Meedenkertje ; van 2.5T -> T-5 omgebouwt , vreemde problemen...

Gestart door axelvr, 31-01-2010 22:32:19

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

zoals de titel al zegt , in een v70 2.5T een T-5 blok ingebouwt.

Het ging allemaal vrij soepeltje , een avondje doorwerken en ik had hem eruit en de volgende dag met zijn 2'en in een paar uurtje het 2dehands T-5 blok er weer in gehangen.

Nu begon het goed , want nat 2 omwentelingen starte hij en bleef hij netjes lopen
warmdraaien ging prima en gasgeven ging eigenlijk ook wel heel soepeltjes , turbo draaide mooi mee.

dachten we eindelijk naar huis te kunnen , halverwege (ik reed achter de v70) zag ik hem hikken en uitvallen , dan weer starten en zo al hikkend verder strompelen. We dachten dat de benzine op was dus eerst even naar de pomp gesleept en getankt.

Helaas was het probleem daarmee niet verholpen , de auto sputterde enorm en kwam met heel veel gepruttel en gestotter boven de 4000 toeren/min uit.

Daarna nog even geprobeerd ermee naar huis ,mee te rijden maar dat ging echt niet. Er kwamen ook donkere rookwalmen uit de uitlaat. Nu hebben we de auto even gesleept en staat hij nu stil.

De computer is hetzelfde als die van een 2.5T omdat er hier op het forum mij was verteld dat dit prima zou werken.

het dubieuze is dat hij eerst een half uur prachtig heeft gelopen en dat hij pas na een aantal km gek is gaan doen.

wij zijn nogal clueless en hebben dus echt geen flauw idee...

iemand nog creatieve suggestie's? graag even hardop meedenken a.u.b.!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38890.msg779936.html#msg779936

TURBO: 16T standaard T-5
LMM: standaard 2.5T
INJECTOREN: standaard T-5
Volvo V70 1998 met mechanische gasklep
ECU is onaangepast overgezet

En geen foutmeldingen

-D©©©L-

axelvr

cas

ben een leek hoor op volvo gebied nog, maar als er met mn amerikaan gepruttel is en rare wolkjes bij uitlaat. dan is er iets mis met mijn onsteking. dat is snel opgelost, want er zitten geen computers of LMM pingelsensoren etc in een auto uit 76.

maar je vroeg hardop mee te denken. ik denk in deze richting. en dat het na enkele km is gebeurd.....

bij mn amerikaan stel ik de onsteking bij door dat ding in zijn geheel te draaien. die wil nog weleens los raken. of ook fikte een keer een onstekingskastje door, en ging hij ook raar lopen na een tijdje.

ach, vast niet al te veel nuttige info hierin, maar komt ongetwijfeld wel uiteindelijk!

ben benieuwd en hou het hier in de gaten :-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Haenzel

De ecu mag hetzelfde zijn maar de software toch niet?

-D©©©L-

Ik denk dat ie gewoon behoorlijk verzuipt in de brandstof.

V70geRwin

slangeklem en of vacuum slangetje losgeschoten?
klinkt als veel te rijk, ook hoge waarden in actueel verbruik in de boordcomputer?

-D©©©L-

Even voor de beeldvorming; van welk jaar is die wagen en zit er nog een mechanische gasklep in ?

Jeroentjuh

Koelvloeistoftemperatuursensor? Motor is warm maar ECU denkt nog steeds dat ie koud is en pist er veel te veel benzine in.....

arjenT5R

Heb je de ontsteking van je 2,5t er op laten zitten?
of heb je die van het sloop blok laten zitten?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mehn

Een 2.5T ECU met een 16T lijkt me niet verstandig. Als je de 13G had overgezet was het waarschijnlijk geen probleem.
Dit geldt ook voor de overige onderdelen die Marco noemt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Ik heb nog wel een ECU liggen van een 850 T5 handbak, zonder startblokkering  ;)

axelvr

Nou dit had ik nou echt niet verwacht ,

de turbo-slang op de intercooler was kennelijk logkomen ,

even aandraaien en hij doet het weer.

ohja en de ECU van een 2.5T werkt prima op een T-5 ;)

Bedankt voor het meedenken !

Turbobiker

De Tussenpaus

daytonawim

Mm, kijk eens naar de opmerking van Mehn, iets met air to fuel ratio ( denk ik)

Loopt prima kapot zo maar in eens !