Bij wie heb jij hem laten chippen?

Gestart door Ronin, 27-02-2010 15:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Als jij zaken verandert in de setup, zoals een grote IC, uitlaat etc.

Een reden (los van de chip voor meer vermogen) om te laten rollen was bij mij de montage van een grote IC.
Bij een andere 850 had Eugène ook een grote IC gemonteerd en week de AFR (brandstof-lucht) best af t.o.v. voor de montage. Bij mij liep ie met de standaard software en de IC wel goed, maar dat bleek dus bij de run vóór het chippen.

Edit: Sergio was me net voor.

peteRRR

Mensen is de ex van Emiel bRutus de mijne dus  :eusa_whistle: ook al eens voor remapping geweest?
Kan zelf vinden dat Emiel in 2006 bij Rica is geweest en daarna pas een grote IC heeft geplaatst.
Weet iemand dit?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Misha

Citaat van: peteRRR op 05-03-2010 11:26:35
Mensen is de ex van Emiel bRutus de mijne dus  :eusa_whistle: ook al eens voor remapping geweest?
Kan zelf vinden dat Emiel in 2006 bij Rica is geweest en daarna pas een grote IC heeft geplaatst.
Weet iemand dit?

Groet.
Emiel wellicht ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

is idd terug geweest. Één van de best lopende 850's... Geheel door Roel Sr onder handen genomen.
De Tussenpaus

peteRRR

Citaat van: Turbobiker op 05-03-2010 12:00:32
is idd terug geweest. Één van de best lopende 850's... Geheel door Roel Sr onder handen genomen.

Ooh,das een pak van m,n hart,begon me alweer onnodig zorgen te maken.
Ben maar wat blij met de 850.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Citaat van: peteRRR op 05-03-2010 12:05:34
Citaat van: Turbobiker op 05-03-2010 12:00:32
is idd terug geweest. Één van de best lopende 850's... Geheel door Roel Sr onder handen genomen.

Ooh,das een pak van m,n hart,begon me alweer onnodig zorgen te maken.
Ben maar wat blij met de 850.

Groet.

Neem aan dat Emiel jou verteld heeft wat er allemaal gebeurt is met de auto vwb tuning ?
Enne, idd een mooie T-5 !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Easterboy

Ik ga nog niet stemmen,.. mijne is nog niet aan de remap toe..
12 maart gaat mijn S70 2.4 naar Rica, als het goed is gaat hij voor en na op de rollerbank. :)

Ik kan niet wachten! :eusa_dance:

peteRRR

Citaat van: Turbo-Geek op 05-03-2010 12:24:01
Citaat van: peteRRR op 05-03-2010 12:05:34
Citaat van: Turbobiker op 05-03-2010 12:00:32
is idd terug geweest. Één van de best lopende 850's... Geheel door Roel Sr onder handen genomen.

Ooh,das een pak van m,n hart,begon me alweer onnodig zorgen te maken.
Ben maar wat blij met de 850.

Groet.

Neem aan dat Emiel jou verteld heeft wat er allemaal gebeurt is met de auto vwb tuning ?
Enne, idd een mooie T-5 !

Zeker,Emiel heeft meer dan genoeg info mee gegeven van de auto oa. een rica uitdraai.
Maar ben ook zelf aan het snuffelen en kon de remapping niet vinden en vond het top om
het weer eens over mijn auto te hebben hiero. ;)
Kan Emiel trouwens ook zelf benaderen over dit soort dingen hoor.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Emiel

#38
De 850 was voor het laatst bij RICA in augustus '08 voor het verwijderen van de snelheidsbegrenzer en afstellen.

Heb eenmalig 425 euro hoeven te betalen lang geleden, 2005 dacht ik... :eusa_shifty:
Remaps (+rollenbank) waren gratis.

Ronin

Wat is uiteindelijk van doorslaggevend aard voor jullie om te kiezen voor een bepaalde tuner?

Misha

Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:15:12
Wat is uiteindelijk van doorslaggevend aard voor jullie om te kiezen voor een bepaalde tuner?

Prijs en de mogelijkheid om binnen standaard tuning toch wat inspraak te hebben, ging met name om de combi chip/automaat en LPi bij mij.
Ook de mogelijkheid om eventueel latere aanpassingen direkt te kunnen laten doen vond ik belangrijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronin

Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:19:25
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:15:12
Wat is uiteindelijk van doorslaggevend aard voor jullie om te kiezen voor een bepaalde tuner?

Prijs en de mogelijkheid om binnen standaard tuning toch wat inspraak te hebben, ging met name om de combi chip/automaat en LPi bij mij.
Ook de mogelijkheid om eventueel latere aanpassingen direkt te kunnen laten doen vond ik belangrijk.
Ik begrijp dat Fasttech hier dus niet moeilijk over doet en dat extra stukje custom mapping en service verleend aan mensen die daarom vragen voor schappelijke prijzen?

Misha

Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:25:13
Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:19:25
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:15:12
Wat is uiteindelijk van doorslaggevend aard voor jullie om te kiezen voor een bepaalde tuner?

Prijs en de mogelijkheid om binnen standaard tuning toch wat inspraak te hebben, ging met name om de combi chip/automaat en LPi bij mij.
Ook de mogelijkheid om eventueel latere aanpassingen direkt te kunnen laten doen vond ik belangrijk.
Ik begrijp dat Fasttech hier dus niet moeilijk over doet en dat extra stukje custom mapping en service verleend aan mensen die daarom vragen voor schappelijke prijzen?
Je moet natuurlijk niet met complete custom-mappings aankomen, maar het gaat wel verder dan een standaard programma laden ja. Ik vond de prijs indertijd prima ja.

Dus eigenlijk kan ik bevestigen wat je zegt ja.

Ook  het opnieuw laden nadat de dealer weer standaard had teruggezet was geen punt. Een punt: je moet geen haast willen hebben. Wat mij betreft maakt dat niks uit overigens, vind vakmanschap en klantvriendelijkheid belangrijker.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronin

Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:36:58
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:25:13
Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:19:25
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:15:12
Wat is uiteindelijk van doorslaggevend aard voor jullie om te kiezen voor een bepaalde tuner?

Prijs en de mogelijkheid om binnen standaard tuning toch wat inspraak te hebben, ging met name om de combi chip/automaat en LPi bij mij.
Ook de mogelijkheid om eventueel latere aanpassingen direkt te kunnen laten doen vond ik belangrijk.
Ik begrijp dat Fasttech hier dus niet moeilijk over doet en dat extra stukje custom mapping en service verleend aan mensen die daarom vragen voor schappelijke prijzen?
Je moet natuurlijk niet met complete custom-mappings aankomen, maar het gaat wel verder dan een standaard programma laden ja. Ik vond de prijs indertijd prima ja.

Dus eigenlijk kan ik bevestigen wat je zegt ja.

Ook  het opnieuw laden nadat de dealer weer standaard had teruggezet was geen punt. Een punt: je moet geen haast willen hebben. Wat mij betreft maakt dat niks uit overigens, vind vakmanschap en klantvriendelijkheid belangrijker.
Oke duidelijk verhaal Misha.
Ik hoor eigenlijk helemaal geen negatieve geluiden over Fasttech dat valt mij toch wel op.
Je krijgt waar voor je geld en een beetje meer zelfs en een no nonsense mentaliteit dat zijn ook wel criteria die van belang zijn voor mij.

Misha

#44
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:48:51
Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:36:58
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:25:13
Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:19:25
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:15:12
Wat is uiteindelijk van doorslaggevend aard voor jullie om te kiezen voor een bepaalde tuner?

Prijs en de mogelijkheid om binnen standaard tuning toch wat inspraak te hebben, ging met name om de combi chip/automaat en LPi bij mij.
Ook de mogelijkheid om eventueel latere aanpassingen direkt te kunnen laten doen vond ik belangrijk.
Ik begrijp dat Fasttech hier dus niet moeilijk over doet en dat extra stukje custom mapping en service verleend aan mensen die daarom vragen voor schappelijke prijzen?
Je moet natuurlijk niet met complete custom-mappings aankomen, maar het gaat wel verder dan een standaard programma laden ja. Ik vond de prijs indertijd prima ja.

Dus eigenlijk kan ik bevestigen wat je zegt ja.

Ook  het opnieuw laden nadat de dealer weer standaard had teruggezet was geen punt. Een punt: je moet geen haast willen hebben. Wat mij betreft maakt dat niks uit overigens, vind vakmanschap en klantvriendelijkheid belangrijker.
Oke duidelijk verhaal Misha.
Ik hoor eigenlijk helemaal geen negatieve geluiden over Fasttech dat valt mij toch wel op.
Je krijgt waar voor je geld en een beetje meer zelfs en een no nonsense mentaliteit dat zijn ook wel criteria die van belang zijn voor mij.
Ze zijn er wel hoor.. Ook op dit forum.

Je kunt het echter nooit iedereen naar 'het zin' maken. Daarbij vind ik hoe een bedrijf met klachten omgaat en ze afhandelt nog sprekender dan een bedrijf dat 'nooit problemen heeft met zijn product'

No-nonsense zijn ze zeer zeker.

Maar Nonsense komt in dat deel van Nederland sowieso niet voor volgens mij.. ;D

Ik zeg: 'Gewoon Doen !'
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het