Even voorstellen + Volvo 850 gezocht

Gestart door turbobilly, 11-02-2010 15:33:39

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 12-02-2010 15:12:06
ola joost... je hebt wel een rrrrrrrrrr (of maakt dat geen verrrrrschil?)

Dat maakt dus maar heel weinig verschil. Ik rijd met mijn T5 zuiniger dan menige 20V-er hier!
De Tussenpaus

)()()sT

;D

Motorisch niet veel... is gewoon een goed aangeklede V70T5  8)

Rogers XC 70 2000

dus in feite moet Billy rekening houden met een verbruik van 1 op 7 tot 1 op 10... waarbij de rechtervoet voor een groot deel bepalend is?

peteRRR

Welkom Billy.
Dus je bent wel wat vaart door de bochten gewend met de 5 gt turbo,s zijn hele fijne pocket auto,s heb er zelf 2 gehad.
Zo is de 850 een hele andere wagen,stuk zwaarder en solide maar zeer fijn rij gedrag en met een wat snellere 850 krijg je ook die zeer tevreden  :) op je gezicht.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

VELTMAN

Ik heb een S70 2.5T automaat te koop met 285.000 km moeten wat kleine zaken aan gebeuren, komt binnekort nieuwe APK op. Heel soms komt er een klein rookpluimpje te voorschuin bij het optrekken. Donderdag bij mij dealer geweest en die vermoed dat het te maken heeft met vervuilde carterontluchting en in het ergste geval een turbo die ietsjes ollielekkage heeft maar dan kan ie heel oud mee worden. Toch doe ik de auto voor een lage prijs weg in vergelijk voor wat er normaal voor gevraagd wordt. Met nieuwe APK € 2250 zonder €1950. Is donderdag ook gekeurd alles was in orde behalve de koplampen te weinig licht opbrengst dus daar moeten andere in. Afspraak staat nu voor 3 maart en ik ga op zoek naar andere koplampen.

Misschien is het iets voor je de auto rijdt voor de rest prima schakeld perfect...

Mr Rens

Welkom Billy, waar woon je? Ik heb een sedan, grijs metallic (427) net 206.000 km. Ik ga waarschijnlijk voor een lange periode naar Zuid Afrika, dus in principe mag ie weg. PB ff als je interesse hebt
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

turbobilly

@Veltman : bedankt voor het aanbod maar ik zoek eigenlijk 1tje met een manuele bak..  ;)

turbobilly

Wat denken jullie van deze??

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=170239619

rode 850 T-5 Estate uit 1994 met 297.XXX km (zonder airco?)
HJ-FF-88

(edit) en deze : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=168537113
83-DT-GN

groene 850 2.5 20V uit 1994 met 215.XXX km (ook weer zonder airco)
Dus bij deze zit er binnenkort een distributie aan te komen dan?

@ Mr Rens : ik heb je gisteren een PB gestuurd..

Thijssie!

Ik zou eerder voor de GLT gaan die je hebt gevonden. Een T-5 voor zo weinig geld duid meestal op slecht onderhoud. Als je een T-5 wilt gaan rijden zal ik je aanraden meer te investeren dan 1950 eurie ;)

UserID6342

mee eens. Buiten dat ziet die T-5 er behoorlijk afgetrapt uit, terwijl je dat niet kunt zeggen van die GLT.  Distributiewissel hoeft niet zoveel te kosten.

turbobilly

Ik heb er nog 1tje gevonden, http://www.kapaza.be/detail/24128481/

2.5 20V Estate met 238.XXX km en wél airco, moet dus zeer binnenkort de distributiewissel ondergaan, iemand een idee wat dit ongeveer kost of zitten er hier op 't forum mensen die dit voor een zachter prijsje doen? (met eventueel hulp van mezelf)

Heb de eigenaar al gecontacteerd, is pas gekeurd (hetzelfde als APK in Nederland) en daarvoor zijn de rubbers van de ophanging en de remblokken vervangen.

Wat zou ´t eventueel kosten om deze naar LPG/LPI om te bouwen of is het bij deze kmstand niet echt rendabel meer en zoek ik dan beter 1tje met die installatie al in?

Thijssie!

Kosten van een nieuw LPI-systeem is al gauw 2000 pleurie, of je moet tweedehands willen....

Distributie hoeft niet veel te kosten en volgens mij doe dennisestate dit regelmatig (correct me if i'm wrong)

Voor de kosten moet je eens op nordicar kijken, spanrolletjes en riempjes staan er in overvloedde... Denk dat je meot denken aan €250 (als je het zelf gaat doen)....

Succes met de zoektocht ;)

turbobilly

De wagen van mijn vorige post is in 't weekend gebruikt om een paardentrailer te trekken, is volgens de eigenaar gechiptuned, zou +-200pk hebben (met NA chiptuning??) volgens de eigenaar...

Dan zal de motor al goed afgezien hebben of niet?

nielshoevenaars

Welkom!

heb je nog foto's van je 5 gt turbo (jeugdsentiment)

groet Niels

turbobilly

Die heb ik zeker, zal ze zsm posten, was een rode(eerder oranje) fase 1 van 1985, dus met de zwarte (eerder grijze) bodykit, volledig standaard buiten de dumpvalve/kelk/verhoogde turbodruk en 's zomers velgen van de Clio 16V fase 1 (schoepenwielen)..

**edit** Hier enkele foto's, met zijn oudere broertje, met zijn andere oude (en veel snellere) broertje en met wat soortgenoten aan het afkoelen...

Voor de liefhebbers nog 2 korte filmpjes, 1tje van turbodruk en 1tje van 120-180km/h (niet spectaculair snel ofzo)

http://www.youtube.com/watch?v=Wcgacp6X_04
http://www.youtube.com/watch?v=9lP9HFYoUf8