Bij wie heb jij hem laten chippen?

Gestart door Ronin, 27-02-2010 15:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Henk855

Vandaag ben ik met de V70 2.5D bij FastTech geweest en het bleek dat er al een andere chip inzat, wie hem er in gezet had is niet duidelijk maar Dennis heeft hem uitgelezen en laten zien hoe slecht hij was geprogrammeerd. Het koppel was niet goed geprogrameerd, de EGR was maar half dicht geprogrameerd en nog veel meer rottigheid. Op een nieuwe chip heeft Dennis eerst de standaard software voor de 2.5D met AT geprogrammeerd en toen is hij deze gaan aanpassen voor de wagen. Hij is niet op de bank geweest en dat vond ik persoonlijk ook niet nodig, heb alle vertrouwen in FastTech en volgens Dennis doet hij nu 170 PK plus 60 Nm. Hij heeft de chip aangepast aan de AT en ik moet zeggen dat het wel een andere auto lijkt: Wat gaat dat ineens vooruit ;D Het was mijn eerste ervaring met FastTech en ik vond het heel bijzonder dat je van A tot Z betrokken bent bij het geheel en dat alles wat er gedaan wordt uitgelegd wordt.

Er staat ook een groot bord Airco Service op de gevel dus die ook maar laten doen en ik had nu weer het idee dat het winter was in de auto. Brrrrrrrrrrrrrrr wat is ie weer koud. Dit kwam eigenlijk goed uit want na het systeem te hebben leeg gehaald bleek dat er te weinig koudemiddel in zat en de vacuum test kon mooi gedaan worden tijdens de aanpassing van de chip. Dennis: Kijk hij staat nu onder vacuum en deze 0 (nul) moet een nul blijven, als die oploopt is er ergens een probleem in het systeem, na een uur stond hij nog op 0 (nul) Het zegt mij weinig maar het was goed, koudemiddel, olie en fluor? er in en de vriezer doet het weer. Al met al een goede service en goede koffie en ik kan het bedrijf van harte aanbevelen.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Turbo-Geek

Nou als je op een Meter een 0 waarde ziet bij een vacuumtest dan slaagt die test altijd want ook na 6 weken met een gat van het formaat sinasappel heb je een 0 waarde.
Vacumeren betekent een waarde ONDER 0 en die moet hij behouden want anders is het systeem lek.
Vacumeren gebeurt geloof ik met bijna 1 bar onderdruk.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Henk855

#107
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 18:01:27
Nou als je op een Meter een 0 waarde ziet bij een vacuumtest dan slaagt die test altijd want ook na 6 weken met een gat van het formaat sinasappel heb je een 0 waarde.
Vacumeren betekent een waarde ONDER 0 en die moet hij behouden want anders is het systeem lek.
Vacumeren gebeurt geloof ik met bijna 1 bar onderdruk.



Tuurlijk jij bent gek op sinaasappels. Als het systeem kompleet is gevacumeerd  en na vacumeren een 0 staat bij leaktest en het apparaat zelf aangeeft dat het 0 moet blijven voor 20 minuten dan twijfel ik niet aan de vacuum test.

Vac-test must be 0 for minimal 20 minutes.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Misha

Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 18:29:27
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 18:01:27
Nou als je op een Meter een 0 waarde ziet bij een vacuumtest dan slaagt die test altijd want ook na 6 weken met een gat van het formaat sinasappel heb je een 0 waarde.
Vacumeren betekent een waarde ONDER 0 en die moet hij behouden want anders is het systeem lek.
Vacumeren gebeurt geloof ik met bijna 1 bar onderdruk.



Tuurlijk jij bent gek op sinaasappels. Als het systeem kompleet is gevacumeerd  en na vacumeren een 0 staat bij leaktest en het apparaat zelf aangeeft dat het 0 moet blijven voor 20 minuten dan twijfel ik niet aan de vacuum test.

Vac-test must be 0 for minimal 20 minutes.

Sjors
Ja, maar daar zeg je iets anders. Geek heeft gelijk als hij zegt dat de drukwaarde 0 betekent dat het systeem compleet lek is.

De 0 die het apparaat aangeeft is waarschijnlijk het verschil tov de gevacumeerde waarde van -1.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Henk855

Citaat van: Misha op 17-03-2010 19:14:37
Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 18:29:27
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 18:01:27
Nou als je op een Meter een 0 waarde ziet bij een vacuumtest dan slaagt die test altijd want ook na 6 weken met een gat van het formaat sinasappel heb je een 0 waarde.
Vacumeren betekent een waarde ONDER 0 en die moet hij behouden want anders is het systeem lek.
Vacumeren gebeurt geloof ik met bijna 1 bar onderdruk.



Tuurlijk jij bent gek op sinaasappels. Als het systeem kompleet is gevacumeerd  en na vacumeren een 0 staat bij leaktest en het apparaat zelf aangeeft dat het 0 moet blijven voor 20 minuten dan twijfel ik niet aan de vacuum test.

Vac-test must be 0 for minimal 20 minutes.

Sjors
Ja, maar daar zeg je iets anders. Geek heeft gelijk als hij zegt dat de drukwaarde 0 betekent dat het systeem compleet lek is.

De 0 die het apparaat aangeeft is waarschijnlijk het verschil tov de gevacumeerde waarde van -1.


Misha, ik zeg niets anders: Eerste regel, hij staat nu onder vacuum.

Kijk hij staat nu onder vacuum en deze 0 (nul) moet een nul blijven, als die oploopt is er ergens een probleem in het systeem, na een uur stond hij nog op 0 (nul) Het zegt mij weinig maar het was goed, koudemiddel, olie en fluor? er in en de vriezer doet het weer.

Mocht ik een en ander niet echt duidelijk vermeld hebben dan is een vraag ala hoe bedoel je beter gesteld dan te stellen dat er een gat ter grote van een sinaasappel in zou zitten.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Miyel

Ik ben laatst bij Fasttech geweest, en ben zeer te spreken.
De standaard chip die ik betaald heb á 350,-, is alles behalve standaard..  De complete software is aangepast aan de andere turbo, uitlaat en injectoren.. In totaal is hij tussen testritten door 4 keer bijgesteld. Een week later, bij de door mij gevraagde vermogenstest, nogmaals om er nog meer uit te halen.

Een 16T met 3'' uitlaat en witte injectoren..  319 PK 470 NM...   Ik vind het een prestatie die ik anderen niet snel na zie doen..

Kortom; Top service, je wordt goed betrokken bij het proces en hebt altijd inspraak, relaxte sfeer (achterhoeks he) en zeker veel waar voor je geld.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Turbo-Geek

Citaat van: Miyel op 24-03-2010 19:12:44
Ik ben laatst bij Fasttech geweest, en ben zeer te spreken.
De standaard chip die ik betaald heb á 350,-, is alles behalve standaard..  De complete software is aangepast aan de andere turbo, uitlaat en injectoren.. In totaal is hij tussen testritten door 4 keer bijgesteld. Een week later, bij de door mij gevraagde vermogenstest, nogmaals om er nog meer uit te halen.

Een 16T met 3'' uitlaat en witte injectoren..  319 PK 470 NM...   Ik vind het een prestatie die ik anderen niet snel na zie doen..

Kortom; Top service, je wordt goed betrokken bij het proces en hebt altijd inspraak, relaxte sfeer (achterhoeks he) en zeker veel waar voor je geld.

Altijd fijn als je zeer te spreken bent over de tuner, absoluut !

Maar ik heb al  redelijk wat dyno's gezien van Fasttech en iedereen die daar is geweest heeft gratis anabolen voor de motor gekregen en hebben MEGA resultaten en dat begint op te vallen.
Ik geloof de dyno sheets als ze van JD engineering of Verhoeven/Mosselman zijn ......

Het is een feit dat een meer dan tevreden klant graag terug komt en ook voor goede reclame zal zorgen, kortom een optimistische dyno instelling loont. 
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

ed

Citaat van: Turbo-Geek op 24-03-2010 19:26:15
Citaat van: Miyel op 24-03-2010 19:12:44
Ik ben laatst bij Fasttech geweest, en ben zeer te spreken.
De standaard chip die ik betaald heb á 350,-, is alles behalve standaard..  De complete software is aangepast aan de andere turbo, uitlaat en injectoren.. In totaal is hij tussen testritten door 4 keer bijgesteld. Een week later, bij de door mij gevraagde vermogenstest, nogmaals om er nog meer uit te halen.

Een 16T met 3'' uitlaat en witte injectoren..  319 PK 470 NM...   Ik vind het een prestatie die ik anderen niet snel na zie doen..

Kortom; Top service, je wordt goed betrokken bij het proces en hebt altijd inspraak, relaxte sfeer (achterhoeks he) en zeker veel waar voor je geld.

Altijd fijn als je zeer te spreken bent over de tuner, absoluut !

Maar ik heb al  redelijk wat dyno's gezien van Fasttech en iedereen die daar is geweest heeft gratis anabolen voor de motor gekregen en hebben MEGA resultaten en dat begint op te vallen.
Ik geloof de dyno sheets als ze van JD engineering of Verhoeven/Mosselman zijn ......

Het is een feit dat een meer dan tevreden klant graag terug komt en ook voor goede reclame zal zorgen, kortom een optimistische dyno instelling loont. 

Wat bedoel je hier nu precies mee? Zeg je nu dat Fasttech wel of juist niet accuraat is in zijn opgaves?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Turbo-Geek

IK bedoel dat de dyno van Fasttech zeer optimistisch is mijn inziens.
Velen zullen me wel flamen maar ik vind de dyno resultaten veels te mooi om waar te zijn, zeker gezien de mods.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

sas

#114
Fasttech 267pk / 450nm op lpg. Om je opgeblazen verhaal
even lek te prikken.
Gewoon zelfde ongeveer als MTE, die ik eerst had en ook op
dezelfde bank gemeten is. En ja MTE is ook goed, maar ivm lpg
probleem een andere geprobeerd, wat achteraf niet aan tuning lag

hè het aantal berichten is m'n kleurnummer! Niks meer posten dus, toch allemaal bladiebla!

Misha

Citaat van: sas op 24-03-2010 20:01:37
Fasttech 267pk / 450nm op lpg. Om je opgeblazen verhaal
even lek te prikken.
Gewoon zelfde ongeveer als MTE, die ik eerst had en ook op
dezelfde bank gemeten is. En ja MTE is ook goed, maar ivm lpg
probleem een andere geprobeerd, wat achteraf niet aan tuning lag

hè het aantal berichten is m'n kleurnummer! Niks meer posten dus, toch allemaal bladiebla!

Maar als dat op dezelfde bank is gemeten betekent dat dus toch niks ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ed

Citaat van: Turbo-Geek op 24-03-2010 19:50:43
IK bedoel dat de dyno van Fasttech zeer optimistisch is mijn inziens.
Velen zullen me wel flamen maar ik vind de dyno resultaten veels te mooi om waar te zijn, zeker gezien de mods.


Ik heb zelf ervaring met zowel fasttech en Rica. Ik moet zeggen dat de Rica tuning wat evenwichtiger aanvoelt. Daar bedoel ik mee dat de motor er wat beter door is gaan lopen. Meer rust, minder lawaai. Maar aan de andere kant was de fasttech tuning echt veel lekkerder kwa explosiviteit. Let wel we hebben het over een D5 diesel. Fasttech beloofde 200 pk en de S60 was daarmee net zo snel als mijn standaard V70R. De V70 heb ik nu bij Rica laten doen en zou 226 pk moeten geven. Deze voelt beduidend langzamer aan en is ook iets langzamer dan de S60. De Rica tuning heeft veel meer een dikke koppelbult in het middengebied, maar geen fut meer wat hoger in toeren. Ik denk dat Rica zijn 226 pk niet waar maakt en Fasttech dik over de beloofde 200 heen gaat.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

sas

Misha,
Dat het NIET veel is, lijkt me duidelijk...

JCviggen

Citaat van: ed op 24-03-2010 20:29:49
De Rica tuning heeft veel meer een dikke koppelbult in het middengebied, maar geen fut meer wat hoger in toeren. Ik denk dat Rica zijn 226 pk niet waar maakt en Fasttech dik over de beloofde 200 heen gaat.

Denk dat't een beetje van de versie van de software af hangt. Ik heb RICA in m'n S60 diesel (226) en de motor gaat gewoon geweldig door bovenin, tot 5000 als je wil.
M'n vader heeft een S80 met dezelfde motor, weliswaar de 205 pk eco map maar die valt helemaal plat bovenin, je voelt dat ie door de software plat wordt gelegd.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Misha

Citaat van: sas op 24-03-2010 20:32:33
Misha,
Dat het NIET veel is, lijkt me duidelijk...

Ik dacht dat je de optimistische waarden van de Fasttechbank bedoelde, maar jij bedoelt  dus dat er tussen MTE en Fasttech niet veel verschil zit in de behaalde maximumwaardes.

Dat is ook wel logisch toch ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het