!!!Help, geen compressie op cilinder 4!!!

Gestart door DerWeis, 16-02-2010 06:26:24

Vorige topic - Volgende topic

DerWeis

Bedankt voor alle tips! ik ga eerst checken of het knietje onder de brandstofdrukregelaar stuk is!! De boudiekabels en rotor enz heb ik in 2006 vervangen en in 2008 is er een nieuwe originele LMM op gekomen. Dus dat sluit ik eerst even uit. Of kan dit nu al weer aan vervanging toe zijn. ???
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

cas

hmm.... nou, of het aan vervanging toe is. weet niet hoeveel km je inmiddels met deze spullen hebt gemaakt. met je T5r moet je toch wel om de 10 of 15 dkm iig nieuwe bougies plaatsen. neem aan dat je dat wel enkele malen hebt gedaan sinds die tijd?  voor je rotor en rotorkapje kan je even kijken door ze eraf te halen. checken op aanslag ingevroten plekjes, je kent het wel. op zich bij problemen,  zou IK die dingen wel vervangen, zijn de kosten niet toch.    oké, kabels zijn niet bepaald goedkoop, maar dan laat je die nog even achterwege?    2006  2010   zit een dikke 4 jaar tussen.....  ( zonder rekenmasjine !  :eusa_dance:  )   
de LMM zou ik even mee wachten. die moet langer mee kunnen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Citaat van: cas op 17-02-2010 10:04:23
hmm.... nou, of het aan vervanging toe is. weet niet hoeveel km je inmiddels met deze spullen hebt gemaakt. met je T5r moet je toch wel om de 10 of 15 dkm iig nieuwe bougies plaatsen. neem aan dat je dat wel enkele malen hebt gedaan sinds die tijd?  voor je rotor en rotorkapje kan je even kijken door ze eraf te halen. checken op aanslag ingevroten plekjes, je kent het wel. op zich bij problemen,  zou IK die dingen wel vervangen, zijn de kosten niet toch.    oké, kabels zijn niet bepaald goedkoop, maar dan laat je die nog even achterwege?    2006  2010   zit een dikke 4 jaar tussen.....  ( zonder rekenmasjine !  :eusa_dance:  )   
de LMM zou ik even mee wachten. die moet langer mee kunnen.

De interval voor de bougies is 45.000km. Sommige gasauto's zijn er wat gevoeliger voor en moeten eerder.

Gr ;)

cas

hmm... 45 dkm.  de dealer ververste bij mijn T 5r om de 15dkm de bougies  ;D daarom ging ik er vanuit.  :eusa_wall:
goed! maar om nu je probleem te vinden, kan het misschien geen kwaad.

doe niet alles in 1 keer,  kijk na elk onderdeel vervangen te hebben even hoe hij dan rijdt.... ( zou ik dan doen).

Had ik hier al geroepen dat ik in een ander topic las dat daar de connector van de LMM de boosdoener was, alleen daar sloeg de auto volledig bij af zo nu en dan. ( wel bij baksteen, maar die heeft een 10 V  ;D  )

RoVoR

krukassensor schoongemaakt en ook de nokkenassensor, waren niet echt vies. Heeft ook niet echt geholpen. Het lijkt wel aan het toerental te liggen zo tussen de 2000 - 3000 toeren. Misschien toch 1 van die sensoren kapot? Maar welke dan?

Overigens heb ik alles eens goed bekeken. Knietje  + slangetje van de brandstofdrukregelaar is ok.
Alle slangen op scheurtjes bekeken en niets gevonden.
Verdelerkap heeft een scheurtje en de rotor + contactjes zijn een beetje ingebrand. Dus die is aan vervanging toe. Maar zou dat mijn probleem wel oplossen, ik zou dan toch over de gehele toeren problemen moeten ondervinden?

Snellebaksteen

Een gescheurde verdelerkap is nooooit goed. Dat eerst vervangen, dan verder kijken. Anders kom je nooit tot een fatsoenlijke fout analyse.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

RoVoR

De verdelerkap is niet in de kap gescheurd maar in 1 van de voetjes waarmee hij bevestigd wordt op het blok, even met volvo gebeld en dit zou niet echt ernstig zijn, het heeft geen invloed op de ontsteking.

Wat mij echter opvalt is dat de problemen echt constant tussen de 2000 en 3000 toeren ligt. Nu ook als hij warmer wordt. Ik denk dat ik eerst maar eens een vliegwielsensor ga vervangen. Heeft iemand een goed adres waar ik deze kan krijgen. 2e hands of nieuw.

cas

Citaat van: RoVoR op 18-02-2010 08:59:59
De verdelerkap is niet in de kap gescheurd maar in 1 van de voetjes waarmee hij bevestigd wordt op het blok, even met volvo gebeld en dit zou niet echt ernstig zijn, het heeft geen invloed op de ontsteking.

Wat mij echter opvalt is dat de problemen echt constant tussen de 2000 en 3000 toeren ligt. Nu ook als hij warmer wordt. Ik denk dat ik eerst maar eens een vliegwielsensor ga vervangen. Heeft iemand een goed adres waar ik deze kan krijgen. 2e hands of nieuw.

bij scheurtjes kan altijd vocht binnendringen lijkt mij. waarom is deze gescheurd, te hard aandraaien, ouderdom. wellicht ook scheurtjes die je niet zo goed ziet? aangezien dit niet al te kostbaar is zou IK dit setje hier (kapje EN rotor) eerst vervangen.

greetssz!  ;)

RoVoR

Ik heb de verdelerkap en rotor vervangen. Helaas heeft dit niks opgelost.

Starte weer erg moeilijk en stottert iedere keer zo rond de 2000 2500 toeren. Het stotteren verdwijnt als de motor op temp. komt.

Hoe nu verder. Ik las hier al dat een vliegwielsensor bij het op temp. komen voor problemen kan zorgen. Dit gecombineerd met de problemen rond de 2000 toeren lijkt mij die voor de problemen te zorgen.

UserID6342

Het hele verhaal gaat langzamerhand naar een bobine 'ruiken'.  Heb je die al eens een keer nagekeken, vervangen ?  Een poos terug heb ik net zo iets gehad en ook verschillende dingen geprobeerd / uitgesloten.  uiteindelijk op de bobine terecht gekomen, vervangen en het probleem was opgelost.  Zie ook weblogje.

RoVoR

Rotor en verdelerkap heb ik gisterenavond  vervangen en hierna de auto gestart, nog steeds stotteren rond de 2000 toeren.
Vanochtend moeilijk starten en af en toe rond de 2000 toeren stotterend naar het werk gereden.
Vanmiddag rond 5 uur de auto weer gestart en in 1 keer starten en geen hikje of stottertje meer te bekennen ook onderweg naar huis als een zonnetje.

Daarnet om een uur of 10 nog eens gestart en geen probleem, gewoon in 1 keer starten. Nu is het natuurlijk iets warmer vandaag, het vriest niet meer maar of dat nou uit kan maken.

Ik snap er in ieder geval niks meer van.

Morgenochtend maar weer eens proberen.

RoVoR

Ik heb ook nog even heel goed naar mijn relais 103 gekeken en geluisterd. Deze blijft bij het starten constant klikken. Is dit normaal. Hij schakelt echt aan en uit en dat hoor je duidelijk aan het lopen van de motor. Deze loopt onregelmatig, zakt weg en loopt weer op en dat gaat eigenlijk maar door totdat ik het relais 103 niet meer hoor schakelen.

Ook tijdens het rijden hoor ik bij 2000 toeren constant dat geklik, ik ga hem maar eens doorlussen

Relais doorgelust en de motor loopt meteen goed, zo goed heeft ie nog nooit gelopen lijkt wel. Geen geschommel meer in toeren.

Even wezen rijden en geen geklik meer en ook geen gestotter of wat dan ook, loopt als een trein.

Relais opengemaakt en een aantal contacten lijken een beetje gescheurd, de eelco's lijken nog allemaal goed (geen bolle koppen). Contacten even opnieuw gesoldeerd en het relais teruggezet. Geen geklik, geschommel in toeren, gestotter of wat dan ook meer en rijden als een trein.

Nu nog even afwachten tot de motor goed koud is.

Misha

Relais 103 is een relais dat onder andere 'meet' of er toeren gemaakt worden. Als het toerentalsignaal niet waar wordt genomen, schakelt hij de brandstofpomp(en) uit.

Als je hem gewoon doorlust, zet je dus altijd je pomp aan bij ingeschakeld contact  en is het probleem opgelost.

Een dergelijke constructie zit bij LPG-installaties ook, vroeger met een zelfgevlochten inductiespiraaltje om de bobinekabel heen. ;D

Zoals je al hebt kunnen lezen, is dit relais wel vaker een veroorzaker voor vage motorloopproblemen.

Mooi dat het opgelost is !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

RoVoR

vanochtend gestart en zonder problemen, ook het rijden gaat zonder gestotter.

Zo te zien is het probleem opgelost.

Wat een geweldig forum is dit toch.

Thanx

DerWeis

Bij mij minder goed nieuws, na ongeveer een week probleemloos te hebben gereden. Gisteren ineens weer mis! Ging na mijns inziens ineens op snelweg, op 4 cilinders lopen. Thuisgekomen (ongeveer 4km rustig rijden). Gekeken of er vonk was. vervolgens bougie nr 4 vervangen en daarna weer testen met hetzelfde resultaat.

Net de compressie gemeten, cil 1-3 150 psi cilinder 4 0psi en 5 ook weer 150psi. Dus geen compressie meer op cilinder nr 4, echt helemaal niks. Volgens mij is het het meest logisch dat de problemen vanuit de kop komen aangezien er wel brandstof op de zuiger ligt kan er volgens mij geen gat in de zuiger zitten!! toch?

Mocht er een klep stuk zijn, dan moet er toch ook een mechanisch geluid vanuit de zuiger komen?? ivm kapotte deeltjes? dat vindt ik zo gek want de zuiger gaat prachtig op en neer zonder raar geluid! maar 0 compressie.

Ik zou heel graag raad willen van jullie wat te doen!
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?