waarschuwingslampje

Gestart door Quirijn, 16-01-2004 23:45:36

Vorige topic - Volgende topic

Quirijn

Hoi,
Ik rij sinds een paar maanden een Volvo 850 uit '93. Een fantastische auto. Echter, naar ik me herinner heeft Volvo in al haar modellen een waarschuwingslampje op het dashboard zitten als één van je lampen defect is. Weet iemand of dat correct is, of zou het waarschuwingslampje zelf defect zijn? En een tweede 'probleempje' er zit een klok ingebouwd in het dashboard, maar in het donker is die niet af te lezen. Zelfde probleem misschien? Groeten uit Twente, Quirijn :)

ackel

ja klopt er zit een waarschuwingslampje in voor als er een lampje defect is,deze moet aan gaan als je contact aanzet en na het starten weer uit.Doet ie dit niet ff lampjes verwisselen van dashboard,en probleem van je klokkie is je lampje wat erin zit die zal wel kapot zijn.ff tippie haal bovenzijde van dashboard eraf en vervang de dashboard-lampjes vervang ze gelijk allemaal dan ben je in 1 keer ervan af,en hoef je niet over een paar weken de rest te doen.En zoek via de zoekfunctie op de site ff naar dashboard verlichting,staat nog ergens een topic over hoe je precies je dashboard demonteerd

ackel

denkweb

Warrig antwoord maar correct:

Verlichting in dashboardklokje is te regelen met de schakelaar van de interieurverlichting, dit is een smal schuifje boven de mist-achterlicht schakelaar, links van het stuur.

Indien dit lampje stuk is, dashboard openhalen en alle lampjes vervangen die erin zitten, probeer ze wel te testen voordat je alles weer in elkaar zet.

Pas op met je airbags tijdens het sleutelen!!

Indien het Lampje Stuk indicatielampje brandt is er een van de lampjes aan de buitenkant van je auto kaduuk, rondje om de auto lopen doet wonderen! Het beste kun je iemand anders vragen om te controleren of je remlicht werkt, etc. etc.

Succes!

Bas850

Citaat van: ackel op 26-01-2004 18:36:14
ja klopt er zit een waarschuwingslampje in voor als er een lampje defect is,deze moet aan gaan als je contact aanzet en na het starten weer uit.

Heb toevallig gisteren mijn voorlamp vervangen, want bij mij bleef dat oranje lampje irritant in mijn dashboard aan.

Bas
"to finish first, you first have to finish"