Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Maar goed.....ik was /ben bezig met mijn eigen lampen boel.

Vraag: (en dat weet vast wel iemand) ik bestel meteen een nieuwe xenon set maar dan ook direct led voor mist en stad.
- Welke fitting heb ik nodig voor de mistlampen en stadslicht? We zijn inmiddels 6 jaar verder dus dat is bijna standaard.
- Wat is bi-xenon vs gewoon xenon? En moet ik met of zonder canbus? (Zonder dacht ik.)
klik hier voor het bixenon product bij NavAudio
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

innocenti

Wat is hier bi-xenon aan? Bi houdt bij lampen in dim en grootlicht in dezelfde lamp. Dat kan met H4 en met projectoren, maar niet met H7 zover mij bekent.

Idee is misschien voor H7 LED 4000lm of meer te kiezen ipv xenon. Dopie heeft laast een set verkocht hier. Misschien moet je m een PB sturen.

Voorbeeld.
http://link.marktplaats.nl/m988053212

Ik heb laatst getest met een H7 setje van 1800lm en dat is vergelijkbaar met halogeen.

Houdt er met bestellen rekening mee dat de heldere C70 koplampen H7 dimlicht en HB3 of 4 grootlicht hebben. H7 past niet in het grootlicht.
Succes met je projectje

Taranis

Citaat van: Hiker op 24-12-2015 13:27:38
K*T......krijg net een bericht dat de bumper van de XC er een beetje af ligt. De bumper is over een kogel van een aanhangwagen verhuur geschoven........

http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/XC70/IMG-20151224-WA0009_zps56ipjaxx.jpg

http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/XC70/IMG-20151224-WA0007_zpsnx3hbqvi.jpg

En eergister is m'n schoonpappa met z'n MY02 beamer 530d vanachteren aangereden. Dikke schade en we hopen dar schade lager uitkomt dan dagwaarde.......

Semi veilig gevoel dat de V een taxatierapport op zak heeft!

GAAT LEKKER ZO........

Het lijkt erop alsof de bumper alleen in de wielkast los geschoten is. Ik denk torxen vast zetten en klaar, tenzij er echt iets afgebroken is.

V70geRwin

Helder is mooi hoor  :eusa_clap:

De rest is natuurlijk vette pech, sterkte met de afhandeling.

innocenti

Citaat van: Hiker op 24-12-2015 14:13:35

Vraag: (en dat weet vast wel iemand) ik bestel meteen een nieuwe xenon set maar dan ook direct led voor mist en stad.
- Welke fitting heb ik nodig voor de mistlampen en stadslicht? We zijn inmiddels 6 jaar verder dus dat is bijna standaard.
- Wat is bi-xenon vs gewoon xenon? En moet ik met of zonder canbus? (Zonder dacht ik.)
bi-xenon in de advertentie is idd alleen voor H4
Canbus weet ik niet zeker, maar volgens mij alleen voor de opvolger van de classic

dimlicht H7
stadslicht T10 of 5w5
mistlamp H1
grootlicht HB3 of HB4

Hiker

Citaat van: innocenti op 24-12-2015 22:32:06
Citaat van: Hiker op 24-12-2015 14:13:35

bi-xenon in de advertentie is idd alleen voor H4
Canbus weet ik niet zeker, maar volgens mij alleen voor de opvolger van de classic

dimlicht H7
stadslicht T10 of 5w5
mistlamp H1
grootlicht HB3 of HB4

Held :)

dimlicht H7 xenon of led
stadslicht T10 of 5w5 led
mistlamp H1led
grootlicht HB3 of HB4 ??kwe nie
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

innocenti

Grootlicht
Zorg voor voldoende lichtopbrengst zodat je echt groot licht hebt. Daar naast moet je het als seinlicht kunnen gebruiken. Ik zou daar persoonlijk voor ultra white halogeen of LED high power kiezen. Voor LED heb je wel de dure versie nodig als geadviseerd voor dimlicht. Met de goedkopere LED lampen zie je geen drol als je rijdt.

Ultra white halogeen hebben wel een blauwe coating op het glas. Als je lampen uit zijn zie een blauwe gloed in je reflector.
Met leds die veel zijn als ze uit zijn zie je een gele gloed. Hoeveel geel moet ik nog testen.

Hiker

Citaat van: innocenti op 25-12-2015 10:11:55
Grootlicht
Zorg voor voldoende lichtopbrengst zodat je echt groot licht hebt. Daar naast moet je het als seinlicht kunnen gebruiken. Ik zou daar persoonlijk voor ultra white halogeen of LED high power kiezen. Voor LED heb je wel de dure versie nodig als geadviseerd voor dimlicht. Met de goedkopere LED lampen zie je geen drol als je rijdt.

Ultra white halogeen hebben wel een blauwe coating op het glas. Als je lampen uit zijn zie een blauwe gloed in je reflector.
Met leds die veel zijn als ze uit zijn zie je een gele gloed. Hoeveel geel moet ik nog testen.

En het mooie is dat er gewoon al licht inzit bij aflevering ;D.  Ik ga ook een hier in de buurt bij zo'n hardcore electrozaakje kijken wat zij te koop hebben.

Maar in ieder geval leuk dat je mee denkt.

innocenti

Ik ben benieuwd. Ik houd het blog in de gaten voor de resultaten.

Hiker

Is er eigenlijk nog een topmerk qua lampen anders dan Osram en Philips?

En dan gaat het mij niet om 'dubbeltje eerste rang'. Kwaliteit mag wat kosten. En met die nieuwe heldere units moet er goed licht in. Ik ga voor halogeen voor de verschillende fittingen. Alles helder wit -> H7, T10, H1, HB3.

Ik zal de dealer waar ik de units ophaal ook vragen. Misschien hebben die ook een 'lichthoek' met allemaal mooi spul.

Zit nu te kijken naar Osram Nightbreaker Unlimited voor H7, H1 en HB3

henry classic v70

:eusa_think:   zet je er geen xenon in?
Als je xenon gewend bent is halogeen een stuk minder wat betreft zicht in donker ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hiker

Citaat van: henry classic v70 op 26-12-2015 11:18:50
:eusa_think:   zet je er geen xenon in?
Als je xenon gewend bent is halogeen een stuk minder wat betreft zicht in donker ;)

Maar ik heb nu inmiddels 'brakke' xenon dus ik vrees dat bijna alles beter is dan wat ik nu heb ;D

En ik vind het kwaliteitsverschil tussen xenon van €40 vs +€100 lastig in te schatten. Er is op internet niet meer uit te komen. Iedere shop heeft z'n eigen 'Wij van wc-eend' dus vind dan maar eens een eerlijk, goed en betrouwbaar advies.

En dan ben ik benieuwd naar het verschil tussen een klasse halogeenlamp van een goed merk voor 6x de prijs van een set xenon.

Dus.......

innocenti

Als je de lampen erbij krijgt kan je ze eerst uitproberen.
En over 1jaar LED erin. Ik vermoed dat LED verlichting een stuk vriendelijker is voor je reflectoren.

Heb je de lampen al? Misschien kom ik naar de kerstboommeeting, dan kan ik wel n setje LED lampen meenemen om te testen.

Hiker

Citaat van: innocenti
Als je de lampen erbij krijgt kan je ze eerst uitproberen.

Lampen zitten erbij, heb ik nagevraagd. Misschien kan ik nog iets regelen bij Hoofrman.

Citaat van: innocentiEn over 1jaar LED erin. Ik vermoed dat LED verlichting een stuk vriendelijker is voor je reflectoren.

Is zeker een optie.

Citaat van: innocentiHeb je de lampen al? Misschien kom ik naar de kerstboommeeting, dan kan ik wel n setje LED lampen meenemen om te testen.

Ik kom helaas niet naar de meeting. Beetje ver voor 'effe' hoi zeggen.

De Osram Night Breaker serie lijkt me wel iets. En dan voor de dim-, groot- en mistlicht. Stadslicht moet ik dan qua kleur erbij zoeken.