Slecht lichtopbrengst originele koplampen.

Gestart door Rianne, 19-01-2010 19:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freakybaby

Even priegelen is het wel, en de onderste klemmetjes ook.

De enige keer dat ik een rubber kapot had was toen de hele lamp kapot was als gevolg van het aandrukken dmv een Suzuki Salto.... Met beleid los trekken gaat prima, maar ze plakken wel wat ja.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Bouke

Ik doe ze ook wel eens in de vaatwasser,en ja dat helpt zeer goed 8) en de rubber smeer ik dan in met zuurvrije vaseline ,dat sluit goed af tegen vocht :eusa_dance: en misschien ook tegen vuil :eusa_think:

Hengeveld

Ik heb de knoop doorgehakt en heb nieuwe originele koplampen besteld. Vandaag binnengekregen en gemonteerd. Veel sprankelender uiterlijk, meer licht en mooier lichtbeeld (minder strooilicht).

Maargoed, je moet het er wel voor over hebben...

Rianne

Hengeveld, oke.
Mag ik vragen wat je kwijt was :P ?
Mag ook per pb..

HJ850

#139
Rianne,

Jemig 10 pagina's vol hierover.

Ook ik heb nog zo'n oude GLT met mooie (vind ik) grote koplampen.

En in het begin ook net te weinig lichtopbrengst naar mijn zin.

Heb niet hele draadje doorgenomen, maar mocht dit nog niet aan de orde zijn geweest:

Ik heb er al snel Phillips hoge lichtopbrengst lampen in gezet.
Later kwam er nog de variant met 3 bundels, maar die wil ik niet, ik wil maximaal licht overal.

Ze zijn duur -momenteel geen 29 maar iets van 21 euro per set- en gaan in een 850 minder dan een jaar mee vanwege een of andere inschakel-piekspanning, maar ik wil niet zonder.

Precieze type en naam weet ik niet, maar ik vind ze altijd meteen als ik er naar vraag.


Ik heb intussen wel nieuwe imitatie vervangende koplampspiegels (die reflectors), APK puntje.
En toen glazen ook eens schoongemaakt.


Maar die hoge lichtopbrengst 55W lampen geven volgens mij het maximale licht, legaal in Nederland. Het schijnt dat onze Volvo's ook de Zweedse 100W aan kunnen (qua bedrading niet smelten ;)), maar da mag dus nie, hier in Nederland.


Misschien heb je hier wat aan,

Hajo



Hengeveld

Citaat van: HJ850 op 24-02-2010 20:45:54
Maar die hoge lichtopbrengst 55W lampen geven volgens mij het maximale licht, legaal in Nederland.

Nee hoor, xenon geeft veel meer licht en is legaal. Iets duurder in aanschaf, maar gaat langer mee.

Rianne

HJ850, zijn dat niet die blue vision lampen? Die heb ik nu ook alleen dan 'imitatie' ervan.
En qua prijs scheelde het nogal. De autoshop had het erover dat 100 watt niet zo slim was in mijn auto.
Dus maar niet gedaan..

Waar heb je die imitatie reflectors vandaan?
Zal als het mooi weer is die glazen eens schoonmaken.
Zal ongetwijfeld ook schelen :D

rogerV701998

Citaat van: Rianne op 25-02-2010 11:07:01
HJ850, zijn dat niet die blue vision lampen? Die heb ik nu ook alleen dan 'imitatie' ervan.
En qua prijs scheelde het nogal. De autoshop had het erover dat 100 watt niet zo slim was in mijn auto.
Dus maar niet gedaan..

Waar heb je die imitatie reflectors vandaan?
Zal als het mooi weer is die glazen eens schoonmaken.
Zal ongetwijfeld ook schelen
:D

toevallig gisteren de glazen van de koplampen aan de binnenkant schoongemaakt.
Dit kwam er vanaf:



Het verschil is duidelijk merkbaar dus zeker de moeite waard.

Gr. roger

)()()sT


Rianne

Ja maar ik heb geen garage oid en ga het dus mooi niet in de regen doen he :P
het regent weer eens hier in Friesland.  ::)

rogerV701998


Jans Duiven

Nitril handschoenen.

Veel beter dan die latex handschoenem welke meer dan 24 verschillende eiwiten bevatten, die allerlei allergische reacties kunnen gaan oproepen in je lichaam.

Hans

cas

Citaat van: Hans Duiven op 25-02-2010 17:13:08
Nitril handschoenen.

Veel beter dan die latex handschoenem welke meer dan 24 verschillende eiwiten bevatten, die allerlei allergische reacties kunnen gaan oproepen in je lichaam.

Hans

zo , die gaan jeuken aan de binnenkant van mn handen! wordt er gek van  :eusa_wall:   witte poeierzooi die erin zit.  ik ga dan ook maar binnenkort eens koplampen van binnen schoonmaken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Rianne

Leuke discussie over handschoenen hier...
Ik kan sowieso niet zo goed tegen die latex troep......... :P

innocenti

Citaat van: Rianne op 25-02-2010 11:07:01
HJ850, zijn dat niet die blue vision lampen? Die heb ik nu ook alleen dan 'imitatie' ervan.
En qua prijs scheelde het nogal. De autoshop had het erover dat 100 watt niet zo slim was in mijn auto.
Dus maar niet gedaan..

Waar heb je die imitatie reflectors vandaan?
Zal als het mooi weer is die glazen eens schoonmaken.
Zal ongetwijfeld ook schelen :D
En uit ervaring inmiddels gemerkt dat de imitatie veel minder licht geven dan echte Philips lampen. In de regen zag ik niks op de weg met de imi lampen waar de bleu vision de weg prachtig verlichte. Mits reflectoren goed zijn, want tegen slechte reflectoren kan geen goeie lamp tegenop.