Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Zoals ik al eerder had geschreven was het voor mijn koplampen de laatste APK goedkeuring. Met moeite werd een goed lichtbeeld gehaald.
Daarop heb ik besloten om een lang gekoesterde wens / upgrade in vervulling te laten gaan: heldere koplampen van de MY05 C70.

Vanwege de korting bij Hooftman de spullen besteld en ophalen in Woerden. Dan hoor ik je denken "Woerden?",  ja klopt. Er is een familie feest van een tante van mijn vrouw in Maarsbergen. Toen ik dat hoorde dacht ik win-win  8). Zij met de kids naar dat feest, ik (met de hond) koplampen halen en installeren  ;D
Voordat ik bij Hooftman naar binnen ging eerst bij de buren, een vakgarage, gevraagd of ik daar het lichtbeeld kon laten checken. Dat kon. :eusa_clap:
Op naar Hooftman, alwaar ik struikelde over een jaar oude witte V60 Polestar voor €85K.  :eusa_think:
Onderdelen opgehaald, afgerekend (deed toch wel even aaauuuuwwww  :-\), maar met de pin doet het minder pijn.

Vervolgens weer naar de vakgarage, en daar achter op het terrein het klusje geklaard. Meest lastige waren de balasten van de Xenon verwijderen.

Begin: spullen!

Knipper eruit:

Linkerkant is klaar:

Ziet er mooi uit, netzo als al die andere liefhebbers die mij voor waren met deze upgrade.

Vervolgens naar binnen en de koplampen afstellen. Ze moesten omhoog. De monteur/eigenaar van de zaak vonden het een mooie R. Maar Tis wel een diesel, zei ik.

Ik mocht niks afrekenen en ze wensten me veel rij-plezier! Hulde voor de vakgarage in Woerden!

Zo, nu kunnen deze lampunits er weer 16 jaar, of 438000 km tegen aan.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

KIM

Wat zal jij blij zijn met die heldere kijkers. Dat maakt de auto zoveel mooier!

henry classic v70

Veeeel beter  ;D
... nu nog een paar andere knipperlampjes erin (de chromekleurige > heb je niet die oranje weerkaatsing in de reflector)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

innocenti

Mooi
Maar dat red je niet hoor met de koplampen 438k. Met halogeen lampen die warm worden is 200k reëler.

Hiker

Citaat van: innocenti op 02-01-2016 17:46:27
Mooi
Maar dat red je niet hoor met de koplampen 438k. Met halogeen lampen die warm worden is 200k reëler.

Wat wordt nu heter: halogeen of Xenon?

En hoe vind ik uit of de Xenon eigenlijk nog goed is?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

BBS

Blijft inderdaad mooi die lampen. :D 8)

De mooiste upgrade voor een roffel vind ik persoonlijk 8)
Volvoloos....

innocenti

Citaat van: Hiker op 02-01-2016 18:03:09
Mooi

Citaat van: Hiker op 02-01-2016 18:03:09
Mooi

Halogeen is 55w, xenon is 35w. Theoretisch wordt halogeen warmer.
Probleem is dat er aanslag op de reflector komt. Deze brandt in waardoor de coating slechter wordt op de reflector. Beste is jaarlijks schoonmaken.

Mijn reflectoren van de lenslampen waren na 200000km ook slecht, ondanks de xenon.

Opmerking was niet bedoeld om je xenon aan te praten. Maar om je verwachtingen te temperen.

Sbv

Mooie upgrade Haiko.
Ik rij zelf zonder xenon erin. Geeft prima licht. Met xenon erg veel strooilicht en bij mij apk afkeur en een keer een opmerking er over

Thys

Mooi Haiko! Eén ding is wel jammer... nu rijd je niet meer in de meest verblindende auto van de N381 :P

dopie

t_w

Mooi!

Ik vond de stap van de oude verweerde 250.000 km koplampen naar een set frisse heldere OEM koplampen ook een 'giant leap' qua lichtopbrengst. Terwijl ik de normale halogeen lampjes heb gehouden. Het zal met xenon ongetwijfeld nog meer licht geven, maar moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de gewonen halogeen pitten.

V70geRwin

Erg mooi   :eusa_clap:

Verzekering aan laten passen  :eusa_whistle:

S70 TDI

Ziet er idd erg fraai uit, die nieuwe koplampen......denk dat ik mijn vrouw ook eens lief aan moet kijken.....alvast voor mijn verjaardag, die is al in november!!  ;)

arjen850

Prachtig :eusa_clap: Maakt de auto idd veel frisser en mooier.. Wat zijn eigenlijk de onderdeeel nummers van deze koplampen en knippers? En dus van een C70 MY 03?