Gewetensvraag.....855 tdi verkopen of slopen?

Gestart door VolvoDeMio, 18-01-2010 22:46:25

Vorige topic - Volgende topic

VolvoDeMio

Vanwege problemen met mijn linkerknie heb ik net een V70 tdi Automaat gekocht.

Mijn huidige 855 tdi handbak had ik graag nog jaren gehouden maar dat gaat dus niet.

Nu heb ik de 855 een aantal dagen te koop staan op het forum en van de 350 mensen die hem gezien hebben nog geen reactie.

Dat zette me aan het denken.....

Als ik af en toe zélf wat onderhoud uitvoer begin ik pas als ik er van overtuigd ben dat ik alles begrijp, tot onbegrip van anderen.

Nu kan ik mijn 855 gaan slopen en daar veel van leren. Breekt er ergens iets, dan is er niets aan de hand, hooguit een onverkoopbaar onderdeel.

Wat is jullie reactie; heiligschennis, leerzaam, kost te veel tijd, .....?

elianmars

Zelfs ik heb met het idee gelopen om mijn diesel te slopen, als de kosten voor de lekkage te hoog zouden worden  :eusa_shhh:

Diesels zijn helaas moeilijk te verkopen. Ik weet niet wat je ongeveer voor prijs in gedachten hebt voor je 855? Aan de hand daarvan kun je kijken of het wel of niet zinvol is om 'm te gaan slopen.

Henk855

Heiligschennis is mijn eerste idee, voor een goede wagen is altijd een liefhebber, voor een diesel zal je wat langer moeten zoeken maar hij komt zeker.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Sbv

Ik sluit me bij Marcel aan. Een diesel in momenteel niet heel erg in trek en soms is het zo dat deze in onderdelen meer op kan leveren. Echter als er redelijk veel km op staan moet je van de motor en bak niet an teveel verwachten kwa opbrengst denk ik.

VolvoDeMio

Citaat van: elianmars op 18-01-2010 22:57:30
Ik weet niet wat je ongeveer voor prijs in gedachten hebt voor je 855? Aan de hand daarvan kun je kijken of het wel of niet zinvol is om 'm te gaan slopen.
€2000 lijkt mij een meer dan faire prijs...
:eusa_think:

Simplicity

Zet hem anders eens in België te koop, is tenslotte beetje dieselland. Fiscaal zijn ze hier niet de meest aantrekkelijke auto's maar toch zie ik er hier in de buurt meer en meer rond rijden.

Turbo-Geek

Citaat van: sjors855 op 18-01-2010 22:58:38
Heiligschennis is mijn eerste idee, voor een goede wagen is altijd een liefhebber, voor een diesel zal je wat langer moeten zoeken maar hij komt zeker.

Sjors

Leuk verhaal maar daar koop je niks voor als eigenaar die de auto wilt verkopen en het liefst vandaag ipv morgen.
Je gaat niet met zoiets langer blijven zitten in de hoop op een 'liefhebber', bovendien is het aanbod groot zat.

Slopen dus, wel meer werk en gezanik (altijd met verkoop van 2e hands spul), maar het kan duidelijk meer opleveren !
Zolang je de auto ergens kan stallen is dit de keuze.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Thijssie!

Citaat van: Turbo-Geek op 19-01-2010 09:33:01
Citaat van: sjors855 op 18-01-2010 22:58:38

Sjors

Leuk verhaal maar daar koop je niks voor als eigenaar die de auto wilt verkopen en het liefst vandaag gisteren ipv morgenvandaag.
Je gaat niet met zoiets langer blijven zitten in de hoop op een 'liefhebber', bovendien is het aanbod groot zat.

)()()sT

Citaat van: VolvoDeMio op 19-01-2010 00:04:15
€2000 lijkt mij een meer dan faire prijs...
:eusa_think:

Tja... een beetje leuke saffron V70R staat soms voor € 10k. te koop. Als ik dan zie dat een leuk aangeklede V70 diesel (met uiteraard vaker meer km's) voor amper € 2500-3000 in de handel staat dan ben ik het spoor voor een reële vraagprijs voor een 850 diesel even kwijt.

Als jij ermee moet leuren (met de vast lasten erbij) is slopen toch echt een optie.

Dat het heiligschennis is, tja... het is uiteindelijk een auto. Een auto die steeds ouder wordt  :azn:

Sbv

Wat levert echt geld op aan zo een auto ?Interieur, mits in hele mooie staat en niet geel gerookt, plaatwerk vaak nog wel iets alhoewel de gladheid weer wat voorbij is.
Velgen ?
Motor en bak hebben redelijk wat km gedraaid, maar als iemand zijn auto zo nog rijdend kan houden is het mooi om voordelig een blok te kopen

Klein grut aan schakelaars etc misschien iets
Onderstel, mits recentelijk vervangen

VolvoDeMio

Tsja, in alle reacties kan ik me inleven.

Morgen maar eens verder 'peinzen'.

@Sbv....is een Rica chip ook los te verkopen?

arjenT5R

rica chip is zeker los te verkopen ;)

Als je ruimte hebt om hem neer te zetten en tijd hebt om te slopen
zeg ik slopen... er gaat altijd wel wat kapot en dan heb je nog wat spare liggen voor jezelf
en de rest verkopen...

heiligschennis... tsja het is geen R ofzo dus daar valt ook nog mee te leven  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

marcelV70R

Citaat van: arjenT5R op 20-01-2010 04:43:00

heiligschennis... tsja het is geen R ofzo dus daar valt ook nog mee te leven  ;D

en waarom zou je een R niet mogen slopen??
is ook gewoon een sruk blik hoor!! ;)

Marcel

arjenT5R

Citaat van: marcelV70R op 20-01-2010 04:54:17

Marcel

een heilig stuk blik... dus heiligschennis..  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 20-01-2010 05:10:18
Citaat van: marcelV70R op 20-01-2010 04:54:17

Marcel

een heilig stuk blik... dus heiligschennis..  ;)

:eusa_whistle: ;D