Bij wie heb jij hem laten chippen?

Gestart door Ronin, 27-02-2010 15:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ronin

Citaat van: Misha op 07-03-2010 13:49:32
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:48:51
Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:36:58
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:25:13
Citaat van: Misha op 07-03-2010 12:19:25
Citaat van: Ronin op 07-03-2010 12:15:12
Wat is uiteindelijk van doorslaggevend aard voor jullie om te kiezen voor een bepaalde tuner?

Prijs en de mogelijkheid om binnen standaard tuning toch wat inspraak te hebben, ging met name om de combi chip/automaat en LPi bij mij.
Ook de mogelijkheid om eventueel latere aanpassingen direkt te kunnen laten doen vond ik belangrijk.
Ik begrijp dat Fasttech hier dus niet moeilijk over doet en dat extra stukje custom mapping en service verleend aan mensen die daarom vragen voor schappelijke prijzen?
Je moet natuurlijk niet met complete custom-mappings aankomen, maar het gaat wel verder dan een standaard programma laden ja. Ik vond de prijs indertijd prima ja.

Dus eigenlijk kan ik bevestigen wat je zegt ja.

Ook  het opnieuw laden nadat de dealer weer standaard had teruggezet was geen punt. Een punt: je moet geen haast willen hebben. Wat mij betreft maakt dat niks uit overigens, vind vakmanschap en klantvriendelijkheid belangrijker.
Oke duidelijk verhaal Misha.
Ik hoor eigenlijk helemaal geen negatieve geluiden over Fasttech dat valt mij toch wel op.
Je krijgt waar voor je geld en een beetje meer zelfs en een no nonsense mentaliteit dat zijn ook wel criteria die van belang zijn voor mij.
Ze zijn er wel hoor.. Ook op dit forum.

Je kunt het echter nooit iedereen naar 'het zin' maken. Daarbij vind ik hoe een bedrijf met klachten omgaat en ze afhandelt nog sprekender dan een bedrijf dat 'nooit problemen heeft met zijn product'

No-nonsense zijn ze zeer zeker.

Maar Nonsense komt in dat deel van Nederland sowieso niet voor volgens mij.. ;D

Ik zeg: 'Gewoon Doen !'

Doen zal ik het zeker laat daar geen twijfel over bestaan dat extra kieteltje zal mijn R krijgen hoe dan ook  ;D
En wat vooronderzoek in deze kon geen kwaad leek mij ben er wel uit nu wie het gaat worden  en daar ging het me uiteindelijk om  ;)

Ronin

Wie van jullie heeft trouwens na het tunen nog enigerlei problemen en of storingen ondervonden?

Ann.

Rica.
Lees dit draadje met belangstelling.
De R wordt niet gechipt maar heb nog wel plannen met de D5. :evil:

Ronin

En waarom valt bij jou de keus op Rica?

Ann.

#49
Rica gekozen als onnozelaar toen ik in 2006 de D5 bij de Volvo kocht,
en de dealer vertelde mij dat zij goede ervaringen hadden met Rica.
Ik ben in Enkhuizen geweest en ben een tamelijke leek en werd daar goed geholpen.
Coulance na een vraagstukje en super vriendelijke medewerker ook daarna nog.
Helaas de laatste keer op de terugweg op die dijk  waar ik mij zo op verheugd had in de file. ;D

Ronin

Citaat van: Ronin op 08-03-2010 20:36:47
Wie van jullie heeft trouwens na het tunen nog enigerlei problemen en of storingen ondervonden?
Geen enkele reactie hierop dus ik kan ervanuit gaan dat er eigenlijk geen noemenswaardige problemen zijn opgetreden bij jullie  :eusa_think:

)()()sT

Storingen hoeven niet per defenitie aan de chip te liggen.
Er zijn vaker problemen geweest (stotteren e.d.) die uiteindelijk aan de technische staat van de auto lagen.
Als jij voor een "standaard" chip kiest en niet het uiterste uit de kan wilt halen, dan moet het geen probleem zijn.

Ga nou gewoon eens een afspraak maken  :evil: ;D

Ronin

Citaat van: )()()sT op 09-03-2010 16:06:00
Storingen hoeven niet per defenitie aan de chip te liggen.
Er zijn vaker problemen geweest (stotteren e.d.) die uiteindelijk aan de technische staat van de auto lagen.
Als jij voor een "standaard" chip kiest en niet het uiterste uit de kan wilt halen, dan moet het geen probleem zijn.

Ga nou gewoon eens een afspraak maken  :evil: ;D
Ik mag natuurlijk niet achterblijven heb ze al gebeld hij krijgt eerdaags zijn shotje  :evil: ;D

)()()sT


Ronald21


Snel de prijzen van het chippen naar beneden (175-225euro) , de chip op de auto afstemmen, goed advies, voldoende referenties, en de klanten stromen toe. En voor 50 euro meer een strippenkaart en mag je max 2x  terugkomen indien je iets wijzigt zoals  turbo, uitlaat, etc.

Ik zag dat ET al goed bezig is; heeft prijs omlaag gedaan  :D


Misha

Citaat van: Ronald21 op 09-03-2010 19:27:46
Ik zag dat ET al goed bezig is; heeft prijs omlaag gedaan  :D

Dat mocht dan ook wel, want hij was met afstand de duurste.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ronin

Laten we het er maar op houden dat Marc een slimme zakenman is en dat we op dat gebied nog een hoop kunnen leren van hem  ;)

Misha

Verkoopprijs wordt volgens mij gewoon bepaald door vraag en aanbod, zoals maar weer blijkt.

Kwaliteit kunnen we beter buiten beschouwing laten, want dan wordt dit weer een emotionele en lange discussie. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

De competitie bepaald ook mede de prijs.
Als je kijkt naar de Subaru en EVO hoek dan zie je dat je de ROM kan laten flashen mbv het zgn ECuTek gebeuren.
Het bestaat al ruim 10 jaar (!!) en zelfs voor het flashen van een 99ér SCooby betaal je vandaag nog gewoon 799 euro !
Naar zeggen betaal je 400 euro voor de Licentie en de rest zijn mapping kosten.
Dit bedrag was destijds ook erg fors (welliswaar in gulden tijdperk) maar je ziet dat die ongein in 10 jaar geen stuiver goedkoper is geworden terwijl de auto hardware hetzelfde is gebleven en het 'chippen' (zeker van de standaard modellen) makkelijk verdienen is want er wordt een vergelijkbare config geladen en de zaak wordt geflashed.
Het hele ECUtek gebeuren wordt in NL maar door 2 man gedaan en heb je dus weinig keuze en blijven die prijzen zo krankzinnig hoog.

Ook hier geld, in het land der blinden is 1 oog koning ;)

Wat die prijzen betreft doen wij het als Volvo eigenaren niet eens zo gek.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------