Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Even nog wat anders:

Het lampje van de koelvloeistof  ging branden: niveau zat rond het minimum.

Kan het zijn dat door het warme weer in de bergen (30 gr +) het niveau door verdamping daalt......

Let me know!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Oh ja, nog even dit:

Nu ik 17" zomer en winter ga rijden kunnen er andere schijven onder zodra die vervangen moeten worden:

Alleen grotere schijven of moeten de klauwen dan sowieso ook vervangen worden?
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Citaat van: Hiker op 06-09-2011 21:04:47
Oh ja, nog even dit:

Nu ik 17" zomer en winter ga rijden kunnen er andere schijven onder zodra die vervangen moeten worden:

Alleen grotere schijven of moeten de klauwen dan sowieso ook vervangen worden?
voor 302 remmen etc hoef je geen andere klauwen aan te schaffen. Andere schijven en andere montage brackets en dat is het.

Hiker

je hoort het wel  ;)  ;D

Kan ik ook het blauwe tijltje terugbrengen.....

Sbv

Citaat van: Hiker op 06-09-2011 21:13:57
je hoort het wel  ;)  ;D

Kan ik ook het blauwe tijltje terugbrengen.....
komt wel goed met die tijl hoor.

aangaande winterbanden wij hebben bewust 215 genomen, iets comfortabeler en iets meer wang en wat voordeliger

Hiker

Bij wie koop jij je banden?

En gaan jullie ook op die banden de bergen in, of alleen hier in het laagland.....ik ken Nokian niet, rij veel, en ben van huis uit meer van de Michelin, Goodyear, Vredestein.....Maar ja, het scheelt wel €60 per band.....

Ik vind erg belangrijk: eerst nat, dan sneeuw, slijtage, brandstof, en dan de rest.....

Hiker

Morgen komen de Comets.......banden kwestie is nog niet klaar: Nokians voor +/- 140 of Dunlops/goodyear voor +/- 190????

Michelin is out of reach, of de bandenman heeft een 4 halen 3 betalen deal.....

daytonawim

Citaat van: Hiker op 06-09-2011 21:01:37
Even nog wat anders:

Het lampje van de koelvloeistof  ging branden: niveau zat rond het minimum.

Kan het zijn dat door het warme weer in de bergen (30 gr +) het niveau door verdamping daalt......

Let me know!

Dat geloof ik niet, even bijvullen als ie koud is tot de lasnaad van je reservoir, en even kijken na een paar dagen
of je niveau is veranderd.

Sbv

Citaat van: Hiker op 06-09-2011 21:26:30
Bij wie koop jij je banden?

En gaan jullie ook op die banden de bergen in, of alleen hier in het laagland.....ik ken Nokian niet, rij veel, en ben van huis uit meer van de Michelin, Goodyear, Vredestein.....Maar ja, het scheelt wel €60 per band.....

Ik vind erg belangrijk: eerst nat, dan sneeuw, slijtage, brandstof, en dan de rest.....
Nokians heb ik via mijn werk gedaan, had 4 sets te bestellen uiteindelijk.
Nokian komt uit Finland, ze hebben ook nog echte winterbanden met spikes etc
Je mag de set van de s70 er wel een keer onder leggen, maar 1 ritje zegt ook niet zoveel.
De s70 rijdt eigenlijk enkel in Nederland en soms België maar dat is het ook wel. De V70 is de Europa cruiser.
Wintersport doen we niet aan.
Veel shoppen loont zeer zeker ook voor winterbanden

Hiker

@ daytonawim: doe ik. Van het weekend, dan heb ik deze week (na bijvullen) weer 800 km erbij en kijken wat ie gedaan heeft.

@Sbv: Ja, shoppen. Ik heb nu 2x bij autobandenmarkt een set zomer Dunlops en een set winter GY Ultragrips.

De Dunlops (komen goed uit de test op 3 achter de conti's (ik wil geen conti's) en Michelin is daar VEEL te duur (€318) komen er dan het beste af...€180.....

Vrijdag eens horen bij m'n bandenshop.......

Hiker

En toen had ik ook 5 Comets! Voor de winter  ;D ;D

Nu nog 4 bandjes..... :( :( :(

Maar om de pijn iets te verlichten: De 5 zomerbanden die eraf komen zijn vast nog wel te slijten op MP voor € 25/stuk.
Er is vast wel iemand die 1 Comet velg wil overnemen voor laten we zeggen €75,-
En dan heb ik nog 4 stalen wielen met HELE GOEIE GY Ultra Grips!!

Langzaam reken ik me rijk...... ;D of niet..... :eusa_pray:

COPPEHER

Citaat van: Hiker op 08-09-2011 22:00:11
En toen had ik ook 5 Comets! Voor de winter  ;D ;D

Nu nog 4 bandjes..... :( :( :(

Maar om de pijn iets te verlichten: De 5 zomerbanden die eraf komen zijn vast nog wel te slijten op MP voor € 25/stuk.
Er is vast wel iemand die 1 Comet velg wil overnemen voor laten we zeggen €75,-
En dan heb ik nog 4 stalen wielen met HELE GOEIE GY Ultra Grips!!

Langzaam reken ik me rijk...... ;D of niet..... :eusa_pray:

Dat doe ik dus ook altijd ;D

Hiker

Ik zit eraan te denken om de 15'' wellicht te bewaren voor alleen de wintersport........dat gezeur met die sneeuwkettingen.....wordt wel een puntje......maar eens overdenken...

Elsje

Ik ga 205/45 17 op mijn oude comets zetten voor de winter. Sneeuwkettingen met kleine schakels moeten dan wel passen. 15 inch velgen met 302mm schijven past niet. 16 inch staal wel en aantal lm velgen ook.

dopie

Neem elk jaar 4 sneeuwhoezen mee voor op wintersport en dat werkt perfect ipv sneeuwkettingen. Heb ze elk jaar gebruikt en nooit problemen mee gehad (supergrip) nu heb ik het wel op een AWD. En ze zitten er in no time op das ook wel makkelijk als het echt honde weer is.