Even voorstellen + Volvo 850 gezocht

Gestart door turbobilly, 11-02-2010 15:33:39

Vorige topic - Volgende topic

turbobilly

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, ben al lang aan het denken om een Volvo 850 aan te schaffen maar heb eigenlijk nog nooit in 1tje gezeten of mee gereden om de beruchte roffel eens te horen..

Ik rijd momenteel met een Skoda Fabia Combi 1.9TDI maar die is toch net iets te klein voor 2 kinderen en een hoop zooi mee te zeulen, daarom de zoektocht naar iets groters.
Heb hiervoor 4 jaar met een Renault 5 GT Turbo gereden, was ook wel leuk ;).

Ik kon geen topic in ''te koop gevraagd'' openen dus heb er hier maar 1tje neergezet..
Zoals de titel het zegt ben ik dus op zoek naar een Volvo 850, sedan of estate, volgende types komen in aanmerking.
2.5 10V // 2.5 20V // T5 (benzine of gas, liefst goed onderhouden en niet te duur (<3000€))

Alvast bedankt voor de reactie/verplaatsen van het topic moest het niet goed staan..

FGG

Welkom op 't Forum, Billy.

Pas op, als je eenmaal in een 850 gereden heb wil je niet meer terug! ;D

Succes met je zoektocht naar een mooie 850!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Welkom hier.

Gewoon de advertentierubriek in de gaten houden en marktplaats etc afstruinen. Eventueel ook even in Duitsland kijken (mobil.de en autoscout24.de), daar kun je voor iets minder nog een goede wagen vinden.
De Tussenpaus

hathü

Welkom, voor 3000 euro moet je wel een leuke 850 kunnen scoren, ga vooral eens proefrijden zodat je weet waar je aan begint. ;D ;)

mafvanvolvo

Welkom hier,na een proefrit wil je nooit geen skoda meer,succes ermee. Groet Ted.

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

henry classic v70

Welkom Billy (the kid)  ;D
Kijk maar eens in het advertentie-topic daar staat misschien wel iets voor je tussen
Deze misschien, is van een forumlid
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39240.0.html
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

turbobilly

Alvast bedankt voor de reactie's allemaal.

@Turbobiker : Zit inderdaad regelmatig op marktplaats.nl/autoscout24.be/mobile.de etc te kijken
@Henry : Liever geen automaat.

Had bvb laatst een leuke gezien in Belgie : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=171050032, dit is dan wel een 2.0 20V (mij is altijd verteld om minstens de 2.5 10/20V te nemen ivm voldoende koppel voorhanden te hebben, klopt dit?
En de distributie moet om de 120k vervangen worden zeker? Wat zijn zo de voorkomende gebreken rond deze kmstand (273.000)?

Bouke

Hej Billy

Welkom hier vindt je alle info op dit super forum. Rond de 2.5 ton kan je de  koppeling verwachten en ja de 2.5 20v(GLT) heeft genoeg koppel om met je kids vlot te rijden+ bagage ;D

Rogers XC 70 2000

turbobilly

Heb alle links ff gechecked, resp. 270-285-290dkm en de laatste heb ik een berichtje gestuurd om de lage kmstand te verklaren en om wat meer foto's door te sturen..

PS: Een T5 estate, verbruikt dat veel (op LPI)? 1 op 10/11? Ben qua verbruik wel wat gewend, R5je deed bij stevig doorrijden wel eens 1 op 7.7 (oftewel 13l/100km) met gemiddeld 1 op 10.

Turbobiker

Verbruik ligt rond de 1 op 10, 20V iets zuiniger, T-5 iets minder zuinig. Tja, en als je echt gas gaat geven, dan is 1 op 8 met een T-5 ook moeilijk haalbaar... Voordeel is dat je vermogen over hebt en meestal niet volgas geeft.
De Tussenpaus

Rogers XC 70 2000

@Billy,

ik haalde met mijn XC 2,5T een verbruik op LPI van ca. 1 op 7,5 met eigenlijk een mooi gemengd gebruik. Binnendoor-doorgaande weg-autosnelweg-doorgaande weg-binnendoor.
Wel met een redelijk zware voet en met aandrijving op de 4 wielen.

Ik denk dat 1 op 8,5 met een "gewone" T5 zeker te halen moet zijn.

Roger

)()()sT

Dat haal ik niet.....  ;D
Heb wel een automaat, maar met over het algemeen netjes rijden zit ik nu op rond de 1:7.5 op gas.
Op benzine deed ik een 1:9 ~ 9.5.

Met mijn vorige 850 2.5-20V (handbak) deed ik 1:8,5 op gas en 1:10-11 op benzine bij mijn huidige rijpatroon.

Rogers XC 70 2000

ola joost... je hebt wel een rrrrrrrrrr (of maakt dat geen verrrrrschil?)