Haïti

Gestart door Ben, 20-01-2010 21:16:36

Vorige topic - Volgende topic

R.Bijl

ik heb er trouwens nog 2..

www.metterdaad.nl
www.babinaktie.nl
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

mafvanvolvo

Nederlandse volk geeft ongeveer 83 miljoen euro,dus maal 2,ons belastingsgeld word een totaal van 166
miljoen euro,in mijn ogen een enorm bedrag en maar hopen dat het terecht komt bij mensen die het ,het
moeilijkst hebben,want als je de beelden zie is er een hele grote nood aan alles.     Groet.

joebar

Wat mij verwonderd is waarom ik nooit iemand oorde over haiti VOOR de aardbeving, tis een van de armste landen ter wereld, vele jaren onderdrukt door PAPA DOC en BABY DOC, en nu???
Allemaal even je geweten sussen met een donatie, om over 3 maanden alles weer vergete te zijn, en de mensen daar weer gewoon laten verhongeren, en je daar verder niet meer om bekommeren????

Is geen verwijt, maar vind het zelf uitstel van excecutie voor die mensen!

Hans Duiven

Citaat van: joebar op 22-01-2010 00:43:43
Wat mij verwonderd is waarom ik nooit iemand oorde over haiti VOOR de aardbeving, tis een van de armste landen ter wereld, vele jaren onderdrukt door PAPA DOC en BABY DOC, en nu???
Allemaal even je geweten sussen met een donatie, om over 3 maanden alles weer vergete te zijn, en de mensen daar weer gewoon laten verhongeren, en je daar verder niet meer om bekommeren????

Simpele vraag " Hoe weet jij van PAPA DOC en BABY DOC als je voor de aardbeving nog nooit iets heb gehoord over Haïti?"

Hans

FGG

Citaat van: mafvanvolvo op 21-01-2010 23:54:00
Nederlandse volk geeft ongeveer 83 miljoen euro,dus maal 2,ons belastingsgeld word een totaal van 166
miljoen euro,in mijn ogen een enorm bedrag en maar hopen dat het terecht komt bij mensen die het ,het
moeilijkst hebben,want als je de beelden zie is er een hele grote nood aan alles.     Groet.

En de Belgen hebben 6 miljoen bij elkaar gesprokkeld. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

moeilijkst hebben,want als je de beelden zie is er een hele grote nood aan alles.     Groet.
mee eens en er is er ook een vreselijk grote bek aan van/over alles.  Hoeveel miljoen blijft er weer "ergens" aan een strijkstok hangen ??  Ja, we hebben de rekenkamer, etc. allemaal ingeschakeld maar deze komen altijd achteraf (!) met de getallen en dan blijkt weer dat er ettelijke miljoenen "weg" zijn..... Ik hoop het dus echt niet maar, hoe lullig ook, verwacht het wel.  Zie ook bij eerdere rampen als Tsunami, etc.

rogerV701998

Citaat van: Reitse op 21-01-2010 19:33:01
Tsja, de samenwerkende hulporganisaties hebben een slechte naam. Maar waarom zou je goederen geven? Dat moet een klere-eind vervoerd worden, met geld kan je lokaal spul kopen. Niet alleen een stimulans van de lokale economie maar je bouwt ook iets op. Althans ik neem maar aan dat dat de denkwijze is.
Ja, er zal veel geld overblijven maar dat kan dan wel weer bij andere rampen besteedt worden.

Maar aangezien er veel belastinggeld die kant op gaat vind ik dat ik daarmee mijn bijdrage wel geleverd heb...

Overigens heeft Guus Hiddink een uurtje geleden 45.000 euro gestort dus het kan wel... :)

Is dat bericht niet iets genuanceerder?

MICHEL306

Tja en als je dan een verhaal op de radio hoort van een haitiaan hoe corrupt het daar is en dat ze hopen dat van al het geschonken geld er 20 procent wellicht daar komt waar het voor bedoeld is.....en de rest dus in de zakken van de regering beland.......

affijn toch maar een donatie gedaan.

gr M

)()()sT

Citaat van: FGG op 22-01-2010 07:57:02

En de Belgen hebben 6 miljoen bij elkaar gesprokkeld. ::)

En de Duitsers 17  ;D

Natuurlijk is het dan, ondanks als sceptis, een mooi streven. Alleen jammer dat het gelijk weer zo'n sensatieverhaal wordt. De BN-ers worden nu als helden onthaald in een dergelijke show, en jan-joker betaalt.
Vervolgens krijgen we nu dus weer - en dat is Nederlanders eigen- dat we ons min of meer op de borst gaan rammen dat we zoveel bijeen geraapt hebben ten opzichte van anderen.

Turbo-Geek

Klopt, het merendeel kan het niet eens op de kaart aanwijzen ......

Niet waar ... NLD heeft 41.5 miljoen verzameld en dat gaat maal 2 en dat is het. Dus geen 166 maar gewoon 83 miljoen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

The Saint

Citaat van: Hans Duiven op 22-01-2010 01:10:05

Simpele vraag " Hoe weet jij van PAPA DOC en BABY DOC als je voor de aardbeving nog nooit iets heb gehoord over Haïti?"

Hans

;D

Als de VN (lees: VS) zulke maffiosi probeert weg te krijgen met geweld, dan staat de hele wereld op zijn achterste benen waar ze het lef vandaan halen. Veel Nederlanders willen toch ook dat we weggaan uit Afghanistan?
(ik hoor het commentaar al: huh dat doet de VS toch niet want er valt daar niets te halen > gelukkig kwamen ze in 1945 ook hier naar toe)

Wordt tijd voor heldere keuzes. Óf je gaat in zulke situaties helpen en accepteert dus de militaire en andere verliezen, óf je laat ze hun problemen zélf oplossen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar dat laatste.

En ook met bovenstaande wordt mijn mening over de ramp van nu beïnvloed. Áls de 'leiders' van dat land goede bedoelingen hadden gehad. Nee sterker, in heel veel landen zijn dit soort situaties geweest. Soms honderden jaren geleden. Maar de massa won het uiteindelijk altijd van de enkele dictator. Áls de hele bevolking honderd jaar geleden in opstand was gekomen, áls er nu een gezond bestel en gezonde economie heerste, dan waren de gebouwen van betere kwaliteit dan nu. Dus minder slachtoffers.

The Saint, die weet dat een getroffen mens in Haïti hier nu geen boodschap aan heeft (maar gewoon pijn, honger en behoefte aan onderdak).
No shirt no shoes, no pinball

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 22-01-2010 08:21:20
Niet waar ... NLD heeft 41.5 miljoen verzameld en dat gaat maal 2 en dat is het. Dus geen 166 maar gewoon 83 miljoen.

Nog meer dan genoeg.......

Wat ik niet begrijp, is dat er hier in Nederland nergens geld voor is. Overal moet op worden bezuinigd, alles wordt duurder (gemaakt), maar er kan wel zomaar ergens 41,5 miljoen vandaan getoverd worden.

)()()sT

Ik hoorde Koenders zeggen: "dit geld is van ons allen"  dus tja... volgend jaar gaan de lasten weer een stuk omhoog  :evil:

Turbo-Geek

Citaat van: elianmars op 22-01-2010 09:21:46
Citaat van: Turbo-Geek op 22-01-2010 08:21:20

Nog meer dan genoeg.......

Wat ik niet begrijp, is dat er hier in Nederland nergens geld voor is. Overal moet op worden bezuinigd, alles wordt duurder (gemaakt), maar er kan wel zomaar ergens 41,5 miljoen vandaan getoverd worden.

Het is heel simpel, het werkt net als bij grote bedrijven met 'potjes'. Het ene pot is zo op en er kan niks meer terwijl in het andere potje nog zat geld zit en daar wel alles kan en er zelfs ruimte is voor uitspattingen.
Geld hier dus ook want ontwikkelingshulp heeft een bepaald budget.
Maak je er niet druk om hoor want het budget ging toch op dit jaar en nu is een flink deel besteed aan Haiti, op ging het toch en werd toch niet besteed aan iets anders.
  The things you own end up Owning you !

M a r c

De Nederlandse regering zegt te garanderen dat van die 83 miljoen zeker 93% goed aankomt. Dus er mag 5,8 miljoen verdwijnen....  :eusa_doh:

Enfin, ik vraag me een beetje af waar de Fransen zijn? Die lieten dik 50 jaar geleden volgens mij Haiti (een voormalige Franse kolonie) berooid achter en om de vrijheid te verkrijgen moest er ook nog 50 miljoen betaald worden aan de Franse regering.... Het land is dus al slecht begonnen en is altijd één van de armste landen ter wereld geweest. Mogen wij nu de infrastructuur e.d. op gaan bouwen die er nauwelijks is geweest voor de beving? Ik zeg laat die Fransen ook eens hun verantwoording nemen! Of mis ik iets?

Heb wel geld gedoneert overigens, maar dat doe ik ieder jaar aan een aantal goede doelen (lees Jantje Beton, Clini Clowns e.d.).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl