Verschil 2.5 TDI en 2.5D ??

Gestart door Henk855, 02-03-2010 16:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk855

Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in de 2.5 TDI en de 2.5D motor. Ik ben bezig met een V70 van 99 en deze heeft een 2.5D aanduiding. Is er een wezenlijk verschil tussen beide motoren of zijn die eigenlijk gelijk, op het oog zien ze er het zelfde uit.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

mehn

Ander motormanagement.

TDI = MSA 15.7
2.5D = MSA 15.8

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Henk855

Citaat van: mehn op 02-03-2010 16:13:48
Ander motormanagement.

TDI = MSA 15.7
2.5D = MSA 15.8

Mehn kan je ook uitleggen wat dit inhoud met betrekking tot de motor, is de motor dan ook anders dan de TDI of alleen de aansturing uit de computer?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Gunnar

Motor is hetzelfde, alleen de luchtmeting gebeurt anders. Op de 2.5TDI zit een grote metalen luchtmeter, op een 2.5D zo'n plastic zwart buisje van bosch. (het eerste wat je tegenkomt nadat de lucht de luchtfilter verlaat)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Henk855

Citaat van: Gunnar op 02-03-2010 16:34:24
Motor is hetzelfde, alleen de luchtmeting gebeurt anders. Op de 2.5TDI zit een grote metalen luchtmeter, op een 2.5D zo'n plastic zwart buisje van bosch. (het eerste wat je tegenkomt nadat de lucht de luchtfilter verlaat)


OK duidelijk, ik ga er van uit dat dit de lucht massa meter is. Ik heb wel eens gehoord dat zich daar problemen mee kunnen voor doen, was dit ook al bij bj 1999 of 2000 en jonger?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

canecorsoeric

Is het niet dat tdi een beschermde naam is 8) ; mag toch alleen door VW gebruikt worden . Artikel hier over gelezen maar ben 't wat kwijt ??? hoe het nou precies in elkaar steekt.
Chiaro e Tondo

Quota

Citaat van: canecorsoeric op 02-03-2010 17:54:47
Is het niet dat tdi een beschermde naam is 8) ; mag toch alleen door VW gebruikt worden . Artikel hier over gelezen maar ben 't wat kwijt ??? hoe het nou precies in elkaar steekt.
Check!

Is een issue geworden toen VAG een 2,5 ltr tdi 6 cilinder ging leveren. Men was bang voor  "verwarring". Tegelijkertijd is het motormanagement verandert, dit bewaakt bij de 2.5D meer zaken "electronisch" waardoor bijvoorbeeld het verwijderen van de EGR bij de 2.5D leidt tot een storingsmelding, waar dit bij de 2,5 tdi niet het geval is.

Bas850

Vraagje, is de 2.5D uit de V70N 2001 dezelfde als ik heb in de V70 1999?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Thijssie!


-D©©©L-

Citaat van: Quota op 03-03-2010 14:08:33
Citaat van: canecorsoeric op 02-03-2010 17:54:47
Is het niet dat tdi een beschermde naam is 8) ; mag toch alleen door VW gebruikt worden . Artikel hier over gelezen maar ben 't wat kwijt ??? hoe het nou precies in elkaar steekt.
Check!

Is een issue geworden toen VAG een 2,5 ltr tdi 6 cilinder ging leveren. Men was bang voor  "verwarring". Tegelijkertijd is het motormanagement verandert, dit bewaakt bij de 2.5D meer zaken "electronisch" waardoor bijvoorbeeld het verwijderen van de EGR bij de 2.5D leidt tot een storingsmelding, waar dit bij de 2,5 tdi niet het geval is.

Die motor is reden genoeg om geen TDI op je auto te willen hebben. Er zijn gigantische problemen mee (geweest).

5T058

Citaat van: -D©©©L- op 24-05-2010 22:28:17
Citaat van: Quota op 03-03-2010 14:08:33
Citaat van: canecorsoeric op 02-03-2010 17:54:47
Is het niet dat tdi een beschermde naam is 8) ; mag toch alleen door VW gebruikt worden . Artikel hier over gelezen maar ben 't wat kwijt ??? hoe het nou precies in elkaar steekt.
Check!

Is een issue geworden toen VAG een 2,5 ltr tdi 6 cilinder ging leveren. Men was bang voor  "verwarring". Tegelijkertijd is het motormanagement verandert, dit bewaakt bij de 2.5D meer zaken "electronisch" waardoor bijvoorbeeld het verwijderen van de EGR bij de 2.5D leidt tot een storingsmelding, waar dit bij de 2,5 tdi niet het geval is.

Die motor is reden genoeg om geen TDI op je auto te willen hebben. Er zijn gigantische problemen mee (geweest).
Met de 6-cilinder of de 5-cilinder? En wat voor gigantische problemen?

-D©©©L-

Citaat van: 5T058 op 08-06-2010 13:44:10
Citaat van: -D©©©L- op 24-05-2010 22:28:17
Citaat van: Quota op 03-03-2010 14:08:33
Citaat van: canecorsoeric op 02-03-2010 17:54:47
Is het niet dat tdi een beschermde naam is 8) ; mag toch alleen door VW gebruikt worden . Artikel hier over gelezen maar ben 't wat kwijt ??? hoe het nou precies in elkaar steekt.
Check!

Is een issue geworden toen VAG een 2,5 ltr tdi 6 cilinder ging leveren. Men was bang voor  "verwarring". Tegelijkertijd is het motormanagement verandert, dit bewaakt bij de 2.5D meer zaken "electronisch" waardoor bijvoorbeeld het verwijderen van de EGR bij de 2.5D leidt tot een storingsmelding, waar dit bij de 2,5 tdi niet het geval is.

Die motor is reden genoeg om geen TDI op je auto te willen hebben. Er zijn gigantische problemen mee (geweest).
Met de 6-cilinder of de 5-cilinder? En wat voor gigantische problemen?

Met de 6 cilinder. Er zit een construktiefout in de 2.5 liter variant. Daardoor slijten de nokkenassen bovenmatig (dan praat je over millimeters slijtage op de nokken en stoters). Ook met juist onderhoud en de juiste olie. Een goede gebruikte motor vind je niet, met een nieuw blok ben alles met alles zo 10.000 euro op stap.
Bij de 2.7 liter zijn deze problemen opgelost.

)()()sT

Bron: TDI club Nederland.

Citeer
beste leden,

heb problemen met mijn audi a6 ake v6 tdi 180ps

motor gaf management storing aan, heb hem ff uitgelezen met vagcom
foutcode 00550(regeling inspuitbegin)
foutcode 18265(belastingssignaal) storingsmelding van motor regelapparaat

foutcodes gewist, testrit gemaakt en geen problemen, tot dat ik de garage binnen kwam rijden , weer die 2 foutcodes in combi, eventjes het gaspedaal diep ingetrapt en BOEM!!  heb gelijk de motor afgezet en de schade bekeken (zat net een nieuwe motor in van €10,300,- vw dealer)

kleppen deksel opengemaakt, zag er goed uit, gloeibougies uitgedraaid cil.5 afgebroken ruim 0,5 cm, verstuivers losgetikt allemaal ok, maar ook cil.5 mist een 0,5 cm, tijdens stationair draaien spuit er diesel uit mijn inlaat dus waarschijnlijk wat kleppen krom, en denk zelf dat de brandstof pomp ook naar de noppe is,,, pff duur geintje

heeft er iemand mischien ervaring met de 2,5 v6 tdi motoren?

Een vriend van me heeft zakelijk 2 oudere Audi's A4 gereden met die motor... Geen enkel probleem mee gehad.

-D©©©L-


verron

Dus als ik een diesel wil, wat kan ik dan het beste doen.....en V70 TDI of een 2.5D?? En misschien heel stom hoor...zijn dit dan 5 of 6 cilinders? (heb geen verstand van diesels  :angel:).
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)