Slecht lichtopbrengst originele koplampen.

Gestart door Rianne, 19-01-2010 19:03:44

Vorige topic - Volgende topic

cas

dikke ding IN de led omhulsel is de plus, en t dunnere spiraaltje de Min.....  of was het nou andersom..... je kan het zien iig als je het bij 1 werkend hebt! verder werkt t soms ook niet omdat die pootjes een beetje bijgebogen moeten worden en/of slecht contact maken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Bouke

Hej Rianne kan je mij vertellen welke draadjes je hebt omgewisseld en hoe? Heb je geknipt en gesoldeerd of heb idd die pinnen in de stekker omgedraait.Evt een fototje ;)

Rianne

Hello...
Had nog foto's beloofd.

Foto is beetje scheef. Het regende ook..lijkt geen kleurverschil..

.. maar dat is er wel degelijk!..

Rianne

Citaat van: Bouke op 21-02-2010 18:24:56
Hej Rianne kan je mij vertellen welke draadjes je hebt omgewisseld en hoe? Heb je geknipt en gesoldeerd of heb idd die pinnen in de stekker omgedraait.Evt een fototje ;)

Euhm.
Daarvoor verwijs ik u door naar de expert hierin.
De lieve schat die mij geholpen heeft ;D

@ het forum heet hij;  jgvdv

Hengeveld

Ziet er goed uit, niet van die priklampjes zoals vaak bij LED.

Bouke

Citaat van: Hengeveld op 22-02-2010 20:49:39
Nee er horen ba15 lampies in

Bouke

Hej Rianne ik denk toch dat je maar aan de xenon moet hoor met die mooie leds :eusa_whistle: ;D dat wil ik ook die ledjes :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: mooi hoor :eusa_clap:

Hengeveld

Citaat van: Bouke op 22-02-2010 21:16:51
Citaat van: Hengeveld op 22-02-2010 20:49:39
Nee er horen ba15 lampies in

Ik bedoel dat LED-lampjes vaak minder lichtspreiding heeft, waardoor het priklampjes worden. Deze lijken het licht wel mooi egaal te spreiden; dat is goed.

En ja, ik vind ook dat je xenon moet nemen ;D

mevita

Ik wil ook een paar van die leds ,misschien kan hij voor geinteresseerden hier een aantal maken, heb al vanalles geprobeerd maar mij lukt het niet.

gr mevita

Bouke

Je heb verschillende leds die meer verspreid licht geven, met meerdere ledlampjes in een groepje bijelkaar of met van die gele kaartjes(zo noem ik het maar even) op rond om op een lampvoetje

razorx

De spreiding krijg je alleen goed als je de ledjes verschillende kanten op richt. Is op de foto overigens erg mooi gedaan  :eusa_clap:
Ben er ook wat mee aan het pielen geweest.

De kleur kan je nog ietsje mooier krijgen door warm witte en helder witte ledjes te mixen.

Voor een 4300K led array kwam ik op een mix van iets meer dan 1/3 van de leds warm wit, de rest helder wit.

Ieder groepje van drie in serie staande leds haar eigen weerstandje.

Freakybaby

Jaarlijks wasbeurtje van de koplampglazen zelf maar ook een enorm verschil...

Ze worden stiekum aan de binnenkant ook best wel vuil.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Rianne

Zitten nieuwe op!
Zitten er nu misschien een jaar op dus.
Krengen waren nog duur ook :P

Freakybaby

Als ze er een jaar op zitten, haal er eens 1 af en was die netjes.. Ik denk dat je schrikt van het verschil ;)

Zowel in wat je ziet (lijkt wel alsof ie een blind oog heeft aan de ongewassen kant) als in het verschil in de hoeveelheid licht op de weg.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Rianne

Okee.
Krijg je dan niet problemen met die rubbers? Was nogal een gepriegel om het er weer netjes op te krijgen.