achterbumper

Gestart door lex33, 21-02-2010 11:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lex33

Hallo volvo rijders ik ben lex en heb inmiddels wederom een volvo 850 aangeschaft.Voorheen (lang geleden) een 360glt gehad en later een s40 daarna een 850 estate en nu en 850 sedan.Bij de laatste zit er een gat in de achterbumper,heb inmiddels een vevangend exemplaar maar weet iemand hoe ik deze moet demonteren?Met name de plugjes bij het achterwiel kan ik die er zo uittrekken?
Alvast bedankt voor de informatie.

Groeten lex.

Misha

Nee, dat zijn popnagels.
Hamer en beitel op de kop van de nagel, óf doorboren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Misha op 21-02-2010 11:01:52
Nee, dat zijn popnagels.
Hamer en beitel op de kop van de nagel, óf doorboren.

Oja, en er zitten nog twee grote bouten van onderaf doorheen  ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

lex33

Hey Misha,waar precies zitten die grote bouten en natuurlijk bedankt voor je snelle reactie.

Gr Lex

VolvoDeMio

Citaat van: lex33 op 21-02-2010 11:07:11
waar precies zitten die grote bouten en natuurlijk bedankt voor je snelle reactie.
Zowel links als rechts onder de auto zit een u-profiel. De bumper zit hierin geschoven en aan beide zijden bevestigd met een bout (van onderaf).

lex33

Oke ga het uitzoeken,bedankt VolvoDeMio.

Gr Lex

VolvoDeMio


De twee gaten..... (de ene boven de uitsparing voor de uitlaat)


(estate:)
twee extra bevestigingen, een aan iedere zijkant (dop 10).
De linker zit bij een estate vast in de ruimte onder de vloerplank in de bagageruimte,
de rechter moet bij een estate vanaf onderen losgemaakt worden ('wielkuip' daar verder naar achteren ivm. vulslang tank)

lex33

Oke nu is het helemaal duidelijk met die foto's erbij maar ik kan er vanuit gaan dat dit het zelfde principe bij de sedan is?En moet ik dan bij de achterwielkasten de drie gaatjes weer popnagels of boutjes gebruiken?(ben nl niet zo technisch maar lijkt me wel zelf te doen toch? )
Wederom bedankt VolvoDeMio.

Gr Lex.

Misha

Citaat van: lex33 op 21-02-2010 11:28:52
Oke nu is het helemaal duidelijk met die foto's erbij maar ik kan er vanuit gaan dat dit het zelfde principe bij de sedan is?En moet ik dan bij de achterwielkasten de drie gaatjes weer popnagels of boutjes gebruiken?(ben nl niet zo technisch maar lijkt me wel zelf te doen toch? )
Wederom bedankt VolvoDeMio.

Gr Lex.
Is prima te doen.

Je kunt de popnagels gebruiken, maar ook nette parker-schroefjes.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

VolvoDeMio

Citaat van: lex33 op 21-02-2010 11:28:52
En moet ik dan bij de achterwielkasten de drie gaatjes weer popnagels of boutjes gebruiken?
De kunststof nagels van Volvo schijnen plastic dopjes te zijn waar je een pennetje in drukt.......(?; er zijn er velen die dat beter weten); ik zou zelf popnagels gebruiken.

lex33

Oke iedereen kei bedankt voor jullie info en tips ga maar aan de slag dan maar het is nu nog droog...en koud...maargoed wie mooi wil hebben moet kou lijden...

Gr Lex.

lex33

Aan VolvoDeMio,bij de laatste foto zie ik een draadeind,zit daar een moer aan vast?En zoja hoe kom ik daar bij?

Gr Lex.

elianmars

Citaat van: lex33 op 21-02-2010 12:40:09
Aan VolvoDeMio,bij de laatste foto zie ik een draadeind,zit daar een moer aan vast?En zoja hoe kom ik daar bij?

Gr Lex.

Daar kun je bij van onderaf de wagen. Wel even inspuiten met kruipolie o.i.d., want wil nog wel eens vastgeroest zitten.

VolvoDeMio

Citaat van: lex33 op 21-02-2010 12:40:09
1. bij de laatste foto zie ik een draadeind,zit daar een moer aan vast?
2. En zoja hoe kom ik daar bij?
1. Ja.
2.
Citaat van: VolvoDeMio op 21-02-2010 11:21:01
twee extra bevestigingen, een aan iedere zijkant (dop 10).
De linker zit bij een estate vast in de ruimte onder de vloerplank in de bagageruimte,
de rechter moet bij een estate vanaf onderen losgemaakt worden ('wielkuip' daar verder naar achteren ivm. vulslang tank)

ro~djo

Welkom hier hier op het forum Lex

Veel succes met het vervangen van de bumpert

O ja .... zijn gek op fotos hier  ;)