Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Citaat van: Sbv op 02-09-2014 21:47:39
ik gok een wiellager op basis van jouw info

Gelijk beide kanten vervangen?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Taranis

Zou ik zelf niet doen. Best kans dat de andere kant nog 150.000 km mee gaat en het is niet net als bij draagarmen dat je na vervanging opnieuw uit moet lijnen.

Hiker

Citaat van: Taranis op 03-09-2014 07:39:38
Zou ik zelf niet doen. Best kans dat de andere kant nog 150.000 km mee gaat en het is niet net als bij draagarmen dat je na vervanging opnieuw uit moet lijnen.

Ok, goeie tip. Gewoon preventief vervangen....
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Hiker op 03-09-2014 19:10:09
Citaat van: Taranis op 03-09-2014 07:39:38

Ok, goeie tip. Gewoon preventief vervangen....

Als je ze preventief gaat vervangen, was 't dus geen goeie tip ;D

Citaat van: grijzev70tdi op 03-09-2014 19:21:21
:eusa_eh:

+ 1 ;)

Hiker

Ik heb even wat hulp nodig met het aansluiten van 12V stekker, links achter in de kofferbak.

Zie foto voor de kabels die er liggen. Ik denk dat 'geel/groen' de aarde is en aan de bruine moet. Klopt dat?

Maar welke gebruik ik voor de blauwe?

Iemand een idee ?

Hij is MY2000 dus was het toen een optie. Ligt de standaard kabel er wellicht al ?

Hiker

MikeyQR

+ is die grijs/rode draad, dat is constand + als ik mij niet vergis.

En massa is die bruine draad inderdaad. ;)

Hiker

Thanks, tap ik hem daar heen en kijk of het werkt.

Iemand toevallig een foto van de aansluiting.

Hiker

:-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

De V70 is ziekig, kan een verkoudheidje zijn maar voor het zelfde geld is het een dikke longontsteking.

Het geval is dat hij koelvloeistof gebruikt, maar dat er nergens lekkage te zien is. Of wel, ergens intern verdwijnt het.

M'n 'crewchief' is nu aan het bekijken wat er aan de hand is. Is het de koppakking, zijn de cilinders aangetast, enz.

Nu even afwachten wat de schade is. In het ergste geval moet het blok gereviseerd worden of vervangen door een ander blok......wat weer mogelijkheden geeft om wellicht een D5 blok er in te lepelen  ;D......

Maar goed, dat is toekomst. Eerst afwachten wat de analyse uitwijst.

Taranis

Is het koelsysteem al eens onder druk gezet om te zien of het toch niet ergens extern lekt maar je het niet zo snel ziet? Of een CO snuffelaar gebruikt? Dan weet je vrij snel wat er mis is... of ben je al bezig de kop te lichten?

Zuur, dat wel.

Sbv

mooi balen Haiko.

Had je veel verbruik ? Eerst maar eens met een snuffelaar in de slag zoals Ronald al aangaf. Je bent nog een stukje af van de magische 450000

Hiker

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 12:28:28
Is het koelsysteem al eens onder druk gezet om te zien of het toch niet ergens extern lekt maar je het niet zo snel ziet? Of een CO snuffelaar gebruikt? Dan weet je vrij snel wat er mis is... of ben je al bezig de kop te lichten?

M'n monteur is dat nu aan het checken.

Citaat van: Sbv op 26-09-2014 12:30:29
mooi balen Haiko.

Had je veel verbruik ? Eerst maar eens met een snuffelaar in de slag zoals Ronald al aangaf. Je bent nog een stukje af van de magische 450000

Ja. Het lampje ging 2 weken terug al eens branden. Toen bijgevuld, en verder niks a.d.h. Niet meer gecheckt verder. Ik rij alleen maar 80-100 wegen dus hij krijgt niet op z'n sodemieter.

Gister moest ik heen en weer naar Kampen, dus weer 140 gereden. Op de terugweg voor Heerenveen ging het lampje weer aan. Check gedaan en hij stond net onder de min. Bijgevuld. Stukje hard (170, even de roet wegbranden) gereden tussen H'veen en Drachten. Vervolgens op een 100 km weg ging het lampje weer aan. Gestopt bij een pomp, gekeken: tankje leeg. Dop eraf, bodempje kwam iets terug. Bijgevuld tot max. en vanmorgen bij de garage weer 2 cm onder het max.
De monteur heeft 'een apparaatje' op het tankje gedaan en op druk gezet. De naald liep qau druk terug.

Dus dit zal wel een interne ziekte zijn. Ik wacht rustig af.

Positieve is dat de Roffel inmiddels zakelijk rijdt, dus alle kosten aftrekbaar zijn. En daarbij kost mij een andere auto veel meer dan een blokrevisie of een ander blok.

Wordt vervolgd........

(en een D5 erin vond de monteur ook wel een leuke project  ;D ;D )

elianmars

Volgens mij is een lekke koppakking bij de diesels een zeldzaamheid.
Bij mijn dieseltje was het de waterpomp die lekte. Ik heb toen gelijk de distributie laten doen.