Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

daytonawim

T*ring at vraag die een  erg geld, dan kan al zowet een nederlandse R slopen.

Sbv

Citaat van: maartendeb op 27-07-2011 10:23:10
Ik heb €500 betaald bij Verwijst voor een knap Engels interieur met panelen.
Dat is ook een gangbare prijs

mehn

Citaat van: Sbv op 27-07-2011 10:51:41
Citaat van: maartendeb op 27-07-2011 10:23:10
Ik heb €500 betaald bij Verwijst voor een knap Engels interieur met panelen.
Dat is ook een gangbare prijs

Precies. Ik heb € 450 betaald voor een T-5R interieur. Stoelen, achterbank en inserts voor deurpanelen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hiker

Ik wacht wel af....en zie wat er voorbij komt.....eerst hopen en loeren op deurpanelen......(de meesten van jullie weten het inmiddels  ;D ;D)

Dus  mannen...wie wat weet???

Morgen komt de Alpine radio....met ingebouwde parrot....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

#334
Zo, even een update ....... maar er valt weinig te vertellen op wat mooie plaatjes na dan (volgen later):

De Roffel heeft het geweldig gedaan! Heerlijk om na jaren weer lekker te kunnen blazen op de duitse autobahn. Beter dan in een V50 1.6D......

Wat me wel opviel is dat in de bergen de blower wel lang na bleef blazen. Natuurlijk prima als het 30+ is.....maar merken jullie dat ook? In nl heb ik de blower nog nooit gehoord. Nu bleef hij een paar minuten nalazen....

Verder ook erg bij met de nivomats......tijdens het inpakken zakte hij angstig diep door z'n hoeven, zelfs zo erg dat bij het uitrijden van de ondergrondse parkeergarage IN CH op de terugreis iets (trekhaak?) de grond raakte. Tijdens de stops gelukkig gezien dat hij weer mooi 'voorover' hing......en ik heb een klein waterpasje mee.Op een of andere manier vertrouw ik de nivomats nog niet maar iedere keer doen ze het prima.......

Zo nu wachten tot vrouwlief thuiskomt: geen huissleutel mee........straks wat pics oploaden...

Update: foto's

D'r past wel heul veul in een Roffel, hoor....en hierna moest er nog een dekbed bij....



Erg door z'n hoeven gezakt!



Maar de nivomats doen hun werk!





Op de Furkapass. Let op de Aston...toeval!



Op de Oberalppass



Het betere werk!



En de trotse papa

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

#335
Mooie foto's, Haiko!  :eusa_clap:

Sbv

Mooi gelukt Haiko.
Volgend jaar een dakkoffer mee ?

UserID6342

Leuke foto's Haiko.  En zo te zien hebben de nivomats errug hun best moeten doen ;D

Hiker

Even een vraag om tips te krijgen.....

Originele Comets: welke (winter) bandenmaat hoort daar onder.....?

  • 205/40/17
  • 205/45/17
  • 215/40/17
  • 215/45/17

Welke winterbanden worden hier geadviseerd (zoekfunctie is een 'drama'  ???)? (en dan wel goeie duurzame: +/- 1000 km / week)?

Ik herinner me Kuhmo's, Goodyears......

alvast bedankt.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

origineel horen er 205-45-17 onder.
Vrouwlief rijdt in de winter met Comets en dan 215-45-17.
Zij rijdt op Nokian WR-G2. Die zijn erg goed in de sneeuw prut en dikke sneeuw. Ik heb ze elf op mijn V70, met als grootste nadeel dat ze lawaai beginnen te maken, maar dat kan ook aan de combinatie met de V70n liggen. Op de S70 hoor ik ze nog helemaal geen lawaai maken.

Michelin Pilot Alpine 3 schijnen ook erg goed en stil te zijn, met al nadeel duurder

innocenti

Citaat van: Sbv op 03-09-2011 16:52:49
origineel horen er 205-45-17 onder.
Michelin Pilot Alpine 3 schijnen ook erg goed en stil te zijn, met al nadeel duurder
Orgineel idd 205/45/17. 215 kan vervelend zijn als je ooit sneeuwkettingen nodig hebt.

Ik rijd met Alpin 3 en vind het hele fijne banden, zeker ook met vochtig asfalt en droog koud vriesweer. Voor sneeuw zijn ze redelijk. In echte sneeuw vind ik Goodyear ultragrip fijner.
Grote voordeel van de Alpin 3, hele lage rolweerstand en ze slijten amper. IK rijd 35 á 40000km per jaar en heb nu denk ik 30000km met de alpins gereden en iets van 6,5mm profiel over. Vind ik netjes
OVerigens rijd ik met 16" alpins (195/55/16)

Sbv

sneeuwkettingen is idd een heel goed punt. Wij gebruiken die niet dus ook niet van toepassing.

innocenti

Leuke vakantiefoto's trouwens.

Goodyear ultragrip 7 kan je ook aan je lijstje toevoegen. Zijn erg fijne banden.

Hiker

Dank voor de adviezen.

Ik hou ook altijd de adac winterpneu test in de gaten......Michelin komt daar goed uit......en de meerprijs tegen minder slijtage is ook wat waard......en ik heb gewoon stalen velgen met ultra grips......maar deze meneer wil ook 's winter alu velgen....... :eusa_wall:

Kost weer een bom duiten!

Uw zult horen hoe en wat.


En v.w.b. sneeuwkettingen.......dan ga niet. In Ch hebben we een 'achteraf weggetje. Als je dat 'tot aan de bosrand' haalt zul je op de openbare weg nooit sneeuwkettingen nodig hebben. En die diener....ja, dan wordt het lastig
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Ik denk dat ik gewoon voor de standaard maat ga 205//45/17.

Ja en dan welk merk....Dunlop, Michelin, Goodyear.....of toch Nokian (is wel aantrekkelijk in prijs...)

Wie kan me zeggen waarom ik 215/45/17 zou moeten kiezen.....voor de winter is smaller toch 'beter'?

Dus ja, wie zal het zeggen.

En de Nokian komen minder uit de ADAC-test....



Wie heeft 'het goedkoopste adres' voor bandjes......? Autobandenmarkt is soms goedkoper soms niet.....

PS: donderdag heb ik de Comets, en dan zaterdag in ieder geval naar de bandenman om te horen of hij een mooie prijs kan maken....t.o.v.  bandenmarkt...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha