Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 14:09:48
Het is een beetje op de muziek vooruitlopen omdat je nog helemaal niet weet wat er mis is en ik weet niet hoeveel kosten je af wil trekken maar ook al is 't dan niet via de dealer, blijkbaar zijn er nog nieuwe motoren leverbaar: http://www.tornau-motoren.de/NEUER-Teilmotor-Volvo-25-TDI-mit-103-KW-D5252T

3020 euro inclusief BTW, exclusief statiegeld voor de oude motor. Oftewel ruim 2500 euro ex BTW.

Ik denk dat er bij iemand in Hvittingfoss nu kwijl uit de mondhoeken begint te lopen :angel:

Citaat van: Hiker op 26-09-2014 14:06:40
Klopt het dat als het de waterpomp is dat er dan sporen moeten zijn?......Die zin er namelijk niet......

Ja, inwendig kan het nergens naar toe lekken dus moet je inderdaad uitwendige sporen zien (al kan dat lastig zijn als het een beetje een smeerboel is).

Was bij Roetmobiel lastig te zien. Geen sporen op straat, alleen iets vochtig op subframe, wat enkel te zien was na een rit. Tussendoor droogde het snel op.

Hiker

Na analyse denkt hij aan de oliekoeler... die wordt maandag getest..
Daarna zien we wel weer.

Nieuw blokje klinkt ook lekker.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 14:09:48
(al kan dat lastig zijn als het een beetje een smeerboel is).

Hé, die van mij is juist helemaal schoon en netjes van onderen ;)
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Hiker op 26-09-2014 18:49:09
Na analyse denkt hij aan de oliekoeler... die wordt maandag getest..
Daarna zien we wel weer.

Nieuw blokje klinkt ook lekker.....

Heb je een automaat dan?  :eusa_shifty:

Hiker

Nee...want? R zit toch wel een olie koeler in een MT? Of niet?

UserID25761

Citaat van: Hiker op 26-09-2014 20:51:18

Lijkt mij niet (zeg ik zonder zekerheid)  :eusa_whistle:

Hiker

Citaat van: NickGR op 26-09-2014 20:57:36
Citaat van: Hiker op 26-09-2014 20:51:18

Lijkt mij niet (zeg ik zonder zekerheid)  :eusa_whistle:

Iemand?

Lunadust

Zeer waarschijnlijk zit er een warmtewisselaar
Olie / koelvloeistof achter op het motorblok.
Of bij het oliefilter.
Een oliekoeler bij de radiateur heb je niet.
Techneut, geen dichter.

elianmars

Kan de kachelradiateur niet gewoon lek zijn?

Hiker

Ewout Schalkwijk

Dat zilveren vierkante blok waar je je oliefilter op draait is een oliekoeler/verwarmer. Daar stroomt KVS dus doorheen om je olie sneller op bedrijfstemp te krijgen (is mijn idee), kan idd ook zijn om te koelen. Deze kan gaan lekken. Als je het oliefilter er af draait (plens olie) dan zie je een grote maat moer zitten. Het kan zijn dat die iets aangetrokken moet worden.

Ik heb zo'n ding los liggen en kan dus eventueel wel een foto maken.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-09-2014 18:29:55
Dat zilveren vierkante blok waar je je oliefilter op draait is een oliekoeler/verwarmer. Daar stroomt KVS dus doorheen om je olie sneller op bedrijfstemp te krijgen (is mijn idee), kan idd ook zijn om te koelen. Deze kan gaan lekken. Als je het oliefilter er af draait (plens olie) dan zie je een grote maat moer zitten. Het kan zijn dat die iets aangetrokken moet worden.

Ewout
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-09-2014 18:29:55

Ewout

Hij staat bij de garage, dus ik zal niks loshalen...Foto mag maar is niet nodig. In ieder geval bedankt.

Hiker

Is €750 voor een blok met 189K + turbo en 3mnd garantie een nette prijs?

Taranis

Dat is een redelijke prijs. Maar is die 189K aantoonbaar?

Blokjes met 400K op de teller gaan voor 250-500 euro weg (wat de gek ervoor geeft) maar dan zijn ze meestal zonder turbo. Inclusief 3 maanden garantie is jouw prijs dus redelijk maar ook niet bijzonder.

Maar weet je al zeker dat je een ander blok nodig hebt dan?  :-\

Sbv

Als het echt aantoonbare km stand is lijkt me het een nette prijs