Even voorstellen + Volvo 850 gezocht

Gestart door turbobilly, 11-02-2010 15:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

turbobilly

Heb er weer 1tje gevonden, http://www.kapaza.be/detail/24562332/

850 Sedan 2.0i 126pk , 154.000km, 1996, ''1ste eigenaar   :eusa_think:''

Is geen 2.5 maar vond em wel interessant, mede door de lage kmstand en het feit dat hij er nog erg goed uit ziet (wat uiteraard geen zekerheid geeft over de staat van onderhoud van de wagen)

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit type motor? En wat vooral belangrijk is, hoe is de klank  :eusa_boohoo:??

thuur

Alle roffels klinken goed, vooral de 10V's. Je komt prima mee met het verkeer maar 'even inhalen' moet je een beetje plannen.


Gr ;)

The Saint

Citaat van: turbobilly op 17-02-2010 11:47:34
Die heb ik zeker, zal ze zsm posten, was een rode(eerder oranje) fase 1 van 1985, dus met de zwarte (eerder grijze) bodykit, volledig standaard buiten de dumpvalve/kelk/verhoogde turbodruk en 's zomers velgen van de Clio 16V fase 1 (schoepenwielen)..

**edit** Hier enkele foto's, met zijn oudere broertje, met zijn andere oude (en veel snellere) broertje en met wat soortgenoten aan het afkoelen...

http://i48.tinypic.com/rwpekx.jpg

http://i45.tinypic.com/2vn05rl.jpg

http://i50.tinypic.com/111qecn.jpg

Voor de liefhebbers nog 2 korte filmpjes, 1tje van turbodruk en 1tje van 120-180km/h (niet spectaculair snel ofzo)

http://www.youtube.com/watch?v=Wcgacp6X_04
http://www.youtube.com/watch?v=9lP9HFYoUf8


Welkom op het forum Louis de Funes!  ;) (dat beeld heb ik gewoon voor ogen als ik die kleine franse bakkies zie)

Succes met je zoektocht.
No shirt no shoes, no pinball

turbobilly

Reed Louis niet vooral met Citroën Méhari,DS en 2CV rond?  ;)
Maar inderdaad, ''kleine franse bakkies'' waar je een hoop lol mee kunt beleven.

turbobilly

#34
Ik ga volgende week eens naar deze kijken, http://www.kapaza.be/detail/24562332/

(850 Sedan 2.0i 126pk , 154.000km, 1996, 1ste eigenaar)

en naar deze , http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=172929736
(850 Sedan 2.0i 126pk , 145.000km, 12-1995,airco ,1ste eigenaar (distributieriem op 120k vervangen)


In mijn openingspost had ik vermeld dat het een 2.5 10V-20V moest zijn, maar de 2.0 10V-20V komt daar nu dus ook bij. (na de belastingstarieven voor de 2.5 gezien te hebben in Belgie.. :-\)

Maar na een beetje lezen ben ik er achter gekomen dat deze evenveel/meer verbruiken als een 2.5 10V?
Iemand ervaring met dit type motor? De wagen zal sowieso in hoofdzaak door mn vriendin bestuurd worden dus echt supersnel hoeft het uiteindelijk niet te zijn..
Is er dan nog veel verschil met de 2.0 20V versie met ongeveer 20pk meer, en hoe zit het met het verbruik van dat blok?

Hebben deze blokken trouwens ook last van het carterventilatie/krukaskeerring probleem of is dit enkel bij de 2.3-2.5 blokken en waar zouden jullie op letten als je naar deze zou gaan kijken/mee proefrijden?

lex33

Hey Turbobilly ik ben lex33 ik persoonlijk zou voor de blauwe gaan qua verzorging,ten eerste is deze jonger halfleder interieur maar de grijze is van buiten wel heel chique.

lex33

#36
Waar ik meestal op let bij het bekijken van een andere auto is natuurlijk de staat ten opzichte van de gereden km's,slijtage plekken van pookhoes,stoelzitting aan linkerzijde bestuurderskant(slijtage door in en uitstappen rugleuning) of alles nog origineel is aan het interrieur,schoon enz.
Technisch:motor uiterraard laten lopen,oliedop eraf halen en luisteren of deze onregelmatig gaat lopen(toeren verandering moet minimaal zijn zoniet nihil zijn,en de oliedop plusminus 1cm boven olievulgat houden om te voelen of de dop niet gaat dansen op de luchtdruk,olievuldop aan binnenzijde checken op witte,gele smurrie betekend of vocht in het blok of korte ritten(stadsgebruik) mee gereden,peilstok onderaan voldoende olie en geen witte smurrie.Koelvloeistoff reservoir(expansietank)mag niet zwart zijn duid op olielekkage in het koelsysteem(pakkingen ed)Poreuse waterslangen en eventuele lekkage.Olielekkage rondom het motorblok tussen klepgedeelte en cartergedeelte.Geen overmatig rook uit uitlaat blauw of veel wit(wit meestal lekke koppakking als dat lang aanhoudt)
Proefrijden:geen bijgeluiden(schaaf of aanlopen van poulies ed.Met optrekken niet scheeftrekken zonder het stuur vast te houden(op recht wegdek) idem bij het remmen niet scheeftrekken(op recht wegdek)Optrekken met aangespannen handrem,verder checken op eventuele schades(kijk naar bevestigingsmoertjes of deze origineel zijn in de kleur van de auto.Check onder alle matten voor eventueel aanwezigheid van vocht zowel binnen als in de kofferbak.Alle functies van het electrisch aangestuurde gedeelte interieur moet het goed doen.
Volgens mij heb je dan al een redelijk indruk van de te kopen auto wellicht ben ik wat vergeten maar dat word hopelijk door andere forumleden wel aangevuld,succes met je aankoop alvast!Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Lex33.

turbobilly

@Lex33 : Bedankt voor de tips!

Welk interieur is volgens jullie het ''beste'' : pluche of halfleder?




turbobilly

#38
Citaat van: lex33 op 05-03-2010 18:27:02
Waar ik meestal op let bij het bekijken van een andere auto is natuurlijk de staat ten opzichte van de gereden km's,slijtage plekken van pookhoes,stoelzitting aan linkerzijde bestuurderskant(slijtage door in en uitstappen rugleuning) of alles nog origineel is aan het interrieur,schoon enz.
Technisch:motor uiterraard laten lopen,oliedop eraf halen en luisteren of deze onregelmatig gaat lopen(toeren verandering moet minimaal zijn zoniet nihil zijn,en de oliedop plusminus 1cm boven olievulgat houden om te voelen of de dop niet gaat dansen op de luchtdruk,olievuldop aan binnenzijde checken op witte,gele smurrie betekend of vocht in het blok of korte ritten(stadsgebruik) mee gereden,peilstok onderaan voldoende olie en geen witte smurrie.Koelvloeistoff reservoir(expansietank)mag niet zwart zijn duid op olielekkage in het koelsysteem(pakkingen ed)Poreuse waterslangen en eventuele lekkage.Olielekkage rondom het motorblok tussen klepgedeelte en cartergedeelte.Geen overmatig rook uit uitlaat blauw of veel wit(wit meestal lekke koppakking als dat lang aanhoudt)
Proefrijden:geen bijgeluiden(schaaf of aanlopen van poulies ed.Met optrekken niet scheeftrekken zonder het stuur vast te houden(op recht wegdek) idem bij het remmen niet scheeftrekken(op recht wegdek)Optrekken met aangespannen handrem,verder checken op eventuele schades(kijk naar bevestigingsmoertjes of deze origineel zijn in de kleur van de auto.Check onder alle matten voor eventueel aanwezigheid van vocht zowel binnen als in de kofferbak.Alle functies van het electrisch aangestuurde gedeelte interieur moet het goed doen.
Volgens mij heb je dan al een redelijk indruk van de te kopen auto wellicht ben ik wat vergeten maar dat word hopelijk door andere forumleden wel aangevuld,succes met je aankoop alvast!Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Lex33.

Gisteren bij http://nl.autoscout24.be/AllImages.aspx?id=172929736 gaan kijken

-interieur was erg netjes, alle elektrische functie's deden het goed
-airco was koud
-onderhoudsboekje tot +-90.000km, op de distributieriem stond wel +-120.000km (ergens in 2007) en laatste onderhoud zou op 135.XXX gebeurd zijn, de eigenaar had hem altijd bij een vriend laten onderhouden wegens de dure Volvo onderhoudsfacturen.
-4 goede merkbanden rondom, ik geloof 2 michelin vanvoor en 2 dunlop vanachter (waren niet ongelijkmatig afgesleten)
-uitlaat zag er ook nog goed uit, ook geen witte of blauwe rook maar de auto was al op temp toen wij er aan kwamen

Toen een ritje gaan maken, geen vreemde bijgeluiden, enkel heel klein beetje speling op beide voorstoelen, passagiersstoel piepte een beetje, maar dat is vast wel op te lossen met wat te smeren?
De wagen trok wel een klein beetje naar rechts, maar dat is misschien ook een kwestie van uitlijning? Remmen deden het ook goed, alleen de versnellingsbak vond ik wel wat stroef, ging moeilijk in 2/4.
Toen ik even ergens terugdraaide (stuur volledig naar links) en langzaam over een goot reed, maakte hij zo'n krakend geluid (rubber/stabi-torsiestang/vering??)

Daarna even onder de kap gekeken (zie ook de laatste foto van de link), bedoel je met dat expansievat het plastic vaatje linksbovenaan op de foto (dat zag er van buitenaf wel wat vies uit)?
rubber van motorophanging zat een klein scheurtje in en toen ik onder de wagen keek was de onderkant van de versnellingsbak en motor wel wat vochtig, heb niet nagekeken of het olie of water was (niet slim natuurlijk) maar het was sowieso moeilijk om te zien waar het lek? vanaf kwam zonder de wagen op te krikken..


De prijs viel nog te bespreken, het enige wat mij dan zorgen baart is het laatste feit (lek??) maar dat kan net zo goed een stom rubbertje of pakking zijn ofwel meteen iets erger (iemand hier ervaring mee)?


En nee, ik heb er nog altijd geen, ben nogal een twijfelaar... ;D

De eigenaar zelf was ook best wel een Volvo-freak, had nog een 960 2.5 te koop staan en reed momenteel met een S60 2.4T op gas...

)()()sT



turbobilly

De auto is eigenlijk voor mijn vriendin, we hebben gisteren met een Estate en een Sedan gereden, maar de Estate is voor haar toch te groot, en ze heeft liever geen automaat.

Was dus de allereerste keer dat ik zelf met een 850 heb gereden/mee gereden, wel de traagste versie (beiden 2.0 10V) maar het geluid is wel lekker.. Mocht van mij zelfs nog iets harder klinken maar daar zal wel iets aan te doen zijn zeker?