Bij wie heb jij hem laten chippen?

Gestart door Ronin, 27-02-2010 15:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Citaat van: Turbo-Geek op 30-03-2010 17:28:24
Citaat van: Turbobiker op 30-03-2010 17:24:44
En ik heb ze met 300+ pk's gezien. Kan echt. Ook FT bewijst dat je aardig ver kunt komen. Maar je moet dus wel tijd en geld (je eigen stokpaardje!) in de auto steken.

Dus jij hebt standaard T-5's gezien die met een chippie 300+ pk's hadden (gemeten op een bank) ??
Show me the money ;D

En toen was het stil...  want 300pk of meer is gewoon helemaal technisch onmogelijk met een 15G en originele uitlaat. Een bult koppel? Zeker, dat is prima te doen met een 15G, maar 300pk of meer?  Never te nooit niet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ronin

Dinsdag ochtend gaat het dan toch echt gebeuren  ;D
Ik heb vandaag nog even de puntjes op de i gezet sap ververst en een nieuw setje bougies ingedraaid technisch gezien is hij klaar voor de kietel  :evil:

Ronin

Heerlijk dat extra vermogen echt genoten van de terugweg het klopt ook echt dat je meer rijplezier ervoor terug krijgt.
Ook kort nog even Johann gezien met de witte S60(R) leuk ook om even een gezicht achter een naam te zien.
Die gasten van FT weten echt waar ze mee bezig zijn ik zal de complimenten achter wegen laten want  dat is al ruimschoots gebeurt door mijn  voorgangers.
;D ;D ;D

t5karel

Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:01:18
Nog even Johann gezien  leuk ook om even een gezicht achter een naam te zien.
;D ;D ;D
Nah...en wat vond je van dat gezicht?! :-\  ;D ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ronin

Citaat van: t5karel op 06-04-2010 16:04:20
Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:01:18
Nog even Johann gezien  leuk ook om even een gezicht achter een naam te zien.
;D ;D ;D
Nah...en wat vond je van dat gezicht?! :-\  ;D ;D
Hahahaha de jaren gaan tellen laat ik me maar beschaafd uitdrukken  ;D ;D

R o b

T4 bij ET / MTE
V70R bij Heico
XC90 bij ET / MTE
850 T-5R bij FT

)()()sT

Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:01:18
Heerlijk dat extra vermogen echt genoten van de terugweg het klopt ook echt dat je meer rijplezier ervoor terug krijgt.
Ook kort nog even Johann gezien met de witte S60(R) leuk ook om even een gezicht achter een naam te zien.
Die gasten van FT weten echt waar ze mee bezig zijn ik zal de complimenten achter wegen laten want  dat is al ruimschoots gebeurt door mijn  voorgangers.
;D ;D ;D

Mooi... wat zijn de waardes?  8)

Ronin

Citaat van: )()()sT op 06-04-2010 16:11:40
Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:01:18
Heerlijk dat extra vermogen echt genoten van de terugweg het klopt ook echt dat je meer rijplezier ervoor terug krijgt.
Ook kort nog even Johann gezien met de witte S60(R) leuk ook om even een gezicht achter een naam te zien.
Die gasten van FT weten echt waar ze mee bezig zijn ik zal de complimenten achter wegen laten want  dat is al ruimschoots gebeurt door mijn  voorgangers.
;D ;D ;D

Mooi... wat zijn de waardes?  8)
De waardes heb in nog tegoed het was er super druk ik ga wel nog een keer terug voor de rollerbank helaas ging dat niet meer.

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 30-03-2010 23:14:36
Citaat van: Turbo-Geek op 30-03-2010 17:28:24
Citaat van: Turbobiker op 30-03-2010 17:24:44
En ik heb ze met 300+ pk's gezien. Kan echt. Ook FT bewijst dat je aardig ver kunt komen. Maar je moet dus wel tijd en geld (je eigen stokpaardje!) in de auto steken.

Dus jij hebt standaard T-5's gezien die met een chippie 300+ pk's hadden (gemeten op een bank) ??
Show me the money ;D

En toen was het stil...  want 300pk of meer is gewoon helemaal technisch onmogelijk met een 15G en originele uitlaat. Een bult koppel? Zeker, dat is prima te doen met een 15G, maar 300pk of meer?  Never te nooit niet.

Citaat van: mitsupiet op 05-04-2010 23:38:15
Net m'n computer terug, dus vandaar dat mijn reactie wat later is.

Is soms zomaar een reden dat het wat langer stil blijft...


Maar goed, wie moet je nu geloven. Een tuner die een uitdraai heeft van een MAHA bank en daarop 304pk heeft staan.

Of een tuner die wel vaker beweert dat het één en ander niet mogelijk is, om later zelf die limiet te doorbreken?
De Tussenpaus

Johann

Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:06:47
Citaat van: t5karel op 06-04-2010 16:04:20
Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:01:18
Nog even Johann gezien  leuk ook om even een gezicht achter een naam te zien.
;D ;D ;D
Nah...en wat vond je van dat gezicht?! :-\  ;D ;D
Hahahaha de jaren gaan tellen laat ik me maar beschaafd uitdrukken  ;D ;D

Mag ik U hartelijk danken..  ::)  ;D

Ronin

Citaat van: Johann op 06-04-2010 18:27:42
Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:06:47
Citaat van: t5karel op 06-04-2010 16:04:20
Citaat van: Ronin op 06-04-2010 16:01:18
Nog even Johann gezien  leuk ook om even een gezicht achter een naam te zien.
;D ;D ;D
Nah...en wat vond je van dat gezicht?! :-\  ;D ;D
Hahahaha de jaren gaan tellen laat ik me maar beschaafd uitdrukken  ;D ;D

Mag ik U hartelijk danken..  ::)  ;D

Hahaha  ;D  ;)

JCviggen

#176
Citaat van: Turbobiker op 06-04-2010 16:53:16
Maar goed, wie moet je nu geloven. Een tuner die een uitdraai heeft van een MAHA bank en daarop 304pk heeft staan.

Moet toegeven dat ik zo'n uitdraai die haaks op de realiteit staat ook wel niet erg overtuigend vind. MAHA's kunnen ook fouten maken en je kan ze zelfs makkelijk de bosjes in sturen als er op onnatuurlijke wijze meer coastdown verlies is.
Gloednieuw blok met gloednieuwe 15G zie ik nog altijd niet in de buurt komen. Sterker nog van die tientallen 15G wagens die ik ooit heb weten rollen bij RICA is er nog geen enkele ook maar in de buurt gekomen van dat cijfer.

Dat ze het niet halen is 1 ding, maar er 20, 30 pk achter blijven auto na auto na auto dan klopt er iets niet. Als je de compressor map van de 15G bekijkt dan zie je ongeveer 275pk aan luchtverplaatsing bij PR 2.0 en heel matige efficientie. Je kan van de ene auto naar de andere gewoon 10 of 20 pk verschil hebben maar 304 heeft nog nooit iemand aan geroken. Sowieso is je cijfer baseren op een uniek cijfer van een enkele 850 die geimporteerd was uit een parallel universum niet echt done.

Als je't mij vraagt was het indertijd gewoon een onderling wedloopje met BSR wie het meest wil overdrijven. Tegenwoordig kan't iedereen worst wezen natuurlijk die 850's.
De cijfers die voor de latere modellen zijn opgegeven zijn veel realistischer. Bvb S70R met 18T geeft RICA 310pk op en dat is een redelijk getal. Tussen een 15G en 18T zit heel veel verschil op papier dus kunnen we wel onze conclusies trekken over dat oude 850 cijfer ;)

Bij veel andere tuners haal je normaal gesproken ook niet gauw de opgegeven cijfers anyway  ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

martijn.

vandaag met een audi a4 tfsi bij rica op de bank geweest. Eerst origineel gerold had ie 203 pk en dat is netjes origineel. Had toen 56 pk verlies. Daarna gechipt en toen had ie 253 pk en 81 pk verlies. Beide keren in zelfde versnelling gerold. Aan de wielen had de auto na het chippen 25 pk extra gekregen. Auto loopt zeer goed maar vond heel vreemd dat de bak ineens meer weerstand had.............

Ronin

Wil toch nog even melden dat het nog steeds heerlijk genieten is nu hij gechipt is.
Ik heb ook menig auto achter me gelaten na de ingreep, wat geeft dat een meesterlijk gevoel heerlijk gewoon  ;D :angel:

KMvrtr

Eergisteren mijn T-5R laten chippen bij Fasttech. Bevalt me tot nu toe uitstekend.  :eusa_dance:
Doel was een (nog) soepeler rijdende auto. Het blok tovert nu veel meer koppel tevoorschijn, en ook vanaf een lager toerental. Reactie op het gaspedaal is ook een stuk vlotter geworden.

Vermogen? Geen idee, maar meer dan 270 pk zal het ook niet wezen. Dat was ook niet de bedoeling, aangezien ik LPG-stoker ben.  ;)