Zal ik het doen, of zal ik het niet doen

Gestart door Joris_Scholte, 15-02-2010 08:19:35

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Heb het volgende dillema:

Er is iemand in Nederland die denkt dat hij hetzelfde emailadres als mij heeft, het scheelt waarschijnlijk 1 letter. Regelmatig krijg ik mail die niet voor mij bedoeld is. Correspondentie van zijn boekhouder, van de Kvk van zijn regio, oeverloos gezwam over een babyshower van zijn vrouw met haar vriendinnen. Heb al regelmatig aangegeven dat deze beste man zijn emailadres niet goed doorgeeft aan zijn relaties, maar blijkbaar is hij erg hardleers.
Nu heb ik een mail gekregen met hun inloggegevens op www.mijnah.nl, de thuisbezorgservice. Nu leek het mij wel gepast, omdat deze mensen nog steeds mijn emailadres opgeven aan hun relaties, om eens even voor een paar honderd euro aan sigaretten en andere troep te bestellen en dit op hun kosten te laten afleveren; wie niet horen wil moet maar voelen, zeg maar. :evil: Nee inderdaad, ik ben niet aardig...
Heeft er iemand enig idee of ik dit kan doen zonder dat men later alsnog bij mij uitkomt? Graag jullie advies.

coyote1980

Denk dat je daar gelazer mee krijgt, wellicht wordt het IP van je bestelling gelogd dus zou het zowiezo niet op je werk of thuis doen ;)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Joris_Scholte

Citaat van: coyote1980 op 15-02-2010 08:21:54
Denk dat je daar gelazer mee krijgt, wellicht wordt het IP van je bestelling gelogd dus zou het zowiezo niet op je werk of thuis doen ;)
Daar zat ik ook al aan te denken. Heb gelukkig de bestelling nog niet verstuurd...

peteRRR

Joris en als je het dan toch zou doen moet je niet raar staan te kijken als je op een dag thuis komt
en er licht 12 kub zand voor de deur.
Denk gewoon weer kontakten en duidelijk maken dat je prive mail,s van hun krijgt,zullen ze toch wel serieus nemen?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Joris_Scholte

Heb via de persoonsgegevens op de ah-site een telefoonnumer gevonden. Ook maar meteen even gebeld en het verhaal (wederom) uitgelegd, denk dat dit meer helpt dan via via te mailen. Ze was erg begripvol en ze zou het met haar man bespreken. We'll see...

Misha

Lekker je eigen emailadres wijzigen.

Ben je ook weer eens een paar maanden van allerlei spam en marketingzooi verlost.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Ik krijg af en toe ook mail die voor iemand anders bestemd is. Scheelt alleen een . in het adres.

Ik gooi het gelijk weg. Ga 't ook niet lezen.

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 15-02-2010 09:47:28
Ik krijg af en toe ook mail die voor iemand anders bestemd is. Scheelt alleen een . in het adres.

Hoe weet je, zonder te lezen, dat het niet voor jou is als het wel aan jou geadresseerd is ?  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2010 09:50:50

Hoe weet je, zonder te lezen, dat het niet voor jou is als het wel aan jou geadresseerd is ?  :eusa_think:

Zodra ik de mail open, zie ik het emailadres waarvoor het bestemd is.

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 15-02-2010 09:53:47

In het verhaal van joris staat zijn adres er dus in. Ik zou het (in geval van een "normale" mail) ook openen.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2010 09:57:29
Citaat van: elianmars op 15-02-2010 09:53:47

In het verhaal van joris staat zijn adres er dus in. Ik zou het (in geval van een "normale" mail) ook openen.

Ik open de mail ook, maar als ik zie dat 't niet voor mij is bestemd, ga ik niet verder met lezen.

V70 classic

Als ze niet willen luisteren kun je beter hun wachtwoord en adres veranderen.
Dat komt wel aan en geen gelazer ivm oplichting of diefstal.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

bassie81

hebben die lui er geen last van dat mails niet aankomen???

Als ze in jouw inbox zitten, krijgen zij ze niet toch? gaan die dames van de babyshower daar niet over zeuren? dat lijkt me wel effectief...

Of telkens heel lomp reageren op berichten, is ook leuk...

Piere

Citaat van: bassie81 op 15-02-2010 10:43:04

Zou ik ook doen ja :D
Doe je in feite niemand pijn mee, zeker financieel niet hè :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Joris_Scholte

Citaat van: bassie81 op 15-02-2010 10:43:04
hebben die lui er geen last van dat mails niet aankomen???
Als ze in jouw inbox zitten, krijgen zij ze niet toch? gaan die dames van de babyshower daar niet over zeuren? dat lijkt me wel effectief...
Dat heb ik met die babyshower ook gedaan; een reply-all met de (overigens nette) vraag of ze mijn adres uit hun mailinglijst wilden halen, omdat ik er A niet op te wachten zit en B het niet voor mij bedoeld is. Is ook gebeurd, geen mail meer gehad.

Marco heeft gelijk, het is míjn mailadres dus ik kan niet zien of het ook daadwerkelijk voor mij bedoeld is. Weet wel dat als de afzender bijvoorbeeld de Kvk Regio Amsterdam is, het niet voor mij bedoeld zal zijn. Zonder de inhoud te lezen beantwoord ik dan wel met het verzoek of mijn mailadres geschrapt kan worden uit hun adressenbestand.

De tip om wachtwoord en adres veranderen is een leuke, die hou ik even in gedachten! ;)

Om mijn eigen mailadres te veranderen heb ik niet zo'n zin in, want dan kan ik ook aan iedereen die ik ken een wijzigingsmail sturen. Het is gewoon het adres wat ik van mijn provider heb toegewezen gekregen.