Milieusticker in Duitsland voor V70 2.5TDi >> wie heeft ervaring

Gestart door bkop, 15-02-2010 14:15:40

Vorige topic - Volgende topic

bkop

Ik lees net dat je per 01-01-2010 in een aantal Duitse steden een milieusticker moet hebben. Zie: http://www.dekra.nl/Particulier/396.html

In de aanvulling: de steden waar zo'n ding al vereist is: http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm

Heb je hier al ervaring mee met betrekking tot een V70  2.5 D? Voor welke kleur komt deze mooie auto in aanmerking?

Ik hoor het graag. Bedankt.

Groeten,

Bert.

cas

zo afgaand op de tekst op de site, kom je ergens in het gele sticker gebied denk ik zo  :)  gewoon je kenteken deel inscannen en mailen, dan weet je  't !  goed dat je het hier meld, ik ga ook binnenkort met de volvo naar berlijn, en zal deze dan ook wel moeten hebben.

vieze sticker op mn auto, wil ik helemaal niet. beter dan die gele voor mij.  past nog een beetje  :eusa_dance:

heb je de sticker niet, riskeer je een boete van 40 E.   nouja, het is de begin fase, ik ga op de gok zonder sticker voorlopig. doe gewoon de onwetende hollander opvoering.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sbv

Het is al langer als 1-1-2010 gaande. Excuus van domme hollander werkt niet heb ik uit betrouwbare bron van Duitse collega's al begrepen. Die gaven mij de tip niet moeilijk te doen voor de 12,50

aardigebas

ik heb voor mijn 850 bezine/lpg een mooie groene met een 4 op de voorruit!
Groen is de milieu vriendelijkste die je kunt krijgen.

cas

Citaat van: Sbv op 15-02-2010 15:05:07
Het is al langer als 1-1-2010 gaande. Excuus van domme hollander werkt niet heb ik uit betrouwbare bron van Duitse collega's al begrepen. Die gaven mij de tip niet moeilijk te doen voor de 12,50

oké, maar toch hoor ik / lees ik , het vandaag pas voor het eerst. als ik niet op dit forum zat, was ik over een paar maanden toch stickerloos naar berlijn gereden  :)    dan maar gewoon zekere voor het onzekere.

maar 12,50 . het is maar een sticker, en volgens mij Zo na te maken. Beter kenteken registratie zoals in nederland. ik kan de wijk niet in bij mij met een vrachtwagen zonder een prent te krijgen, of je moet ontheffing hebben.  
die paar buitenlanders met vuile auto's. tja, toeristen moet je iets meer ruimte geven. ze zijn er ook maar even meestal.

EDIT: stuur je een kenteken van een nissan micra in, en je plakt de sticker in je vieze vuile gore katloze diesel.... geen vuiltje aan de lucht !   ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sbv

De kleur voor een 2.5d durf ik zo niet te zeggen. Geel of rood is het. Zeker geen groen

Jan_D.

EDIT: stuur je een kenteken van een nissan micra in, en je plakt de sticker in je vieze vuile gore katloze diesel.... geen vuiltje aan de lucht !    

@Cas:
Helaas komt dat kenteken dan ook op jouw sticker!!!! ;D

Simplicity

Citaat van: Jan_D. op 15-02-2010 15:20:16
EDIT: stuur je een kenteken van een nissan micra in, en je plakt de sticker in je vieze vuile gore katloze diesel.... geen vuiltje aan de lucht !   

@Cas:
Helaas komt dat kenteken dan ook op jouw sticker!!!! ;D

oh dat wordt dan leuk voor de belgische kentekens, staan tenslotte op naam en niet op auto

Het moet trouwens niet als je op doortocht bent, dus op snelwegen die in de zones liggen mag je gewoon rijden zonder sticker.

JvW

Ik heb voor mjin V70 benzine/lpg uit 1999 ook een groene sticker ontvangen.  ;D
Inderdaad staat je kenteken op de sticker vermeld. Ik had deze achteraf niet nodig gehad, maar omdat ik op een gegeven moment verkeerd reed  :( belande ik toch in een milieuzone. Ik blij dat ik een sticker had!  :eusa_dance:

mehn

Kom je wel eens in Duitsland?  :eusa_whistle:

Gewoon even bij een duitse dealer langsgaan en daar een sticker halen, heb ik ook gedaan ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Spin!

www.vm-parts.nl

koenne

Of even naar een ANWB winkel, Als je rijbewijs en kentekenbewijs bij je hebt kunnen ze het direct aanvragen en een paar dagen later ligt ie op de deurmat.

jan piet

Citaat van: Spin! op 15-02-2010 18:44:22
ook verkrijgbaar bij de VVV meen ik

Dat dan weer niet dacht ik, maar wel bij DEKRA.
gr,JP

Jan_D.

Citaat van: mehn op 15-02-2010 17:30:18
Kom je wel eens in Duitsland?  :eusa_whistle:

Gewoon even bij een duitse dealer langsgaan en daar een sticker halen, heb ik ook gedaan ;)

Neem dan wel de eerste de beste dealer over de grens. Die in het Ruhrgebied zitten nl IN een melieuzone!

elianmars