Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Waar dan ?
Ik heb nooit een zekering hoeven zetten eigenlijk

Hiker

ik las het verkeerd. In de handleiding staat (denk ik) bij H4 dat er ergens een 20A fuse tussen moet.

Waar ik dacht dat een zekering tussen moet is gewoon een connector. Lijkt erg op een sluiting voor een zekering.

Moet je na installatie eigenlijk je lampen nog (later) afstellen?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Je zou voordat je de lampen gaat wisselen even voor een vlakke muur kunnen parkeren en dan aftekenen hoe de stand is.
Eigenlijk wissel je enkel een lamp, normaliter stel je dan de koplamp ook niet verder af lijkt me

Hiker

Alles is er klaar voor om de dash-rond-de-radio in te bouwen....



En het eindsierstuk is ook binnen:



Nu alleen nog monteren  :-\ Ik las ergens dat elianmars er een stuk van een T5 had tussen gezet. Misschien heeft tie nog een stukje over??  :eusa_whistle:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

En als het dashboard top los ligt wil ik meteen een mimi usb draad trekken om de nav direct op de 12V van de aansteker te solderen.
Klein gaatje door het dashboard boren en draad weg....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars


Hiker

OK, doen we, mocht je een stuk pijp vinden, jij hebt dat klusje al zo vaak gedaan!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Hiker op 22-07-2011 22:51:08
OK, doen we, mocht je een stuk pijp vinden, jij hebt dat klusje al zo vaak gedaan!!

Als ik wat heb liggen, gaat het wel goed komen  ;)

Sbv

Vandaag eens even wat zaken aangepakt.

Alu inleg rond de radio zit erin, staat wel een heel stuk mooier
Stroomvoorziening navigatie weggewerkt
xenon ingebouwd
schoonmaken achter dashbord etc
auto foutcodes uitgelezen

Het was een leuke dag Haiko

Hiker

#280
ik kan maar 1 ding typen over vandaag:

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: voor papa Sbv
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: voor mama Sbv

:eusa_clap:  :angel:  :eusa_clap:  :angel:  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: voor Sbv


.....zo dat moet even gezegd worden in 1 post! Foto's volgen zo dadelijk......




"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

#281
Zo, eerst even dit: Er is een bizarre tegenstrijdige parallel die ik even kwijt wil over deze wereld..... gister pleegt een Noor een vreselijke aanslag in zijn eigen land om vervolgens elders een bloedbad aan te richten tegen zijn eigen landgenoten......

Een paar honderd kilometer zuidelijker spreken 2 totaal vreemden (alleen digitale kennissen) met elkaar af. Wat dat nog ongelofelijker maakt is dat ik aanzienlijk minder kilometers hoeft te maken om mijn 'probleem' op gelost te zien worden.

Dan is het ineens weer een mooie wereld!

Wat ontzettend mooi dat dit soort vertrouwen bestaat en dit soort meetings plaats kunnen hebben.....

Zo dat wilde ik even kwijt!

Nogmaals hulde aan Sbv  :eusa_clap:

Ik zal niet het sleutel verslag herhalen, dat staat in een andere post mooi beschreven. (Zie boven). Wel een kort verslag van de dag.

Zoals verwacht had Sbv 'the lead' en ik volgde de 'orders' op. Eigenlijk gewoon Meccano.......Wat erg fijn was was de derde helpende hand: Pa Sbv. Die kon de smerige dash-delen niet waarderen en heeft alle delen heel mooi schoon gemaakt.  :eusa_clap:

Eigenlijk was de omwisseling van het dash-radio deel een kwestie van tijd, niet moeilijk (als je weet wat je moet doen  ;)

Ik heb me oa bezig gehouden de ruimte rond het interieur filter schoon te krijgen.....12 jaar smurrie, modder, ?klei. Dat duurde wel effe. Nu het dash helemaal verwijderd was alles lekker schoon gemaakt, tje wat ranzig....

Het 'moeilijke' deel was om de mini-usb van de nav aan te sluiten op de 12V achter de dash.

Op internet vond Sbv uit dat usb maar 5V is.......Uhhhhh, dan kunnen we dat dus niet 1 op 1 opde 12V solderen. Sbv ging verder met de dash-assembly terwijl pa-Sbv en ik verder gingen met de USB klus.

Eerst hebben we uitgezocht wat de + en - was op usb (4 draden). Daarna een gaatje geboord in de dashtop waardoor de mini-usb draad is getrokken. Ja en dan....."We hebben eigenlijk een normale usb stekker nodig die dan in de usb 12V moet...", zeiden we.

Gelukkig had ik een usb 12V dinges (omvormer) in de auto (van de NDS van de kids) en had pa-Sbv nog een oude usb-normale stekker die weer in de usb 12V-dinges gaat. Deze hebben we omgebouwd en er een + en - draad op gesoldeerd. De uiteinden van de normale usb hebben we aan de mini usb gesoldeerd. Vervolgens de + en - gezocht in de kluwe draad van de radio. Testen en ja: prik op de nav. Heel fijn dat die draad niet meer langs het dashboard gaat.

Daarna de laatste schroefjes gedaan om de dash helemaal te monteren. "Nog even de Xenon geïnstalleerd". Gelukkig weet Sbv wat slimme plekjes zijn en eigenlijk in no-time zat het erin: aan de linkerkant schuin achter de accu en aan de rechterkant naast de computerbox.....beide 'tegen' het spatbord.

Zo, het was een hele mooie sleuteldag. Ik ben erg blij dat deze klusjes voor onze vakantie geklaard zijn.

Ik vond het erg leuk om Sbv in 'het echt' te ontmoeten en samen de klus te doen: om dat alleen te doen was voor mij een 'echte NOGO'. Ik vond het erg leuk, ook met je Pa!

Volgende klus: uitlaat-eind-sier-stuk...dan kom ik jullie kant op!!

En we hadden ook de foto's nog:

Dash VOOR: no Alter3





Dit is wel even schrikken......









Dash NA: ALTER3!!! :eusa_dance: :eusa_dance:





"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Vrouwlief ook tevreden met de eind resultaat en niet te hard van de foto's geschrokken?

Mijn pa heeft zich ook wel vermaakt volgens mij en ik ook. Het was een leuke en nuttige dag.

Kwa weer hebben we geluk gehad, ik heb bijna de hele huisreis regen gehad

Hiker

Ik kom binnenkort nog wel even een keer naar W. Het tijltje met 'rommel uit de auto' staat nog in m'n auto....... :eusa_wall:

Ja, vrouwlief had wel zoiets van "Oh jà, en hadden jullie nog schroefjes over???  :eusa_doh:. Nee die is erg tevreden. En had eigenlijk veel te veel vragen over de XC i.p.v. de V. Dus na de vakantie moeten we (samen met je pa) maar eens voorzichtig pijlen hoe en wat.... ;D

Nu ff een 12V usb autolader-dinges op internet opsnorren, voordat de kids boos worden omdat ze niet meer kunnen NDS-en in de auto.

Nu begint de zondag.....overal heen in de Rollen ;D : Eerst s'ouders en dan naar Sneek.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

maartendeb