745TIC en "Das Boot"

Gestart door Relaxed, 04-03-2010 16:48:07

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Een 700 blijft een geweldig mooie auto, als tie in goede staat is.  Als ik met de 760 van mij rij, of als ik 'm zie, heb ik toch iedere keer weer een grijns op me smoel.  En ik zie 'm echt iedere dag ;D.

Wat heeft je doen bewegen om een tunnelbak van een 780 erin te zetten ?  De 2 dins radio-opening die een 780 heeeft ipv de 1.5 din standaard van een 740 / 760 ?

Relaxed

Zeer herkenbaar ;)

Wat betreft die 780 tunnelbak; ik kocht de auto zonder radio en zonder iets van een inbouwraam. Er zat dus een gat van 1,5 din. Ik heb eerst nog even de radio van de 940 geprobeerd:

Maar ik vond mijn oude Becker Mexico zo goed bij de rest van het dashboard passen dat ik die erin wilde hebben. Zo'n standaard inbouwraam voor een aftermarket radio in een 700/900 steekt echt een roteind het interieur in. Vind ik niet mooi. Zoals het er nu uitziet ben ik heel tevereden. Moet alleen nog een manier vinden om de ruimte tussen de radio en de 480 metertjes mooi dicht te maken. Zit eraan te denken om zo'n radio afdekplaatje passend te maken.

Marc O.

Zo zit het in mijn 740; dubbel din dus:

...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Mooie vensterbank tussen de stoelen! ;D

Strak interieur!! :eusa_clap:

Relaxed

Citaat van: Marc O. op 08-10-2011 10:17:21
Zo zit het in mijn 740; dubbel din dus:

Sowieso een woest mooi interieur met dat rode leer! En dat inbouwraam voor die dubbel din, is dat origineel Volvo of professionele huisvlijt?

De aansteker/12 Volt aansluiting is opgeofferd aan de radio begrijp ik. En moest er nog iets worden aangepast aan de radio zelf? Ik heb op het 700/900 forum gelezen dat de inbouwdiepte het probleem is bij het inbouwen van een bigfront.

Dit is ook tof, radio met old school equalizer

Deze console met 2x 1 din heb ik dus nieuw kunnen vinden en ingebouwd. Alleen de afdekplaatjes voor de aansteker en  boven de asbak moet ik nog zien te vinden.

Citaat van: rogerV701998 op 08-10-2011 10:19:44
Mooie vensterbank tussen de stoelen! ;D

Strak interieur!! :eusa_clap:
Van dik hout zaagt men planken!

Marc O.

Citaat van: Relaxed op 08-10-2011 10:48:43

Sowieso een woest mooi interieur met dat rode leer! En dat inbouwraam voor die dubbel din, is dat origineel Volvo of professionele huisvlijt?

De aansteker/12 Volt aansluiting is opgeofferd aan de radio begrijp ik. En moest er nog iets worden aangepast aan de radio zelf? Ik heb op het 700/900 forum gelezen dat de inbouwdiepte het probleem is bij het inbouwen van een bigfront.

Het inbouwraam schijnt origineel Volvo te zijn Naar ik heb begrepen (heb nooit de moeite genomen de radio te demonteren) moet er een stukje uit de achterkant van de radio worden gezaagd, anders past ie niet.

De 12v sigarenaansteker is inderdaad opgeofferd

Nog een interieurplaatje met wat meer hout: :D

We noemen hem ook wel "de rijdende baarmoeder". ;D

Relaxed

Citaat van: Marc O. op 08-10-2011 11:06:49
Scandinavisch Bordeel is ook nog een optie ;D

arjen850

Het inbouwraam schijnt origineel Volvo te zijn Naar ik heb begrepen (heb nooit de moeite genomen de radio te demonteren) moet er een stukje uit de achterkant van de radio worden gezaagd, anders past ie niet.

http://farm5.static.flickr.com/4044/4683020964_6335ab9587_b.jpg

En jij durft nog commentaar te geven op mijn licht interieur? ;D

)()()sT

Relaxed

Citaat van: arjen850 op 08-10-2011 19:39:38

Die 2 interieurs verhouden zich als de maagd en de hoer :evil:

Marc O.

Citaat van: arjen850 op 08-10-2011 19:39:38

http://farm5.static.flickr.com/4044/4683020964_6335ab9587_b.jpg

Hahaha, touché! ;D ;D :eusa_clap:

UserID6342

Ik word een bedaarde, kalme, oude man als ik mijn zeer rustig aan de ogen interieur bekijk van de 760.  Nu is dit ook een dieseltje en ik hoef hier de klinkers niet mee uit de straat te trekken ;D

Is ook niet de beste foto zie ik nu, als je je verveeld de rest staat in me Blogje.

Relaxed

Citaat van: Dirk342 op 08-10-2011 21:30:17
Ik word een bedaarde, kalme, oude man als ik mijn zeer rustig aan de ogen interieur bekijk van de 760.  Nu is dit ook een dieseltje en ik hoef hier de klinkers niet mee uit de straat te trekken ;D
Blijft een mooie wagen :eusa_clap:, ik had hem al gezien in je blog.

En rustig toeren gaat meer dan uitstekend met een 700, ik scheur er ook niet mee.

Turbo is vooral heerlijk voor de tussenacceleratie, en altijd genoeg koppel achter de hand.

Nog wat foto's omdat ik 'm zo mooi vind 8)

Voor de voorkant heb ik volledig witte richtingaanwijzers besteld. Zodra die binnen zijn en gemonteerd zal ik een wat meer fotogenieke locatie opzoeken en wat mooie plaatjes maken.

Verder heb ik de nummerplaat achter van zijn zwarte nummerplaathouder ontdaan en teruggezet. Vind het wat strakker zo. Achterkant wil ik verder helemaal leeg houden.

Klein 'To Do' lijstje:
- Setje velgen + winterbanden
- Wie A zegt zal ook B moeten zeggen; witte knipperlichten in het voorspatboard
- Veerpootbrug voor (geen haast)
- Groene koelvloeistof dop

Groeten,
Remco

KIM

Citaat van: Relaxed op 11-10-2011 15:34:27
Nog wat foto's omdat ik ‘m zo mooi vind 8)

Het mag van mij; ik vind 'm ook erg mooi.
Wil je geen rood-witte achterlichten? Daar lees ik niks over...

Relaxed

Citaat van: KIM op 11-10-2011 18:57:46
Wil je geen rood-witte achterlichten? Daar lees ik niks over...

Die vind ik een beetje uit balans; rode boven- en onderkant en dan zo'n groot stuk wit in het midden. Ik hou het bij die er nu opzitten.

Helemaal helder heb ik ook gezien :-X