850 ''zegt''.. ehhhh... Wiiiiiieeeeeehhhhh

Gestart door 850-2.520V-Driver, 28-01-2010 23:16:12

Vorige topic - Volgende topic

pwaes

Citaat van: cas op 29-01-2010 10:56:31
Citaat van: pwaes op 29-01-2010 10:34:45
Heyyy bekend geluid dit!

Onze 10v heeft dit af en toe ook bij echt koudere temperaturen. Soort gejoel, goed omschreven als wiiiiiieeeeehhh, afhankelijk van het toerental. Ik dacht zelf aan de spanrol / spanner eigenlijk....

ik heb het geluid ook, ook alleen bij koud. spanrol gaan we NA het weekend uitsluiten! :-) ik krijg nieuwe morgen.
bij mij doet hij het de eerste 2 minuten, als ik laag in de toeren blijf is het er helemaal niet.

Ik ben benieuwd, laag in de toeren heeft die van ons er (als hij er al last van heeft) geen last van... :)

Succes met vervangen dit weekend, is een leuk klusje. Zorg dat je een beugel(tje) hebt voor de spanner op te spannen !!

850-2.520V-Driver

Sorry, zit op m'n werk en als is 't vrijdag....... er dient helaas hard gewerkt te worden :)

Heb volgens mij toch wat losgemaakt haha, meer mensen die er ''last'' van hebben.

Ook ik ben zeer benieuwd naar de ondervindingen van Cas! Misschien als ik er aan toe kom dat ik 'm volgende week anders eens de brug oprijdt..

Nog even @elianmars: Ik heb een héééle stille rrrroffel!! ;D

Piere

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 29-01-2010 11:37:45

Sja
Is geen diesel eh  :evil:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

cas

morgen ochtend gaat het er nieuw op.

@  Pwaes ik ga kijken hoor :-) láát het doen, moet 3 uur later weer aan het werk.  maar zal goed opletten. zondag ochtend is dan de grote test.

post mijn vindingen natuurlijk hier zsm.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sjon

Hoi..zag je filpje op youtube.Kheb met mn eigen het zelfde probleem.
De oorzaak van het geluid is carterdruk dat via de inlaat naar binnen word geblazen.
Dat geeft het zogenaamde turbo geluidje... ;D

Die druk word volgens mij mede veroorzaakt door een lekke koppakking.En misschien ook wel door motor moe..gokje :3,5 ton aan kilometers??

850-2.520V-Driver

Citaat van: Sjon op 29-01-2010 18:29:41
Hoi..zag je filpje op youtube.Kheb met mn eigen het zelfde probleem.
De oorzaak van het geluid is carterdruk dat via de inlaat naar binnen word geblazen.
Dat geeft het zogenaamde turbo geluidje... ;D

Die druk word volgens mij mede veroorzaakt door een lekke koppakking.En misschien ook wel door motor moe..gokje :3,5 ton aan kilometers??

Dankje Sjon, maarreh sorry, met mijn redelijke kennis van zaken, trek ik deze reactie behoorlijk in twijfel.

Gaat trouwens de carterontluchting sowieso niet direct je luchtinlaat in? (of is dat bij een Volvo anders?)

Auto heeft overigens net de 200dkm gepasseerd......

Ik wacht de bevindingen van Cas maar eventjes af.

850-2.520V-Driver

Citaat van: Piere op 29-01-2010 11:43:54
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 29-01-2010 11:37:45

Sja
Is geen diesel eh  :evil:

Gelukkig niet  :angel: :eusa_shhh:

Sjon

Klopt de carterventilatie zit idd op de inlaat...(bij de volvo niet anders als bij een ander nee)
Trek de slang bij het gasklephuis dr maar es af...dan moet je het verschil wel merken.

cas

spannend! alles is nieuw, maar nu nog morgen een koude start afwachten, of vanavond, dan moet ik het ook wel merken. 6 uur staat ie dan stil, dan geeft hij dat geluid ook al weer.

nog ongeveer 5 uurtjes!!

Henk855

Geluid komt mij heel bekend voor en mijn wagen doet het met deze kou ook, zelfs als je hem net gestard hebt en onder de kap een beetje gas geeft. Bij mij komt het 100% zeker van de spanrol of meelooprol multiriem. Binnenkort is ie toch aan de beurt om vervangen te worden en dan zal het wel over zijn. Is bij mij alleen de eerste 3 kilometer en dan is het over.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

850-2.520V-Driver

Citaat van: cas op 30-01-2010 12:53:42
spannend! alles is nieuw, maar nu nog morgen een koude start afwachten, of vanavond, dan moet ik het ook wel merken. 6 uur staat ie dan stil, dan geeft hij dat geluid ook al weer.

nog ongeveer 5 uurtjes!!

Nog ong. 1 uurtje ;D

Henk855

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 30-01-2010 16:57:33
Citaat van: cas op 30-01-2010 12:53:42

nog ongeveer 5 uurtjes!!

Nog ong. 1 uurtje ;D

Suc6 denk dat we allemaal benieuwd zijn naar het resultaat

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Piere

Citaat van: Piere op 29-01-2010 09:02:11
Als ik het zo hoor moet ik gelijk denken aan m'n neef die me gisteren ongeveer hetzelfde vroeg.
Ook een fluitende toon als z'n wagen koud heeft, en als'm op temperatuur is, dan verdwijnt het.

Schijnt bij hem de secundaire luchtpomp te zijn die lucht uit de inlaat rechtstreeks in de uitlaat pompt (bij deellast als ik me niet vergis), zit ook op sommige 850's...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

cas

AAA!!! gister na mijn werk..... starten en meteen wegrijden. NIETS!!!!

alleen, is het niet onder de MIN geweest. nou is zometeen als ik ontbeten heb, bijgekomen ben van de kater..... de grootste test :-)

maar ik ben er bijna zeker van dat ik het NIET meer ga horen dat geluid.

EDIT:

het geluid......
het geluid.........
het geluid is WEG!!!! whooeeeehaaa!!! ik dacht dat mijn turbo op zijn eind was. maar het was gewoon een geleider rol ding.
ach, koste wel wat centen, maar moest toch gebeuren en naar verhouding nog steeds niet veel.

1 maar......

ik hoor een nieuw geluid. een piep. dynamo lagertjes ben ik bang. ik ga ff zoeken hoe moeilijk het is om een dynamo van volvo te demonteren. lijkt me niet al te veel werk.

het geluid van de "turbo"  bij koude start, maar toch ook niet, is weg. ( of het moet bij min tien weer terug komen)

850-2.520V-Driver

Citaat van: cas op 31-01-2010 11:52:39
AAA!!! gister na mijn werk..... starten en meteen wegrijden. NIETS!!!!

alleen, is het niet onder de MIN geweest. nou is zometeen als ik ontbeten heb, bijgekomen ben van de kater..... de grootste test :-)

maar ik ben er bijna zeker van dat ik het NIET meer ga horen dat geluid.

EDIT:

het geluid......
het geluid.........
het geluid is WEG!!!! whooeeeehaaa!!! ik dacht dat mijn turbo op zijn eind was. maar het was gewoon een geleider rol ding.
ach, koste wel wat centen, maar moest toch gebeuren en naar verhouding nog steeds niet veel.

1 maar......

ik hoor een nieuw geluid. een piep. dynamo lagertjes ben ik bang. ik ga ff zoeken hoe moeilijk het is om een dynamo van volvo te demonteren. lijkt me niet al te veel werk.

het geluid van de "turbo"  bij koude start, maar toch ook niet, is weg. ( of het moet bij min tien weer terug komen)

Hey Cas,

Ik zat al een 2de update af te wachten :)

Super man! Fijn dat 't opgelost is bij jou!

Mag ik eens vragen wat 't je +/- gekost heeft om dit op te lossen?

Is dit ook iets wat a-tempo opgelost dient te worden of zit er niet zo'n vaart achter?

Alvast bedankt!

Groeten,

Hasse

Edit: Succes met de dynamo nu natuurlijk..!!