Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hiker

#360
Ik heb de TSC (ANWB Zwitserland) zojuist een mail gestuurd of Michelin Easy Grip toegestaan zijn. http://www.sneeuwkettingen.nl/sneeuwkettingen/26-easy-grip-4x4.html

Antwoord volgt.

@dopie:
Citeereem elk jaar 4 sneeuwhoezen mee voor op wintersport

Heb je daar een url van waar die te koop zijn? en welke bandenmaat gebruik je.

Svb heeft 215/45/17 ivm met meer 'wang' en 'Elsje' gaat voor 205/45/17.....Waarom die keuze?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

dopie

#361
Ik heb zelf 205/45/17 om de Comets.
De hoezen zijn van Xtrem en eigenlijk voor alle maten te verkrijgen (12 tot 19 inch).
verder zijn ze ook te gebruiken voor auto`s met ABS, ESP enz
Alleen bij superhevige sneeuwval raden ze af, maar heb er al in heel wat extreem weer mee gereden maar had altijd super grip.

Bij meeste autoshop`s kun je ze wel bestellen/kopen en anders via de site van VALMA (alleen is die momenteel in onderhoud volgens de site)

Stukje internet tekst

De Xtrem sneeuwhoes is een doorontwikkeling van de bestaande Fix&Go sneeuwhoes, die vooral als wegrijhulp fungeerde. Het loopvlak is nu voorzien van een profilering, waardoor de grip niet onderdoet voor die van een sneeuwketting. Valma levert de sneeuwhoes voor wielen van 12 tot 19 inch. Ze zijn binnen twee minuten aan te brengen.

Lichtmetalen velgen kunnen door de hoes niet beschadigen, in tegenstelling tot het gebruik van stalen sneeuwkettingen. Ook beïnvloeden ze de werking van ABS- en ESP-systemen niet. Na gebruik zijn de vuile sneeuwhoezen eenvoudig schoon te wassen






dopie


Heb nog 2 nieuwe setjes Maat F liggen.

elianmars

#363
Maar zijn die hoezen toegestaan waar sneeuwkettingen verplicht zijn?

Hiker

Nou, ben zojuist virtueel een rip armer geworden :-[... maar daarvoor in de plaats komen er Michelin Winter Alpin om de Comets: 205/45/17  :eusa_dance:........

Ik heb wel het gevoel dat ik voor hetzelfde geld (of iets meer) bij een velgenboer uit Leeuwarden (volvovelgen.nl ofzo) een nieuwe set Comets had kunnen kopen....  :eusa_whistle: Maar goed, wat niet weet wat niet deert, zullen we maar zeggen. :-\

Maar goed, als de Temp-max onder de 7 gr komt zit ik in ieder geval veilig   8). En Michelin vind ik eigenlijk wel een fijne band.....en zeker na een paar seizoenen dan zijn ze vaak nog goed, omdat ze 'slecht' slijten....niet zo hard als andere banden.

Wanneer de TCS aangeeft dat de Michelin Easy Grip toegestaan zijn op wegen waar sneeuwkettingen 'obligatorisch' zijn, dan is dat ook weer opgelost........MAAR.....

als de (zakelijke) zaken van mij nou goed blijven gaan het komende half jaar (of wel de klus blijft verlengd worden)......dan gaat de Roffel helemaal niet op wintersport........Nee, dan staat er hopelijk (na de verjaardag van vrouwlief in feb) een XC70 T5 op het pad................

En nee, rustig maar, de 'Fryske D-wannebee-R' blijft wel hoor Dat is MIJN (hobby)-auto.
Er staat nu als 2e auto een nog steeds een Xsara diesel op het pad en die rijdt eigenlijk niet zo veel voor een diesel...5 a 6K per jaar. En die Fransoos is mijn vrouw een doorn in het oog.......... ;D ;D Em mij ook. En hij heeeft geen airco, en een XC wel.....dus dat is een goeie reden. Dat hij awd heeft is leuk meegenomen in de bergen.. ;)

Nu effe bellen met de velgen-als-nieuw-boer.....of die tijd heeft om de velgen weer netjes in 932 te krijgen!

U hoort....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Ik weet niet hoe oud je vrouw moet gaan worden voordat er een XC70 T5 op de oprit staat, maar die zijn er niet.
wel een 2.4 of 2.5T en anders wat diesels. Nieuwe model heb je iets meer keuze kwa motoren

Mooi dat het gelukt is met de winterbanden. Pilot Alpine 4 neem ik aan ?
Setje nieuwe Comets kosten rond de 650 a 700 euro ter indicatie

Hiker

jaaa, die bedoel ik ook: 2.5T

CiteerSetje nieuwe Comets kosten rond de 650 a 700 euro ter indicatie

mmmmm...laten we zeggen dat dat dan wel wat euri's scheelt in mijn voordeel!



"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

#367
Citaat van: dopie op 10-09-2011 12:10:28

Heb nog 2 nieuwe setjes Maat F liggen.

Hoe lang doe je met een setje?

Die Michelin dingen lijken me wel wat. ..Al lees ik nu weer een ANWB-test dat ze na 16 km op beton al gaten vertonen.....maar ja, het is vaak net die laatste 100 mtr van de rit die je ze nodig hebt....

http://www.sneeuwkettingen.com/artikel-1anwbtest2009.htm

Als je deze site mag geloven dan is het dus geoorloofd.....http://www.easygrip.fr/lang-en/cms.php?id_cms=8

Maar ze worden (nog) niet geleverd voor 205/45/17..... :eusa_wall: :eusa_wall:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Vandaag de Comets naar 'velgenalsnieuw.nl' gebracht. Kon mooi op weg naar Arnhem. Ze worden gepowdercoat in   antraciet mat. Gelukkig hadden ze een medewerker met een 855 zodat ik de kleur kon checken. Ben erg benieuwd!

Verder zondag nog de ene Comet aan een forum-lid verkocht.

Wordt vervolgd.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Kleine geluids-upgrade...

De installatie van de Apine radio is al een grote verbetering qua geluid dat ik nu ook de D-stijl-speakers heb geïnstalleerd.



Advies-vraag voor de audio-fielen onder U:

Ik heb uit mijn Golf (vw) tijdperk nog een versterker op zolder liggen:



Er zit nu een Alpine CDE-126BT in met standaard volvo-speakers in het dashboard/ voordeur/ achterdeur/ D-stijl.


  • Op welke wijze kan ik de versterker gebruiken om het geluid te verbeteren?
  • Wat voor speakers/ moeten erbij komen?

Hoor zie de adviezen wel tegemoet.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

blauweroffel


Sbv

Dynaudio voor V70 als deze nog leverbaar zijn, maar betwijfel het

daytonawim

#372
Speakers in de deuren zijn verder wel ok hoor,

Voor de tweeters is er een eens forum inkoop actie , geweest, ik heb er nog 4 heb liggen,
2 zijn ingebouwd in de orginele houder voor het dash. ( mag je best een keer testen)

Versterker onder de bijrijders stoel monteren, en een net kabelboompje maken zodat je de speakers op
de orginele manier kunt aansluiten.

Dan eens luisteren wat hij heeft gebracht.


Tja, in een estate zou ik zeggen een leuk actief subwoofertje.


@ SBV, ik meen dat die nog wel leverbaar waren, maar zal wel kritisch zijn.

Hiker

#373
Misschien rij ik eens langs Frjentsjer...het klinkt allemaal zo eenvoudig!

Kabels moeten ook nog ergens liggen, geloof ik. Heb alles destijds uit de Golf gehaald en op zolder gelegd.

Eens Googlen op een 'actieve subwoofer' en daar zie ik weer veel te veel keuze.

Wie adviseerd: niet al te groot, niet dat de halve kofferbak verbruikt wordt....

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

daytonawim

Citaat van: Hiker op 14-09-2011 13:48:17
Misschien rij ik eens langs Frjentsjer...het klinkt allemaal zo eenvoudig!

Kabels moeten ook nog ergens liggen, geloof ik. Heb alles destijds uit de Golf gehaald en op zolder gelegd.

Eens Googlen op een 'actieve subwoofer'


Altijd welkom hoor ;D ;D

Versterker netjes wegbouwen (wel effe zwart spuiten) onder stoel is een klein middagje werk.
Kabels voor je eventuele sub kan je er dan gelijk inleggen.

Een hele lange knappe Chinch kabel is hier ook nog wel.