Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

leons850

Chic kleurtje!
Zijn ze iets donkerder dan origineel of is dat de foto?
Staat wel stoer die donkere wielen onder een zilveren auto. :eusa_clap:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Hiker

Ik denk donkerder, het is een RAL kleur en de originele kleuren zijn dat volgens mij niet.
Het is zilver of antraciet, glans of mat.

Dit is antraciet-mat.
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

blastaway

Staat heel goed onder de grijze auto. Mooie combi zo!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

leons850

Ik ben mijn winterwielen zelf aan het spuiten, bij de dealer een aantal busjes 932 lak gehaald, dit is de originele kleur van de comets, zijn wel wat lichter dan die van jou.
Dit ziet er ook wel netjes uit, plus dat je remstof niet zo goed op de velgen ziet zitten, is ook wel fijn.

Ziet er keurig uit laten we het daar bij houden. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Hiker

...stofjes wegvegen....

Gister toch maar eindelijk de dashboard verlichting aanpakken. Dek eraf, loshalen en lampjes verwisselen. Enige vervelende is dat ik de voedingskabel van de navigatie door de dash heb, en de nieuwe kabel is er nog niet. Dus ik rij lekker zonder bovendek rond ;D

Ook nog een uitsparing in het dashboardkastje gemaakt om de iPod kabel door te trekken. Die hing altijd nog los rond.

Zo...even een vraag voor de audiofielen onder ons:

Ik heb al een tijd een V40 subwoofer liggen en wil deze vakantie besteden om hem aan te sluiten, mits dat kan.

Zie de foto:
- draden uit de sub
- uitgangen van de Alpine CDE 113BT

Kan iemand aangeven of ik met de tulpstekkers uit de radio deze 'zomaar' kan verbinden met de sub: welke draden moeten waaraan geknoopt worden.

Zelf lijkt het mij dat de 2 rood/zwart draden voor de boxen zijn, dus rood op rood en wit op zwart.
En dat de 'geel-oranje/zwart/rood'-draden voor de voeding zijn. Zijn dat ook de rood - zwart en geel of oranje uit de radio?

Wie o wie heeft het antwoord.

Hiker

??? Weet nou niemand op het forum iets van audio  ???

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Laguna-S60R

W.s heeft je alpine een aparte Subwoofer aansluiting. hoe zit het met de versterker aansluiting van de subwoofer of zit die er bij in?
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Hiker

Citaat van: Laguna-S60R op 23-12-2014 17:32:48
W.s heeft je alpine een aparte Subwoofer aansluiting. hoe zit het met de versterker aansluiting van de subwoofer of zit die er bij in?

Dat zijn die 'rode-gele-zwarte' draden.

Ik heb al vernomen op fora dat ik in ieder geval 'prik' op die draden moet krijgen, en dan de speakers van de D-stijl(en) aftappen naar die 'zwart-rode' draden.

Verder is de auto weer APK gekeurd. Alleen de achterremmerij zat vast. Ja, wat wil ja als je altijd alleen en leeg in de auto rijdt.
verder zijn alle motorsteunen en de turbo-slangen vervangen. En dat loopt mooi. hoor!

Het is een blok van de laatste serie uit 2001 met nu 190.000 ervaring. Bij de volgende beurt zal de brandstofpomp gereviseerd worden. Dan is alles echt 'als nieuw'.

Morgen het bovendek van het dashboard weer inbouwen, met als aanpassing dat ik de USB-laadkabel door de dash moet trekken. Dus doorknippen, en dan door het dash trekken en ergens aan de achterkant bij de radio weer de draden aan elkaar solderen. Gelukkig is het een kabel van 180 cm.

En nu weer lekker Roffelen!

C.punTeR

De geel/rode draad van de subwoofer lijkt mij een signaaldraad,die kan je aan de radio aansluiten op de rem(ote) draad.
Ik meen dat dat de blauwe of blauw/witte draad van de radio is.

De rode en zwarte draad van de zelfde stekker waar de geel/rode draad op zit kunnen rechtstreeks op de plus en min van de accu (wel even een zekering er tussen plaatsen  ;) )

Groet..

Hiker

ZO....even afstoffen.

Tsja, als hij het doet valt er weinig te melden.

De XC liep laatst in noodloop: iets met een turboslang. Na een dagje garage draait die ook weer lekker z'n kmmetjes.

Het 'nieuwe' blok van de V70 loopt perfect, en die nieuwe motorrubbers is echt een aanrader.
Gister kwam de 398K langs dus dan hebben het chassis en carrosserie ergens 400K of meer gedraaid (zal altijd een vraag blijven) en het blok 200K.

Na de winter zal ik de motorkap en bumper laten spuiten, de hammerite doet z'n werk helaas niet meer.

Vrijdag zag ik dat het rechter koplamp glas een scheur overdwars had. Dus zaterdag langs Hunter voor een glas, en vanmiddag even geklust. En zal je altijd zien dat het lipje van het knipperlicht afbreekt. Maar secondenlijm doet wonderen.

hendrik32

Wees voorzichtig met dat knipperlicht.
Zelfde geintje gehad ook geplakt, maar bij 120 op de snelweg kon de lijm het niet aan

koen.s

Jij rij zonder koplamp wissers, waar heb je die afdek plaatjes vandaan?

Hiker

Citaat van: koen.s op 01-02-2015 21:41:23
Jij rij zonder koplamp wissers, waar heb je die afdek plaatjes vandaan?

Ja, die wissers vind ik niks. Na heeeuuul lang googlen heb ik ze in Zweden gevonden en via een forummer aldaar hierheen laten komen.

Als ik de motorkap laat spuiten laat ik de bumper ook meenemen, en dan die inleg 'weg' laten plamuren.