wat verhelpt flushen nu wel en niet?

Gestart door arjenT5R, 27-02-2010 16:50:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

darius

Citaat van: Ludo op 01-03-2010 10:16:56
Citaat van: jan piet op 01-03-2010 08:42:09
De prijs die Ludo noemt komt mij als hoog voor, maar als Ludo in de BTW noemt (ik noem m nu ex bedenk ik mij) scheelt het al veel minder.

De prijs betreft ±5 uren werk, olie + filter.

Dan lijkt het mij mss toch wel iets om meteen een modificatie uit te laten voeren (zie topic v70r aut of modificatie t-5r aut) als ie er toch vanonder is en open ligt.
No show, only go.

Turbo-Geek

Citaat van: darius op 01-03-2010 10:52:42
Citaat van: Ludo op 01-03-2010 10:16:56
Citaat van: jan piet op 01-03-2010 08:42:09
De prijs die Ludo noemt komt mij als hoog voor, maar als Ludo in de BTW noemt (ik noem m nu ex bedenk ik mij) scheelt het al veel minder.

De prijs betreft ±5 uren werk, olie + filter.

Dan lijkt het mij mss toch wel iets om meteen een modificatie uit te laten voeren (zie topic v70r aut of modificatie t-5r aut) als ie er toch vanonder is en open ligt.

Welke modificatie ?
D'r is niet zoiets als een modificatie om het sterker te maken oid ...
Een andere Torque convertor is genoemd maar ook dat is geen bewezen bak 'saver'.
Ga eens praten met de mensen met bak schade, de schade is nooit hetzelfde en de ene had een defect planetair stelsel, de andere een scheur in de convertor, de ander problemen met kleppen, de ander een lager wat naar de klote was, etc etc etc etc.

Wat is dat toch met iedereen met die automaat 'mythes'  ?
Automaten gaan soms stuk, klaar ! Heeft niks (bewezen) te maken met vermogen, wel of geen flush, en noem maar op.


-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

jan piet

Citaat van: Turbo-Geek op 01-03-2010 11:00:41
Citaat van: darius op 01-03-2010 10:52:42
Citaat van: Ludo op 01-03-2010 10:16:56
Citaat van: jan piet op 01-03-2010 08:42:09
De prijs die Ludo noemt komt mij als hoog voor, maar als Ludo in de BTW noemt (ik noem m nu ex bedenk ik mij) scheelt het al veel minder.

De prijs betreft ±5 uren werk, olie + filter.

Dan lijkt het mij mss toch wel iets om meteen een modificatie uit te laten voeren (zie topic v70r aut of modificatie t-5r aut) als ie er toch vanonder is en open ligt.

Welke modificatie ?
D'r is niet zoiets als een modificatie om het sterker te maken oid ...
Een andere Torque convertor is genoemd maar ook dat is geen bewezen bak 'saver'.
Ga eens praten met de mensen met bak schade, de schade is nooit hetzelfde en de ene had een defect planetair stelsel, de andere een scheur in de convertor, de ander problemen met kleppen, de ander een lager wat naar de klote was, etc etc etc etc.

Wat is dat toch met iedereen met die automaat 'mythes'  ?
Automaten gaan soms stuk, klaar ! Heeft niks (bewezen) te maken met vermogen, wel of geen flush, en noem maar op.



Iedere automaten specialist verkoopt graag ene nieuwe of gereviseerde automaat. Maar iedere specialist zal je ook vertellen dat het een domme fabel is om gedurende de levensduur van de bak de olie niet te verversen en eens de filters te vervangen. Daar heeft hij zelf geen / beperkt omzet van maar is wel de manier om je bak heel te houden. :eusa_shhh:

rogerV701998

Citaat van: jan piet op 02-03-2010 07:48:30
Iedere automaten specialist verkoopt graag ene nieuwe of gereviseerde automaat. Maar iedere specialist zal je ook vertellen dat het een domme fabel is om gedurende de levensduur van de bak de olie niet te verversen en eens de filters te vervangen. Daar heeft hij zelf geen / beperkt omzet van maar is wel de manier om je bak heel te houden. :eusa_shhh:

Klopt. Toen ik de V70 net had schakelde de auto niet goed. Het afgelopen jaar hebben we 2x (interval van 20.000 km) 4 liter ververst (de oude olie was redelijk zwart) en het schakelen gaat nu perfect.

EdenAli


pwaes

Citaat van: EdenAli op 02-03-2010 20:11:22
http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/machines-onderdelen-en-toebehoren/325174682-atf-olie-dextron-3-automaatbak-spierings-rijkevoort.html?

is dit wat om te proberen dan of wil ik het weer te goedkoop doen

zou wel handig zijn, om een litertje meer of minder zit je dan niet verlegen, maar wat voor kwaliteit zou het zijn?

Ik heb afgelopen zomer de automaat van de 240 (AW71) gespoeld met ATF uit de Bricorama (Zuid Frankrijk) van een onbekend merk. Ik wist niet of het goed of niet goed zou zijn (had ook geen keus want andere was er niet), maar het schakelt enorm soepel, de bak is er echt van opgeknapt!

jan piet

Citaat van: pwaes op 02-03-2010 21:06:08
Citaat van: EdenAli op 02-03-2010 20:11:22
http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/machines-onderdelen-en-toebehoren/325174682-atf-olie-dextron-3-automaatbak-spierings-rijkevoort.html?

is dit wat om te proberen dan of wil ik het weer te goedkoop doen

zou wel handig zijn, om een litertje meer of minder zit je dan niet verlegen, maar wat voor kwaliteit zou het zijn?

Ik heb afgelopen zomer de automaat van de 240 (AW71) gespoeld met ATF uit de Bricorama (Zuid Frankrijk) van een onbekend merk. Ik wist niet of het goed of niet goed zou zijn (had ook geen keus want andere was er niet), maar het schakelt enorm soepel, de bak is er echt van opgeknapt!

Neem aan dat de olie gewoon aan DIN normen moet voldoen met minimale eisen. Daar kunnen duurdere merken boven zitten, maar 1. dat hoeft niet zo te zijn en 2. zit dat vaak tussen onze oren. Dus goedkope olie hoeft écht geen slechte oplossing te zijn. (maar bij mij zit het tóch tussen de oren en kies ik voor merkoliën)
Gr,JP

V70geRwin

Citaat van: jan piet op 02-03-2010 21:18:57
Citaat van: pwaes op 02-03-2010 21:06:08
Citaat van: EdenAli op 02-03-2010 20:11:22
http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/machines-onderdelen-en-toebehoren/325174682-atf-olie-dextron-3-automaatbak-spierings-rijkevoort.html?

is dit wat om te proberen dan of wil ik het weer te goedkoop doen

zou wel handig zijn, om een litertje meer of minder zit je dan niet verlegen, maar wat voor kwaliteit zou het zijn?

Ik heb afgelopen zomer de automaat van de 240 (AW71) gespoeld met ATF uit de Bricorama (Zuid Frankrijk) van een onbekend merk. Ik wist niet of het goed of niet goed zou zijn (had ook geen keus want andere was er niet), maar het schakelt enorm soepel, de bak is er echt van opgeknapt!

Neem aan dat de olie gewoon aan DIN normen moet voldoen met minimale eisen. Daar kunnen duurdere merken boven zitten, maar 1. dat hoeft niet zo te zijn en 2. zit dat vaak tussen onze oren. Dus goedkope olie hoeft écht geen slechte oplossing te zijn. (maar bij mij zit het tóch tussen de oren en kies ik voor merkoliën)
Gr,JP

dexron 3 is al een specificatie  ;D ala DIN

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 02-03-2010 21:30:45
Dexron 3 is al een specificatie  ;D ala DIN

Alleen zegt dat weer niet zoveel over de eigenschappen.
Belangrijk is de viscositeitsindex.
Hoe hoger de viscositeitsindex is, hoe minder de eigenschappen van de olie veranderen door hoge temperatuur.

v40pokemon

Citaat van: Turbo-Geek op 01-03-2010 11:00:41
Wat is dat toch met iedereen met die automaat 'mythes'  ?
Automaten gaan soms stuk, klaar ! Heeft niks (bewezen) te maken met vermogen, wel of geen flush, en noem maar op.

Mij is ook verteld dat flushen niet goed zou zijn, maar van de andere kant als de bak kapot gaat heb je gewoon pech; Mijn TDI had 4,5ton gelopen met de originele olie/vloeistof toen ik de wagen verkocht. Schakelen deed hij voor mijn gevoel nog goed genoeg. Op die kilometerstand had je in een ongunstig geval 2x een koppelingsplaat vervangen met een MT. Dat zijn ook aardige kostenposten...

jan piet

Citaat van: v40pokemon op 04-03-2010 12:55:53
Citaat van: Turbo-Geek op 01-03-2010 11:00:41
Wat is dat toch met iedereen met die automaat 'mythes'  ?
Automaten gaan soms stuk, klaar ! Heeft niks (bewezen) te maken met vermogen, wel of geen flush, en noem maar op.

Mij is ook verteld dat flushen niet goed zou zijn, maar van de andere kant als de bak kapot gaat heb je gewoon pech; Mijn TDI had 4,5ton gelopen met de originele olie/vloeistof toen ik de wagen verkocht. Schakelen deed hij voor mijn gevoel nog goed genoeg. Op die kilometerstand had je in een ongunstig geval 2x een koppelingsplaat vervangen met een MT. Dat zijn ook aardige kostenposten...

Klopt, nooit aan flushen beginnen, immers er komt vuil los dat zich 'gezet' heeft, altjans dat risico loop je. Dus niet te lang daarna nog een keer flushen en dan ben je die drap ook kwijt. En vervoolgens heb je er spijt van dat je het niet jaren eerder gedaan hebt.

--BUMP--

Ik kreeg last van een storing in de bak, volgens een specialist veroorzaakt door vervuiling. Geflusht met 15 liter standaard Dexron III olie, Forté erbij, en rijden maar. Nu, na 5000 km, is de storing definitief weg en volgende week gaat er olie in van de dealer (à € 9,10 per liter).

Flushen werkt dus wel!

jan piet

Citaat van: --BUMP-- op 08-03-2010 17:43:12
Ik kreeg last van een storing in de bak, volgens een specialist veroorzaakt door vervuiling. Geflusht met 15 liter standaard Dexron III olie, Forté erbij, en rijden maar. Nu, na 5000 km, is de storing definitief weg en volgende week gaat er olie in van de dealer (à € 9,10 per liter).

Flushen werkt dus wel!

Geloof dat onstaande ook wat cynisch bedoeld is  ;)
Al hoewel het dus echt geen kwaad kan om relatief snel erna nogmaals te flushen.

Citaat van: jan piet op 05-03-2010 23:31:07
Citaat van: v40pokemon op 04-03-2010 12:55:53
Citaat van: Turbo-Geek op 01-03-2010 11:00:41
Wat is dat toch met iedereen met die automaat 'mythes'  ?
Automaten gaan soms stuk, klaar ! Heeft niks (bewezen) te maken met vermogen, wel of geen flush, en noem maar op.

Mij is ook verteld dat flushen niet goed zou zijn, maar van de andere kant als de bak kapot gaat heb je gewoon pech; Mijn TDI had 4,5ton gelopen met de originele olie/vloeistof toen ik de wagen verkocht. Schakelen deed hij voor mijn gevoel nog goed genoeg. Op die kilometerstand had je in een ongunstig geval 2x een koppelingsplaat vervangen met een MT. Dat zijn ook aardige kostenposten...

Klopt, nooit aan flushen beginnen, immers er komt vuil los dat zich 'gezet' heeft, altjans dat risico loop je. Dus niet te lang daarna nog een keer flushen en dan ben je die drap ook kwijt. En vervoolgens heb je er spijt van dat je het niet jaren eerder gedaan hebt.

arjenT5R

Daius heeft 2 extra koelers besteld one for him one for me  :D
Binnenkort gewoon maar ff flink flushen die bende  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!