imitatieonderdelen

Gestart door Jean-Paul, 08-11-2013 21:45:33

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Haha ja kost allemaal niks...

Dat handelaren of occasion bedrijven de optie hanteren om goedkope onderdelen te gebruiken snap ik nog maar hier op het forum hebben we meestal te maken met de liefhebber die graag wat langer in zijn wagen wil blijven rijden dan 2 jaar...
De tekst van Ninapaul zou dus meer tot zijn recht komen op het handelaren/occasionbedrijven forum
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Volgens mij is dit een eindeloze discussie.

Ja of Nee Volvo onderdelen uit het blauwe doosje. De vraag is dan ook welke fabrikant stopt zijn onderdeel in het blauwe doosje? De een zweert bij een accu waar Volvo op staat echter deze word door Varta geproduceerd. Waarom meer betalen voor ontstekingsdelen uit het blauwe doosje als je weet dat het bij Bosch vandaan komt. Zo ook schokdempers die gewoon geproduceerd worden door Sachs dus waarom dan uit de blauwe doos? Goed er staat Volvo op de doos maar wil je dan de meerprijs voor betalen voor een doos met Volvo logo?

Zoals mijn eerste regel hier zullen we nooit over uit gepraat raken ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Als er Volvo op het doosje en/of het onderdeel staat gaat het om zogenaamd "Private Label", dit zijn dus producten die een fabrikant (b.v. Bosch) maakt in opdracht van Volvo.
Volvo betaald een X bedrag hiervoor bovenop de inkoopprijs, en berekend die vervolgens door aan de klant, en dus is het "originele" onderdeel duurder bij de dealer als hetzelfde Bosch onderdeel bij een automaterialenzaak.
Volvo kiest wel voor fabrikanten die de door hun gewenste kwaliteit kunnen/willen leveren.
Andere fabrikanten produceren dezelfde onderdelen goedkoper maar voldoen gewoon niet aan de kwaliteitseisen van Volvo, en dat is dus "immitatietroep" wat binnen de kortste keren kapot gaat.

Groet,
The Demon.

Misha

Zelf doen kost wel wat, want je had ook kunnen klussen of werken tegen betaling in die tijd.

Tenzij het je hobby en ontspanning is, dan is het natuurlijk gratis.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Piet

Kost toch altijd tijd en ergenis

elianmars

Citaat van: Piet op 09-11-2013 17:28:12
Kost toch altijd tijd en ergenis plezier.

Ik sleutel nooit met ergernis aan mijn wagen.

Geloof ik  :eusa_shifty:  ;D

Piet

Ook niet als iets weer eens voor de derde keer stuk gaat bv. op een vakantiedag in Toscane.....

rpakuypers

Citaat van: elianmars op 09-11-2013 15:28:24
Citaat van: henry classic v70 op 09-11-2013 14:50:43
Citaat van: NinaPaul op 09-11-2013 12:50:25
Vaak komt het neer op prijs kwaliteit, als je volvo onderdeel van 200 euro 10 jaar mee gaat, en de imitatie van 50 euro maar 2,5 jaar, dan is de prijs kwaliteit nog precies hetzelfde, namelijk 20 euro per jaar!

Het moet dan wel 4x vaker vervangen worden en dat kost geen geld :eusa_think:
Goed voorbeeld zijn de draagarmen: vaker vervangen > vaker uitlijnen > kost meer €uro's

Zelf doen kost niks. Niet uitlijnen kost ook niks  ;D

Tja, vertel dat je bandenboer maar .........

Groet,
Roger

Vulk

Ik ben nogal hard voor het 'origineel', ik geloof sterk dat dat per kilometer het goedkoopst is. Geeft ook de minste zorgen.