Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Thanks.

Ik hou even alle opties open. Helder licht, gewoon, oplappen met onderdelen als nieuwe spiegels.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

henry classic v70

Heb je er nu heldere koplampen inzitten dan Haiko?
Als dat zo is zijn de koplampglazen al schoongemaakt aan de binnenkant; de coatinglaag eruit gehaald
Staat in mijn blog

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75727.msg1600419.html#msg1600419

Ik heb de heldere koplampen er ook ongeveer 6 jaar inzitten met xenon en heb prima lichtbeeld  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

Citaat van: henry classic v70 op 23-12-2015 19:26:37
Als dat zo is zijn de koplampglazen al schoongemaakt aan de binnenkant; de coatinglaag eruit gehaald
Staat in mijn blog

Ik heb de heldere koplampen er ook ongeveer 6 jaar inzitten met xenon en heb prima lichtbeeld  :eusa_eh:

...en licht doe ik altijd aan wanneer de wagen wordt gestart dus 6 jaar rijden met licht aan

Hiker

Citaat van: henry classic v70 op 23-12-2015 19:26:37
Staat in mijn blog

Nee, ik heb geen helder glas. Bij mij is de spiegel dof aan het worden. Ik heb volgens mij het afgelopen jaar aan beide kanten een gat in het glas gehad. Dat helpt niet om de spiegel goed te houden.

Maar goed, ik wacht de prijs voor helder licht even af, en zet dat af tegen de alternatieven. Omdat het zakelijk kan, wil ik 2e hands zonder factuur vermijden.

Wat voor xenon heb je erin?

Overigens een mooie taxatie Herni. De mijne is voor de blokwissel en remmen ergens in de 8000 getaxeerd met de huidige paintjob, wat neit de mooiste is.

Ik wil het leer ook aanpakken (bestuurdersstoel).
Delen spuiten zou ook een optie zijn, maar eigenlijk moet de hele auto gesptoen worden. Als ik alles zo los opnoem......bumper, motorkap, voorscherm rechts, voor- en achterdeur links, achterbumper....en dan eerst nog langs de deuken dokter. Er zit een nare 'deur' precies in het linker achterscherm op de rand.

Dat zal dus een aardige duit kosten.....
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

innocenti

Of je bouwt projectoren in de koplamp. In onderstaande staan heldere C70 lampen omgebouwd, maar ook de standaard lampen met helder glas en projectoren. Lichtbeeld is uit de kunst.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74243.new.html#new

Taranis

Citaat van: Hiker op 23-12-2015 21:07:03
Er zit een nare 'deur' precies in het linker achterscherm op de rand.

Vreemd. Meestal zit het tankklepje rechts.

:P

Hiker

Citaat van: innocenti op 23-12-2015 21:17:44
Of je bouwt projectoren in de koplamp. In onderstaande staan heldere C70 lampen omgebouwd, maar ook de standaard lampen met helder glas en projectoren. Lichtbeeld is uit de kunst.

Is ook een mooie optie.

Totale kosten van zo'n project:
- set 199,95
- heldere knippers 75
- helder glas 86
- klein materiaal?

Zoals gezegd, ik wacht de set prijs eerst af. Dan zien we verder. Al wil ik het wel voor 31-12,  dan kan het nog op de begroting van 2015.

Hiker

Citaat van: Taranis op 23-12-2015 22:18:33
Citaat van: Hiker op 23-12-2015 21:07:03
Er zit een nare 'deur' precies in het linker achterscherm op de rand.

Vreemd. Meestal zit het tankklepje rechts.

:P

;D ;D

henry classic v70

Ik heb er een Pilot set in zitten (6 jr) en heb de lampjes vervangen 1½ jr geleden.
Zat 6000K in, gaf mooi licht maar vond dit toch te "licht-blauw". Heb nu 5000K en is spier-wit  :)

innocenti

Citaat van: Hiker op 23-12-2015 22:19:57
Citaat van: innocenti op 23-12-2015 21:17:44

Is ook een mooie optie.

Totale kosten van zo'n project:
- set 199,95
- heldere knippers 75
- helder glas 86
- klein materiaal?

Zoals gezegd, ik wacht de set prijs eerst af. Dan zien we verder. Al wil ik het wel voor 31-12,  dan kan het nog op de begroting van 2015.
Kostenraming klopt. Klein materiaal is 2* T10 fitting om stadslicht om te bouwen, solderen en dremelgereedschapjes die slijten.

H1 of H7 projector is makkelijk inbouwen.
H4 projector is meer werk.

Je kan €60 nog besparen als je geen balasten besteld bij de projectoren maar je oude gebruikt.

Hiker

Even een andere vraag over Xenon en balasten: kan ik alleen de lampen vervangen, of moeten de balasten ook vervangen worden?

Hoe merk je dat balasten gaar zijn?

UserID25761

Citaat van: Hiker op 24-12-2015 10:28:33
Even een andere vraag over Xenon en balasten: kan ik alleen de lampen vervangen, of moeten de balasten ook vervangen worden?

Hoe merk je dat balasten gaar zijn?

Dan doen ze het niet meer, of je krijgt allerlei vage storingen zoals lampen die plots uitvallen, en vervolgens weer aan gaan.

henry classic v70

Eerst alleen de lampjes vervangen, als ballasten gaar worden of zijn gaan de lampen slecht aan en duurt het langer voordat deze op volle sterkte kunnen schijnen

Hiker

Ik ben eruit.

Bij Hooftman een set helder licht met knippers besteld. 2 Januari ophalen, dan ben ik toch in de buurt.

Nu nog een adres vinden voor alleen de xenonlampen, zonder balasten. Iemand een idee? Btw: ik heb in 2011 een xenon set van wel €40 gekocht, en die wekrt nog steeds. Was destijds bijNavAudio in Hardenberg.

Misschien koopmik er nog zo één.

Die coting aan de binnenkant van helder glas, waarom is dat? Het enige wat ik als logica kan bedenken is dat bij een botsing het glas bij elkaar blijft....

Hiker

K*T......krijg net een bericht dat de bumper van de XC er een beetje af ligt. De bumper is over een kogel van een aanhangwagen verhuur geschoven........

En eergister is m'n schoonpappa met z'n MY02 beamer 530d vanachteren aangereden. Dikke schade en we hopen dar schade lager uitkomt dan dagwaarde.......

Semi veilig gevoel dat de V een taxatierapport op zak heeft!

GAAT LEKKER ZO........