Slecht lichtopbrengst originele koplampen.

Gestart door Rianne, 19-01-2010 19:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Citaat van: cas op 25-01-2010 21:33:32
polen omgekeerd? dan keer je het led lampje toch gewoon om? is het bij v70 anders? daar had ik alle verlichting omgezet naar led lampjes.

vind het wel netjes zo, verschil zou ik wel mee kunnen leven. het is niet blauw tegenover geel wat je vaak ziet. denk dat je idd met bluevision stadslichtjes erg in de buurt komt.

Dat heeft geen zin met een bajonet dat gaat alleen bij een t10 steeklampje dat heb ik in mijn alter2

haasje

Een standaard alter 2 stadslichtlampje is ook bajonet (ba15s) alleen daar dun je wel ledlampjes indoen, hier is de polariteit wel goed.

razorx

@Hengeveld: bedankt voor de aanvulling op de wetgeving.

Wat de Led-lampjes voor de parkeer/stadsverlichting: die zijn te blauw t.o.v 5000K.
Ik heb de beste resultaten met een mix van warm witte leds en helder witte.

Een deel van wat er kant en klaar aan leds in de handel is, gaat niet al te lang mee.
3 in serie is het devies, per 3 100ohm in serie.
Drie groepen van 3 leds (extreem heldere), waarvan 3 warm wit, rest helder wit, kom je redelijk in de buurt.

Let ook op de spreiding. 120 graden is niet genoeg. ;)

(Voor de knutselaars)

Rianne

nou ik heb witte stadslichten!
ze moeten er enkel nog in maar morgen weer een dag
mij te koud nu buiten
weet dus ook niet of de kleur goed is maar maak wel weer een foto :D

Hengeveld


Rianne

Lampjes van auto-style.
Meer staat er ook niet op :D
En dat ze wit zijn.

Ludo

Citaat van: Rianne op 26-01-2010 22:19:06
En dat ze wit zijn.

Dat is ook mooi, wit schijnend in de verpakking.  ;D

haasje

Ik heb hier ook nog wel een setje van die mooie witte lampjes. Als ik ze met de koplampen vergelijk zijn de koplampen wit (6000K) en de stadslichtlampjes echt blauw (schatting 8000K - 10000K). Ook hier staat op de verpakking dat het witte lampjes zijn.

thuur

Citaat van: Bouke op 25-01-2010 21:04:06
Citaat van: Hengeveld op 25-01-2010 19:44:18
Citaat van: Domaso op 25-01-2010 19:13:08
Je kunt er ook stadslichtjes met een hoger wattage in zetten. I.p.v. 5 watt zet je er bijv. 10 watt in.

Met een groter vermogen is de kleur niet anders. En die houdertjes (bij x70 althans) kunnen toch al niet goed tegen de hitte van een 5W, laat staan 10W.

Wat je wel kunt doen zijn Philips Blue Vision nemen (helpt weinig) of LEDlampjes nemen. Wat voor fitting zit er ook alweer bij een 850? Bajonet of steek?
alter 1 heeft bajonet en  je kan er geen leds in doen althans het werkt niet want de polen zitten verkeerd voor een led  helaas ,ik het zelf ook ondervonden.Ik heb diverse soorten leds gekocht maar helaas :-[

Ik heb een topic gemaakt over hoe je de pinnen in de stekker kunt omwisselen.


Gr ;)

850estatetdi

ik heb dus het zelfde probleem en de heb er ook al van die nep xenon in zitten, maar als ik dan zie hoeveel licht er uit angel eyes met xenon komen dan zie je mijn lichtjes niet meer op het wegdek.
dus ik ga toch snel op zoek naar angel eyes en twee stripjes voor er onder

UserID6342

Citaat van: haasje op 26-01-2010 22:37:56
Ik heb hier ook nog wel een setje van die mooie witte lampjes. Als ik ze met de koplampen vergelijk zijn de koplampen wit (6000K) en de stadslichtlampjes echt blauw (schatting 8000K - 10000K). Ook hier staat op de verpakking dat het witte lampjes zijn.
En bij mij passen ze helaas niet want ik heb in de stadslichten zo'n T10 fitting zitten en dit is een bajonetaansluiting, wel mooie lampjes overigens ;D

Hengeveld

Voor T10 steekfitting zijn in alle kleuren goede LEDlampjes te koop. Onder meer bij Xenonkungen waar ik deze week een bestelling ga doen. Mogelijke kleuren: 4300K, 6000K, amber/oranje, blauw. Als ik voor iemand iets moet laten meekomen, stuur maar een PB.

Rianne

Waar is dat topic Thuur?
Ze branden namelijk inderdaad niet.

thuur


Rianne

Thankyou thuur.  Kunnen we daar mee knutselen :P

Nu is de startmotor gisteravond ook vervangen, dat probleem ook weer opgelost :D
De spoiler zit ook weer vast, voor zolang dat duurt. Die klep slaat zo ellendig hard dicht als je er niet op let.
Ik let er overigens wel op maar anderen geven hem vaak nog een zetje na, die zijn van die terugveer-kleppen gewend denk ik.

Alleen nu brand het emissiesysteem lampje..  ::)
Ik blijf ook bezig :P