Slecht lichtopbrengst originele koplampen.

Gestart door Rianne, 19-01-2010 19:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

razorx

Het is met onze koplampen niet legaal. APK is een ander verhaal.
Ik verwacht er bij zo''n politiekeuring ook geen gezeur mee als je vriendelijk blijft en je wagen net onderhouden is.

De APK is alleen wat "gerationaliseerd". Het aantal APK regels is drastisch gereduceert om het wat prettiger voor de keurders te maken.

Vandaar dat een netjes werkende Xenon installatie bij de APK mag.

En inderdaad die 850's: heerlijk!

Rianne

Vind ik zo'n lamp trouwens bij de Halfords? ...
Of de betere auto speciaalzaak?

Op internet vind ik ze ook wel maar haal ze liever op ipv online bestellen.

cas

#47
2 goeie philips lampen kosten ook al gauw rond de 30 euro. tegenwoordig kan je al bijv bij de groupsbuy in te koop topic, een set xenon voor 100 euro kopen. met 1 jaar garantie. dus daar zou ik me niet te druk om maken. op die philipslampen krijg je geen garantie.....


Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Bouke

Citaat van: Rianne op 21-01-2010 09:00:19
Vind ik zo'n lamp trouwens bij de Halfords? ...
Of de betere auto speciaalzaak?

Op internet vind ik ze ook wel maar haal ze liever op ipv online bestellen.
Ik heb ze ook online besteld ging prima,gewoon ff op mp kijken daar worden gewoon nieuwe aangeboden voor prijzen vanaf 100€ maar let wel op dat je goed kijkt of het met grootlicht is want er worden ook setjes zonder aangeboden

razorx

Ik had eerst een twee setjes via e-bay besteld.
Binnen korte tijd waren twee ballasten kapot (de stuur elektronica).

Vervangende ballasten besteld bij
http://www.xenon-verlichting.nl
Dit materiaal is van beduidend betere kwaliteit. Wel ietsje duurder.
Let op xenonverlichting.nl zonder streepje bestaat ook maar dat is een ander bedrijf.

Het gemene is dat het er van buiten allemaal vrijwel het zelfde uitziet.
Dus onderscheid tussen goedkope rommel of iets goeds is moeilijk te maken.
Vaak zal een "merk" haar producten van wisselende toeleveranciers betrekken.

Dus liever wat meer uitgeven bij een zaak met hart voor hun product.

Een goede autospeciaalzaak moet ze ook kunnen leveren, maar zal 4300 Kelvin of 5000 Kelvin (daglicht) niet altijd op voorraad hebben.

Succes er mee!

Yits.

pwassink

Citaat van: razorx op 21-01-2010 20:13:36
Ik had eerst een twee setjes via e-bay besteld.
Binnen korte tijd waren twee ballasten kapot (de stuur elektronica).

Vervangende ballasten besteld bij
http://www.xenon-verlichting.nl
Dit materiaal is van beduidend betere kwaliteit. Wel ietsje duurder.
Let op xenonverlichting.nl zonder streepje bestaat ook maar dat is een ander bedrijf.

Het gemene is dat het er van buiten allemaal vrijwel het zelfde uitziet.
Dus onderscheid tussen goedkope rommel of iets goeds is moeilijk te maken.
Vaak zal een "merk" haar producten van wisselende toeleveranciers betrekken.

Dus liever wat meer uitgeven bij een zaak met hart voor hun product.

Een goede autospeciaalzaak moet ze ook kunnen leveren, maar zal 4300 Kelvin of 5000 Kelvin (daglicht) niet altijd op voorraad hebben.

Succes er mee!

Yits.

Ah,, in Lochem , die weet inderdaad wel waarover hij het heeft, neemt de tijd en denkt mee..
in tegenstelling tot de gemiddelde verveelde kaugomkauwende "tuning" verkopertjes een verademing ..   :eusa_clap:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 21-01-2010 20:13:36
Ik had eerst een twee setjes via e-bay besteld.
Binnen korte tijd waren twee ballasten kapot (de stuur elektronica).

Vervangende ballasten besteld bij
http://www.xenon-verlichting.nl
Dit materiaal is van beduidend betere kwaliteit. Wel ietsje duurder.
Let op xenonverlichting.nl zonder streepje bestaat ook maar dat is een ander bedrijf.

Het gemene is dat het er van buiten allemaal vrijwel het zelfde uitziet.
Dus onderscheid tussen goedkope rommel of iets goeds is moeilijk te maken.
Vaak zal een "merk" haar producten van wisselende toeleveranciers betrekken.

Dus liever wat meer uitgeven bij een zaak met hart voor hun product.

Een goede autospeciaalzaak moet ze ook kunnen leveren, maar zal 4300 Kelvin of 5000 Kelvin (daglicht) niet altijd op voorraad hebben.

Succes er mee!

Yits.

Ik rij al vele jaren met door hen geleverde xenon rond. Nog altijd perfect en still going strong.

Rianne

Nou ik ben vandaag even op pad geweest naar onze plaatselijke auto speciaalzaak :P
Daar heb ik van een vrij goedkoop merk 5000k Xenon look lampen H4 gekocht.
Ik wilde niet meteen de dure Philips BlueVision en wou dus eerst proberen.
Nou voor €12,- kan je nog eens proberen niet waar :D

5000k, wel op voorraad. Met groot & dimlicht. Helemaal super dus..
Erin gezet. Vanavond even wezen rijden en..
..........WAT EEN WERELD VAN VERSCHIL!! wow. Echt.
Ik verwachtte geen wonderen maar ik zie veel feller en veel verder. Ik ben helemaal tevreden!!! ......... :D
Als ik had geweten dat het zo simpel opgelost was  :eusa_wall:

Het ziet er nu enigzins stom uit omdat ik mijn stadslicht nog wel geel heb en dus xenon look lampen in het dimlicht heb... wat allebei altijd brand...dus misschien ook nog even stadslichten halen in die xenon look.. staat wat beter! :P :D

Nee ik ben tevreden! :D
Valt me allezins mee! Zo makkelijk opgelost. Wat liep ik hier moeilijk te doen  :eusa_think:

Maar nogmaals, super bedankt hier voor het meedenken :D
Super forum! :D

Bouke

Kijk dat is leuk zeg ,weer een probleem iut de wereld.Over die stadslichtjes er kunnen geen leds in want de pooltjes zitten omgedraaid helaas je zal iets van witte/blauwe lampjes moeten zoeken,ik had het zelfde probleempie maar heb nog niks anders er in ben benieuwd wat jij er voor vindt ;)

Bouke


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

als de nep xenon lampen al zoveel effect hebben kun je nagaan wat echte xenons doen :D

vigour

Normaal gesproken heb ik het niet zo op reclame maken, maar ik heb 1 1/2 jaar geleden xenon besteld bij xenonlamp.nl , nu is na net geen 1 1/2 jaar één lamp stuk, en zonder problemen sturen ze een nieuwe op.
De communicatie is goed, en ze doen niet moeilijk (ik had de eerste keer de verkeerde besteld, werden zonder kosten gewoon omgeruild)

Je kunt bij ze kiezen uit pilot of private label, beide erg goed.

De prijs vond ik erg meevallen, en de lichtopbrengst is fenomenaal.Bij grootlicht lijkt het wel dag  ;D
Let wel op, je moet er 4 bestellen, dus twee setjes.

IDD wel even laten stellen bij een garage.....


Rianne

Bouke, er zijn wel stadslichtjes te koop bij de autospeciaalzaak waar ik was. Maar ik weet niet of die passen. Nog niet naar gevraagd. En kan er niet eerder als maandag heen want ben morgen hele dag weg helaas :)
Maar ik zal maandag even zien of ik er langs kan rijden en dus het verlossende antwoord heb of het past of niet.. ! :D
Ik zal zondag een foto maken (again, morgen hele dag weg :-\ )

Arjen, het hoeft ook niet IN te zijn. Als het maar meer licht geeft :P :P


Haasje, ja zeker! Maar ik ga geen xenon meer inbouwen ivm zijn leeftijd...en dit bevalt super zo.


Vigour,lees hierboven. Ik ga geen 'echte' xenon inbouwen.

vigour

Ah, ok...

Laat even weten wat de lichtopbrengst is met je nieuwe lampen, ik ben wel benieuwd.
Ik heb zelf eerst philips blue vision geprobeerd, maar merkte -afgezien van de kleur- niet veel verschil.
Daarna wilde ik nog de extreme power proberen, maar op aanraden van iemand toch maar xenon er in gezet.