van een standkachel vind ik dat de motor alvast wat wordt opgewarmd.

thuur

Citaat van: sjors855 op 13-01-2010 18:54:12
Gewoon een electrisch kscheltje achter in de 855 met een verlengsnoer in het buiten stopcontact en binnen 10 minuten is de auto warm, na een kleine 8 kilometer geeft de kachel ook warmte dus ik vind het wel prima zo.

Sjors

8 kilometer ??? 10 minuten? :o

Als ik de 2e straat in draai (<500 meter) krijg ik al lauwwarme lucht uit de roosters van mijn V70. De 850 (ook ECC) begint trouwens op exact hetzelfde punt te blazen..

Gr :eusa_think:

daytonawim

Die blower begint pas te blazen als er ook warmte beschikbaar is ( aut stand )
ideaal, anders sta je het koude water lekker koud te houden.
Bij mij ook iets van 500 a 1000 meter.

T5turbo

Citaat van: PieterV70 op 13-01-2010 20:45:10
Citaat van: mehn op 13-01-2010 16:34:25
Ruim 2050 euro ex btw dus?
Dan laat mij maar kou lijden en op LPi rijden ;D
2050 niet, omdat je dan alle bedieningen bij elkaar optelt, meestal heb je 1 bediening, een instelbare klok of afstandsbediening, soms een klok en 1 afstandsbediening afhankelijk van de wensen.
Als je dus uitgaat van een instelbare klok met kachel:
850.07+65+64=979.07 euro hiervan af 15% voor clubleden maakt 832.21 euro met BTW maakt 990.33 euro
Als je hier de inbouw bijtelt: 440 ex BTW is totaal incl BTW 1513.93 euro.

Groeten,

Pieter

Vind het een hoop geld Pieter.
Zoals gezegt heb ik ook webasto met klok en afstandsbediening.
Ik was 4 jaar geleden 900 euro kwijt.  :eusa_think:
Dus in 4 jaar is zijn de kosten meer als verdubbeld?  :o
In laten bouwen bij een bedrijf in Rotterdam.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

UserID6342

Citaat van: elianmars op 13-01-2010 22:42:04
Vorig jaar wilde ik er eentje aanschaffen. Op eBay.de worden ze regelmatig aangeboden, maar ik durf het toch niet aan om zo'n ding zelf in te bouwen  :eusa_shifty:

Grote voordeel van een standkachel vind ik dat de motor alvast wat wordt opgewarmd.
Als je een nieuwe compleet hebt, is het best goed te doen Marcel.  Ik heb ooit eens bij een Merc. 270 CDI een gebruikte ingebouwd en dat doe ik dus nooit meer.  Wat een ellende met dat ding.  Maar nieuw stelt niet zo veel voor hoor.

v40pokemon

Ik heb een Thermotop C in de wagen van de zaak. Ideaal als je een diesel hebt, want soms duurt het ff voordat deze warm is. (was bij mijn TDI ook, zeker nadat EGR dicht was)
Voor de T5-R vind ik het niet nodig, omdat deze snel opwarmt en meestal alleen voor lange stukken gebruikt wordt.

Ik moet zeggen dat de prijs hier genoemd best scherp is. Bij mij in de wagen van de zaak is-ie ingebouwd door Dijk's in Maasbree. Goed advies en service.

Robby72

CiteerVorig jaar wilde ik er eentje aanschaffen. Op eBay.de worden ze regelmatig aangeboden, maar ik durf het toch niet aan om zo'n ding zelf in te bouwen  

Grote voordeel van een standkachel vind ik dat de motor alvast wat wordt opgewarmd

Waarom niet gewoon elektrisch, dit scheelt een hoop kosten. Ok, als je wagen ergens op een parking staat kan je het niet gebruiken maar s'morgens als je naar je werkt vertrekt wel.

Ik ben het systeem van CALIX aan het overwegen voor mijn 2.5 diesel. Langs de turbo moet ik dan een elektrische weerstand in het blok plaatsen. Deze zal het koelwater voorverwarmen. Het grote nadeel van dit systeem is dat ik een "frost plug" uit mijn blok moet slaan om dan de weerstand te kunnen plaatsen, en daar schik ik een beetje van...

www.Calix.se
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29599.0.html

Voor een tdi is de RE 402 nodig Kostprijs veronderstel ik < 250 euro maar ik moet nog een prijsvraag doen voor de onderdelen

De kostprijs van het origineel volvo systeem (ook elektrisch) heb ik woensdag.

Eventueel sleuteldag Marcel?

Turbo-Geek

Ervaring heb ik niet met electrische kachels maar volgens mij kan je berekenen wat er aan energie nodig is om de zaak te verwarmen en doorgaans is dat flink wat energie.
Niet een ideale combi met een auto accu, ben benieuwd hoeveel km je moet rijden om die energie weer terug te stoppen in de accu  :eusa_think:

En dan heb ik altijd iets met brand gevaar met electrische kachels enzo  :eusa_hand:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 18-01-2010 17:53:14
Niet een ideale combi met een auto accu, ben benieuwd hoeveel km je moet rijden om die energie weer terug te stoppen in de accu  :eusa_think:

Zelfs als je accu zo goed als leeg is, is een ritje van 20 minuten voldoende. Maar inderdaad, juist met dit weer (capaciteit neemt grofweg ruim 1% af per gr.C, nominale capaciteit is bij 25 gr.C) weet ik niet hoe dat in de praktijk gaat werken. Al verwacht ik wel weer dat een moderne standkachel een accuspanningsmeter ingebouwd heeft en zichzelf uitschakelt als het kritiek wordt.

Gr ;)

elianmars

http://cgi.ebay.de/DEFA-Standheizung-VOLVO-V70-2-5-TDi-Bj-98-NEU_W0QQitemZ350299617431QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item518f7bf897

Zoiets lijkt me ook wel wat. 't Is niet zo luxe als een standkachel, maar de motor is wel voor te verwarmen.

Nadeel is dat je een snoer van huis naar de auto moet laten lopen om 'm in te schakelen.

T5turbo

Citaat van: thuur op 18-01-2010 23:46:31
Citaat van: Turbo-Geek op 18-01-2010 17:53:14

Zelfs als je accu zo goed als leeg is, is een ritje van 20 minuten voldoende. Maar inderdaad, juist met dit weer (capaciteit neemt grofweg ruim 1% af per gr.C, nominale capaciteit is bij 25 gr.C) weet ik niet hoe dat in de praktijk gaat werken. Al verwacht ik wel weer dat een moderne standkachel een accuspanningsmeter ingebouwd heeft en zichzelf uitschakelt als het kritiek wordt.

Gr ;)

Zoals als eens eerder gezegd wonen we in Finland en het is al weken -20 hier.Accu kan het gewoon aan hoor.20 to 30 min voorverwarmen en de motor is bedrijfs warm.Je moet inderdaad daarna dan geen korte rit gaan maken,want dan is de kans groot dat de roffel niet meer wil starten.Heb dat echter nog niet mee gemaakt.  :eusa_pray:
Accu is nu 5 jaar oud en ik gebruik de webasto dagelijks.Ik heb wel een iets grotere accu dan standaard erin.Een Bosh silver 70ah.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Robby72

CiteerZoiets lijkt me ook wel wat. 't Is niet zo luxe als een standkachel, maar de motor is wel voor te verwarmen.

Nadeel is dat je een snoer van huis naar de auto moet laten lopen om 'm in te schakelen

Dit systeem had ik in gedachten. Persoonlijk viind ik dat het geen nadeel dat je 230V nodig hebt voor de voorverwarming. Zo zal de batterij gespaard worden.
Gewoon s'avonds insteken en een timer voorzien in de kring en deze dan instellen dat de kring spanning krijgt 40 min eer je denkt te vertrekken.

Ik ga een van de voorgaande systemen zelf inbouwen ergens in februari en zal een kleine how to maken voor de mensen die interesse hebben. Ik heb dit reeds besproken met mijn docent avondschool automechanica en deze was direct akkoord om te helpen ( hij had het pas nog gedaan voor een nieuwe s40 benzine). Vroeger gaat echt niet omdat we nu een motor compleet aan het demonteren zijn voor het opmeten van revisiematen.
Evenals moet ik nog een dealer vinden maar deze bevinden zich te Nederland dus een dagje verlof voor een tripje is nodig

Voor de mensen met interesse in elektrische blokverwarming op 230.V, dit topic in het oog houden.