Is dit normaal??

Gestart door haRtV70R, 24-02-2010 19:22:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

haRtV70R

Mijn remschijven beginnen er lekker uit te zien.. :eusa_think: En dat al na amper 2000km.
Is dit abnormaal of gewoon normaal?









Dit gaat er dus niet af en zit in het staal.
[move][/move]

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Misha

Wat voor merk en type is dit ?
Lijken me haarscheurtjes ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronbroek

Automaat ? of heb je een MT

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Turbo-Geek

#4
Mee terug gaan naar je leverancier !

Automaat is gelul .. Het meer gebruiken van de rem moet op een dergelijke remset geen invloed hebben, besides ik praat uit ervaring want ik heb mijn BBK kit er al meer dan een jaar onder zitten en heb al bijna 10x zoveel km's ermee gereden als hem.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

haRtV70R

Citaat van: Misha op 24-02-2010 19:47:08
Wat voor merk en type is dit ?
Lijken me haarscheurtjes ?

Het is van XYZ. Zijn geen scheurtjes. Lijkt meer op een soort oxidatie. Ook langs de randen van het remoppervlak zie je oxidatie.. Hoe gaat dit er uitzien over een jaar??  ::)
[move][/move]

haRtV70R

[move][/move]

reneetje

Wat is dat voor pisbakken staal ?

En wat een roest al op de rand na die paar km...... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Lijkt het resultaat te zijn van oververhitting van de schijf.  Welke blokken gebruik je i.c.m. deze schijven ?

t5karel

Citaat van: reneetje op 24-02-2010 19:55:59
Wat is dat voor pisbakken staal ?

En wat een roest al op de rand na die paar km...... :-\
Melkboerenhondenhaar ;D ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

Dit is vast enkel zichtbaar, na een lange(re) tijd stilstand?.

Turbo-Geek

Waarschijnlijk de standaard blokken ... Het zijn Poep blokken maar dit veroorzaken ze niet.
Nogmaals ik heb een D2 Racing setup en die is identiek muv de kleur van de klauw, de naam, en de groeven in de schijf.
Ook ik heb een automaat en heb er al bijna 20.000 km op zitten dus zitten er al wat langer onder en heb deze klachten niet.

Lijkt mij een geval van een produktie fout oid of blokken die aanlopen en de schijven enorm heet worden ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

haRtV70R

Citaat van: -D©©©L- op 24-02-2010 19:56:33
Lijkt het resultaat te zijn van oververhitting van de schijf.  Welke blokken gebruik je i.c.m. deze schijven ?

Alles is origineel XYZ. Nieuw gekocht aantal maanden terug. Erg warm zijn ze absoluut niet geweest.  

Maar het is volgens mij de afdruk vd remblok. Ik vermoed dat het gaat zitten rotten als de auto stil staat.

Ook viel me op dat er bijzonder snel roest zit op de schijven....
[move][/move]

pwassink

#13
Citaat van: haRtV70R op 24-02-2010 19:51:52
Citaat van: haRtV70R op 24-02-2010 19:50:41
Citaat van: Misha op 24-02-2010 19:47:08
Wat voor merk en type is dit ?
Lijken me haarscheurtjes ?

Het is van XYZ. Zijn geen scheurtjes. Lijkt meer op een soort oxidatie. Ook langs de randen van het remoppervlak zie je oxidatie.. Hoe gaat dit er uitzien over een jaar??  ::)
Citaat van: Ronbroek op 24-02-2010 19:48:35
Automaat ? of heb je een MT

Automaat..

Ten aanzien van hoe gaat dit eruitzien, ik vrees niet ..

Tweede vraag is eigenlijk of je voelbaar haakt als je er met je nagel overheengaat,
t lijken mij zo ook qua structuur en de loop ervan scheurtjes en of breuken.  
Afdrukken van remblokken lijkt mij  niet, of lopen die onder dezelfde hoek ?

Eventueel zou je er een relatief simpel testje met een penetrant op los kunnen laten.

Dit is iets wat in de constructie en luchtvaart wel gebruikt wordt en is eigenlijk heel makkelijk, zijn drie stappen.

Verdachte las / materiaal goed schoon en droogmaken
inspuiten met spuitbus 1, een heel dunne vluchtige kleurstof
even laten staan en wegpoetsen met inhoud van spuitbus 2.
vervolgens spuit je er als het droog is wat van spuitbus 3 op wat een witte matte laag vormt,

In eventuele materiaalfouten komt dan de kleurstof duidelijk zichtbaar door die witte laag heen.

Ik zal zo een foto zoeken en hierbij posten is het meteen duidelijk .  

Als dat idd materiaalscheuren blijken zijn zou ik er heel erg mee oppassen ..  :eusa_think:



Dit is de foto van het resultaat, dus het haarscheurtje in een best wel belangrijke las is nu duidelijk zichtbaar.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Wibren

Lijkt me idd niet goed, vind ook dat er al wel erg snel bramen aan de schijf zitten, helemaal gezien de hoeveelheid kilometers die ermee gereden zijn :eusa_think:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver