745TIC en "Das Boot"

Gestart door Relaxed, 04-03-2010 16:48:07

Vorige topic - Volgende topic

Relaxed

In het kader van de 'optische tuning' (ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef) heb ik de verlichting van het 480 klokkensetje gerepareerd en aangesloten. Komt op de foto's niet heel goed over maar ziet er top uit in het echt.

thuur

Relaxed

Nochtans brandt het licht nog :)

Relaxed

Het is volbracht, knipperlichten zijn gewisseld (2 minuten werk :P)

JW

ziet er goed uit! Polarissen staat toch altijd heel goed.

Leuk dat je een niet-belastingvrije auto in stand houdt, op de 200 en 700 sites zijn de auto's van na '86 zowat vogelvrij, die worden echt snel gesloopt.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Relaxed

Citaat van: JW op 12-10-2011 20:12:17
ziet er goed uit! Polarissen staat toch altijd heel goed.

Leuk dat je een niet-belastingvrije auto in stand houdt, op de 200 en 700 sites zijn de auto's van na '86 zowat vogelvrij, die worden echt snel gesloopt.

Dank je wel. Nou heb ik het voordeel dat ik de auto op de zaak heb en de bijtelling voor auto's van 15 jaar en ouder over de dagwaarde wordt berekend. Dat betekent dat het voor mij nog goedkoper is deze auto te rijden dan een belastingvrij exemplaar voor een 'particulier'.
Ook de 940 staat op de zaak, bijtelling voor allebei de auto's bij elkaar is zo'n 1700 euro bruto per jaar. En dat wordt alleen maar minder vanwege de afschrijving.
Dus ik word ook een beetje bijgestaan door vadertje staat 8)

En deze 740 is veel te mooi om überhaupt aan slopen te denken.

BenC70ES

Ziet er inderdaad goed uit met die Polarissen en witte knipperlichten  8)
Ook al gedacht aan >'95 960/V90 achterlichten?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Relaxed

Citaat van: BenC70ES op 12-10-2011 21:13:15
Ziet er inderdaad goed uit met die Polarissen en witte knipperlichten  8)
Ook al gedacht aan >'95 960/V90 achterlichten?

Zie hieronder voor uw antwoord ;)

Citaat van: Relaxed op 11-10-2011 19:57:35
Citaat van: KIM op 11-10-2011 18:57:46
Wil je geen rood-witte achterlichten? Daar lees ik niks over...

Die vind ik een beetje uit balans; rode boven- en onderkant en dan zo'n groot stuk wit in het midden. Ik hou het bij die er nu opzitten.

Helemaal helder heb ik ook gezien :-X

Zodra ik de zij-knipperlichten heb vervangen door witte is het exterieur wat mij betreft wel af.

Hoewel... In de latere 940 modellen is er (net zoals in de 850) een glazen schuif/kanteldak geleverd. Als dat dezelfde maat heeft als het stalen dakje dat ik nu heb, zou ik die wel eens willen wisselen. In de 850 vond ik dat licht van boven altijd erg prettig.

En wat betreft de motor misschien ooit nog eens een chip? Zou ik eerst eens moeten uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Deze 740 heeft aardig wat koppel, maar vooral tussen de 2.200 en 3.000 toeren. Zou wel mooi zijn als dat gebied wat breder zou zijn.

Geen haast hiermee in ieder geval.

JW

Volgens mij past dat glazen schuifdak gewoon. Heb nog een 760 waar dat eens in moet, zit nu een stalen schuifdak in.

Welk bouwjaar is de auto? beetje afhankelijk van het jaar is ie makkelijker te chippen/tunen. Met alleen een chip win je wel wat (als je een goede vind), meer winst qua power heb je van uitlaat/nokkenas/turbo (nokkenas van ander model 7 serie bijv.). Wat ook een redelijke begrenzing is is het originele uitlaatspruitstuk. Het model van voor 1990 heeft een slecht ontwerp en het model van 1990 en verder heeft duidelijk betere kanalen maar een uitgang die erg klein is. Dat laatste is door uitfrezen makkelijk te verhelpen. Niet iets om meteen de boel voor van het blok te trekken maar wel interessant als hje er toch bezig bent.

Relaxed

Citaat van: JW op 12-10-2011 22:12:45
Volgens mij past dat glazen schuifdak gewoon. Heb nog een 760 waar dat eens in moet, zit nu een stalen schuifdak in.

Aha, dat is goed nieuws! Maar eens op Marktplaats gaan zoeken.

Citaat van: JW op 12-10-2011 22:12:45
Welk bouwjaar is de auto? beetje afhankelijk van het jaar is ie makkelijker te chippen/tunen. Met alleen een chip win je wel wat (als je een goede vind), meer winst qua power heb je van uitlaat/nokkenas/turbo (nokkenas van ander model 7 serie bijv.). Wat ook een redelijke begrenzing is is het originele uitlaatspruitstuk. Het model van voor 1990 heeft een slecht ontwerp en het model van 1990 en verder heeft duidelijk betere kanalen maar een uitgang die erg klein is. Dat laatste is door uitfrezen makkelijk te verhelpen. Niet iets om meteen de boel voor van het blok te trekken maar wel interessant als hje er toch bezig bent.

Hij is van 1990 en heeft al een andere ('wilde') nokkenas > Betere vulling bij hogere toerentallen.
Ook zit er een JT Superflow uitlaat onder en is de turbodruk wat opgeschroefd. Geen idee hoeveel precies. Turbo is gereviseerd maar wel het standaardtype voor dit model.

Wellicht een combinatie van een goede chip en een grotere turbo? Wat ik het prettigst vind rijden is een koppelkromme als een tafelberg 8)

JW

ah klinkt al heel goed! Volvo nokkenas of een aftermarket versie?

er zijn leuke dingen te doen met het (turbo) management van 1990 en verder. Chips kun je zelf maken, of een goede kopen kan ook. Zijn ook setjes te koop om de stroomverdeler te vervangen door een dubbele bobine, vanalles is er te vinden.
JT uitlaat heb ik ook onder de 240, 3", leuk spul. Stil bij normaal rijden en bij goed gas geven is alles goed te horen.

Goed koppel is inderdaad fijn. Heb bij mijn 240 op de B230F een turbo gezet (Garrett T3 maar dan groter dan standaard Volvo, beetje 18T/19T formaat) en zo vanaf 2200-2500 rpm geeft dat een heel flinke duw. mn ouders hebben een 850 t5 en die kan ik goed bijhouden. Zo snel opspoelen als een standaard turbo doet ie niet maar het scheelt niet veel.

Elsje

Allemaal erg leuk en mooie 745! Mijn 245 turbo moet in nog onderhanden nemen. Ik weet nog niet wat ik met de 21TE doe. Of alleen IC erop of misschien toch een ander blok  :eusa_think:

Relaxed

Citaat van: JW op 13-10-2011 18:48:38
ah klinkt al heel goed! Volvo nokkenas of een aftermarket versie?
Geen idee eigenlijk, ik zal het eens navragen bij degene die de auto heeft aangepast.

JT uitlaat heb ik ook onder de 240, 3", leuk spul. Stil bij normaal rijden en bij goed gas geven is alles goed te horen.
Heb jij zo'n flexibel gedeelte aan je downpipe? Bij mij is het allemaal star staal en dat heeft wel wat resonantie tot gevolg. Geluid is inderdaad prachtig. En van tegendruk is geen sprake :D

Goed koppel is inderdaad fijn. Heb bij mijn 240 op de B230F een turbo gezet (Garrett T3 maar dan groter dan standaard Volvo, beetje 18T/19T formaat) en zo vanaf 2200-2500 rpm geeft dat een heel flinke duw. mn ouders hebben een 850 t5 en die kan ik goed bijhouden. Zo snel opspoelen als een standaard turbo doet ie niet maar het scheelt niet veel.
Nu zit er bij mij een 13C op (geloof ik), upgrade naar een 15G + goeie chip + aanpassing uitlaatspruitstuk zou wel het gewenste resultaat moeten hebben lijkt me.
Dank je voor alle info :)

Citaat van: Elsje op 13-10-2011 18:52:20
Allemaal erg leuk en mooie 745! Mijn 245 turbo moet in nog onderhanden nemen. Ik weet nog niet wat ik met de 21TE doe. Of alleen IC erop of misschien toch een ander blok  :eusa_think:
Met een ander blok wordt het een echt project. Moet je wel zin in hebben. 850R-blokje?

Relaxed

Auto gewassen voor vertrek naar de VKB morgen, op m'n boodschappenlijstje staan iig witte zij-knipperlichten :)

den dis

:eusa_clap: :eusa_clap:
Goed bezig hij ziet er echt geweldig uit, de polarissen maken hem helemaal af

mvg
Dennis