Micha heeft een 850 GLT wagon

Gestart door michaheefteen850, 28-01-2010 21:45:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michaheefteen850

Hoi!

Ik ben Micha, ik ben 28 en ik woon in de VS. Daar heb ik ook mijn zwarte wagon gekocht. Waarom ik dan lid word van een Nederlands forum... Kweenie eigenlijk, Nederlands is toch mijn moerstaal, en ik kreeg deze link van iemand en het zag er wel tof uit ;)

Ik heb dus een '97 GLT wagon, zaterdag opgehaald. Ik heb al een poosje mijn rijbewijs, maar al anderhalf jaar niet gereden, dus van de dealer naar huis rijden was even spannend. Maar eigenlijk zodra ik het parkeerterrein afreed, voelde het al geweldig. Dit was mijn wagen!

Maar gisteren al liet mijn mooie nieuwe Volvo me in de steek :( Ik moest naar de binnenstad en alles ging goed, tot ik de motor afzette en me realiseerde dat ik op een invalidenplek stond. Ik wilde weer starten om een stukje achteruit te rijden (fileparkeren) en ... eh. Hij deed niks. Nog een keer proberen en het enige wat er toen gebeurde, was dat het alarm begon te loeien.

Uiteindelijk met startkabels de wagen weer aan de praat gekregen en naar huis gereden, maar vandaag wilde hij weer niet starten :(

Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik heb al gehoord dat het de dynamo kan zijn. De accu schijnt recent vervangen te zijn en ik denk ook niet dat een accu in een halve minuut leeg kan lopen, maar ik weet niet zo heel veel van auto's ;)

Verder wil ik van dat alarm af. Ik heb al wat topics erover gevonden, maar dat van die relais snapte ik nog niet helemaal.

Dus ja. Ik ben echt keiblij met mijn Volvo, ik wilde er al jaaaaren eentje, maar dit is wel een beetje een domper op de feestvreugde.

Dit is hem trouwens:

:)

Marc O.

Hey Yankee, welcome ;)

Waar woon je ergens in de US?
...The Nile isn't just a river in Africa...

michaheefteen850

New Hampshire. Dus ik ben inderdaad een Yankee, da's een deel van New England ;) En zoals je kunt zien valt daar 's winters ook sneeuw :P

-D©©©L-

Welkom micha. Nette wagen, zo te zien. :eusa_clap:  Een Amerikaanse GLT is toch voorzien van een 2.5T blok ?

Het niet willen starten heeft vermoedelijk toch te maken met de alarminstallatie.

michaheefteen850

Volgens de Volvodealer (waar ik hem niet gekocht heb, overigens) was dat niet het geval, maar dat was over de telefoon. Toen ik later via dit forum op een handleiding van de alarminstallatie las, stond daar echter wel dat er een startonderbreking in zat.

Maar dat verklaart volgens mij nog niet waarom hij na een jumpstart wel startte. Ik las hier ook ergens dat het alarm afgaat als de accu leeg is?

Ps, ik weet alleen dat het een 5 cilinder turbo is, niet hoeveel liter, sorry ;)

The Saint

Welkom op het forum Micha, en succes met je Volvo! (jammer van de aanloopprobleempjes)

Mag ik vragen waarom je bent geëmigreerd en wat je daar nu doet? (ben nogal gek op de VS en op het Nederlandse TV programma "Ik vertrek" over emigratie)
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Welkom op 't Forum, Micha.

Een (nieuwe) accu loopt idd niet in een halve minuut leeg, dus ik zou toch twijfelen aan de accu. Heb je tijdens de rit geen waarschuwingslampjes op zien lichten?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

fbm

Hey, Welkom!
En gelijk al optische tuning, USA knipperlichten!  ;D








michaheefteen850

@ The saint: heel saai, internetliefde ;)

@FGG: geen lampje gezien, maar dat zegt niet alles aangezien ik een nieuwe chauffeur ben en dus ergens anders op lette. De eerste keer sleutel omdraaien gingen alle waarschuwingslampjes aan, de tweede keer alleen de knipperlichten

@fbm, zijn die anders dan in Europa dan? Nooit op gelet :)

FGG

Ik zou toch eens een nieuwe/andere accu proberen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

michaheefteen850

Iemand anders gaf me de tip de accu door te meten na een jumpstart en als die dan 14V was, was de accu dood en onder de 12V was het de dynamo.

Ik ga dit weekend (zit morgen de hele dag in Boston) zeker aan de slag om de oorzaak  te vinden. Vind het alleen erg *** dat het nu al is en niet over een paar maanden pas. Heb er nog amper lol van gehad :(

Marc O.

Citaat van: michaheefteen850 op 28-01-2010 22:30:58
Vind het alleen erg *** dat het nu al is en niet over een paar maanden pas. Heb er nog amper lol van gehad :(

Ja inderdaad, ik zou dan ook zeker om enige tegemoetkoming in de kosten vragen bij de verkopende partij (notabene een dealer).
...The Nile isn't just a river in Africa...

fbm

Citaat van: michaheefteen850 op 28-01-2010 22:24:15
@fbm, zijn die anders dan in Europa dan? Nooit op gelet :)

Ja, zijn anders! Maar daar kom je vanzelf wel achter als je hier op het forum gaat rond kijken!   ;)

michaheefteen850

Citaat van: Marc O. op 28-01-2010 22:34:24
Citaat van: michaheefteen850 op 28-01-2010 22:30:58
Vind het alleen erg *** dat het nu al is en niet over een paar maanden pas. Heb er nog amper lol van gehad :(

Ja inderdaad, ik zou dan ook zeker om enige tegemoetkoming in de kosten vragen bij de verkopende partij (notabene een dealer).
Ik betwijfel of het wat gaat opleveren, omdat we de wagen "as is" en dus zonder enige garantie gekocht hebben. Het enige waar we op kunnen hopen is coulance.

Ik zit te snuffelen, en kom een paar leuke topics tegen waar ik wel in zou willen posten, maar ik weet de policy wat betreft het omhoog schoppen van oude topics niet. Mag dat, of kan ik beter gewoon een nieuw topic aanmaken over het alarm?

ief

Welkom Micha vanuit Oostenrijk. Mooie kar heb je en ik zou toch nog even terug gaan. Je mag ook bij een "as is" verwachten dat je iets koopt wat werkt. Anders was je wel op de sloop gaan kijken lijkt me.

Succes in ieder geval! ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...