Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Zo, k sta sinds gister weer op de wintertrim: Michelin Winter Alpin 5. Laat de sneeuw maar komen ;D

Heb er nu al zin in.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

widebody

Citaat van: Hiker op 03-10-2015 11:32:40
Zo, weer een mooie upgrade gescoord! Bedankt Hugo.
(Bij m'n V50 1.6 basis in 2005 hen ik het er zelfs apart bij besteld!)

'R' gehalte weer verhoogd.

http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/V70/DSC_0372_zpsdowemnkl.jpg

http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/V70/DSC_0373_zpselylshs0.jpg

Zelfs een pookknop "R"style.

;D

Hiker

Haha,  dat was 'toeval', bij de garage een lederen besteld, en deze werd geleverd.
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

san

Hoe heb je die handremgreep vervangen...kan daar niets van vinden op het forum.

)()()sT

Citaat van: Hiker op 03-10-2015 11:32:40
Zo, weer een mooie upgrade gescoord! Bedankt Hugo.
(Bij m'n V50 1.6 basis in 2005 hen ik het er zelfs apart bij besteld!)

'R' gehalte weer verhoogd.

http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/V70/DSC_0372_zpsdowemnkl.jpg

http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/V70/DSC_0373_zpselylshs0.jpg

Ehhh.... Mijn R'en hebben het beide niet. De rijdende binnenkort wel :D

Hiker

Citaat van: san op 16-10-2015 21:00:07
Hoe heb je die handremgreep vervangen...kan daar niets van vinden op het forum.

- Eerst de hoes voorzichtig naar achter schuiven
- Dan de greep aan 'de knopkant' stevig vastpakken en dan draaien, bv van je af.
- Aan de achterkant zit een nokje die hem op z'n plek houdt. Daar moet je even doorheen. Maar wel met beleid.

Citaat van: )()()sT op 16-10-2015 21:05:22

Ehhh.... Mijn R'en hebben het beide niet. De rijdende binnenkort wel :D

WAT, dat meen je niet! Was dat destijds niet standaard??

Hiker

Na lang wachten dan eindelijk een subwoofer, werkend, in de Roffel.
In 2000 kreeg ik mijn eerste leaseauto: een Golf 1.9TDI met chippie en als optie zo'n hoedenplank met 6 boxen erin. Daar had ik een versterker op aangesloten. Dat gaf een aardig geluidje!  ;D
Na de Golf (gereden tot half 2003) nooit meer doorgezet om versterkers, basboxen te monteren. Dit omdat de medereizigers het niet echt prettig vinden   :eusa_think:  :eusa_snooty:

Inmiddels heb ik een leuke subwoofer op de kop getikt: plug and play!

Weer de radio eruit, connectors tussen de draden zetten en aansluiten.
Eerst deed hij het niet....bleek dat ik de aarddraad niet goed op het chassis had zitten. Na hem onder een bout van de achter gordel te hebben vastgezet, deed hij het wel  :D

Wat een genot om die bass nu goed te horen.
Qua plaatsen twijfel ik nog, maar een goeie optie is denk ik om hem in de armsteun van de achterbank weg te werken. En dan afwerken met een stuk leder ervoor.

Hiker

Hulp gevraagd:
Voor mijn navigatie heb ik een nieuwe li-batterij (3.7V) gekocht.
Nu heeft de oude 2 draden en de nieuwe batterij 3 draden.
Een gele voor de thermistor.

Wat moet ik doen om het goed aan te sluiten? Kan ik de gele negeren, en gewoon zwart op zwart en rood op rood?

Hiker

Kleine upgrade  ;D ;D

In de loop der jaren is de remmerij van 285 via 302 naar 320 mm gegaan! Bedankt voor de montage!

UserID6342

Hiker

Ja, al rem ik nooit echt hard ;D ze happen wel beter.

Hiker

Na de rem-update begint mijn Roffel langzaam maar zeker 'klaar te komen ;)'. Momenteel is een stuurwiel onderweg naar 'einen bezieher' om het van nieuw leer te voorzien.
Natuurlijk kan ik de motor verder tunen met andere turbo's etc, maar dat gaat me te ver. Ook de dubbele uitlaat, waar kortgeleden een topic over was, laat ik varen.

Dus ja, beetje rondrijden en genieten.

Nu heb ik gister het lampje van de achterruitverwarmings-schakelaar vervangen. Toe kwam ik op een idee en heb jullie kennis, hulp en ervaring nodig.
Omdat ik 'maar' een Polar-model heb, heb ik weinig schakelaars en veel van die kapjes.

Ik ben benieuwd of er mogelijkheden zijn om meer schakelaars te 'activeren' en wie dit hebben gedaan?\

Zelf denk ik er aan om wat schakelaars te kopen om:

• één zo aan te sluiten dat ik de subwoofer ermee uit en aan kan zetten. Als bv de hond achterin zit wil ik hem uitzetten, zonder dat ik in de radio-menu's moet gaan zoeken om hem uit te zetten.
  • eentje zodat ik mijn (chinese) navigatie aan kan zetten, alleen moet ik dan wel iets verzinnen om de draden van de aan-/uitknop bij die schakelaar te krijgen.

Ben benieuwd naar 'jullie' varianten van schakelaars.

maruska

gewoon alles volgebouwd hier.. ;D
voor de sub wellicht een schakelaar een relais laten schakelen die de voeding van de sub uitgooit ?
navigatie : waarom zou je die willen uitzetten ? menu 14 met extra sambal is altijd welkom :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Hiker

Citeer
gewoon alles volgebouwd hier.. ;D

Bij Arjen850 al om schakelaars gevraagd ;)

Citeer
voor de sub wellicht een schakelaar een relais laten schakelen die de voeding van de sub uitgooit ?

Ja,zoiets dacht ik ook. Ik heb hier ook ooit een topic gelezen van iemand die een 'custom' sticker had gemaakt voor een custom knop. Iemand?

Citeer
navigatie : waarom zou je die willen uitzetten ? menu 14 met extra sambal is altijd welkom :)

Omdat het wellicht kan ;)?

big ben

Citaat van: Hiker op 22-11-2015 17:43:20

Ja,zoiets dacht ik ook. Ik heb hier ook ooit een topic gelezen van iemand die een 'custom' sticker had gemaakt voor een custom knop. Iemand?

Ik heb toen wel een VVIS sticker laten maken bij "the boys" van mijn werk

Schakelaar links achter het stuur