T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Netjes Cas leuke bezigheid zo wel even wassen nog hé voor dinsdag, zo kun je niet mee  natuurliijk :evil:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Vulk

Mooi zo! Die kunststof delen kraakvrij maken is wel een dankbaar werkje!

arjenT5R

ziet er  mooi uit op die hoogte cas,
werkt jou xyz setje nu wel probleemloos? Bij matruska waren er nog wat kinderziektes toch?
De mijne gaat er volgende week onder ben benieuwd..
Kan je nu echt haaks de bocht om met het spul?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

maruska

Heb je nou alweer die spoiler eraf gehaald ? Echt, zooooo zonde ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

Citaat van: arjenT5R op 16-01-2011 19:51:31
ziet er  mooi uit op die hoogte cas,
werkt jou xyz setje nu wel probleemloos? Bij matruska waren er nog wat kinderziektes toch?
De mijne gaat er volgende week onder ben benieuwd..
Kan je nu echt haaks de bocht om met het spul?

probleemvrij tot nu toe! iemand moest proefkonijn zijn  ;D  mijn bochten tot nu toe heb ik flink kunnen hoeken, maar tja... mijn oude set was ook errrrrnstig "op" dus voor mij is het echt een genot nu.

1 nadeel, je hoort het contact met de weg wel wat meer. maar kwa comfort. Prima hoor. had ergere achteruitgang verwacht. zit nog wel een trilling in na het monteren, maar dat verdwijnt hoop ik als hij is uitgelijnd hopelijk ergens komende week als ik tijd heb, en anders de week erop.

Heb wel maar direct ook extra stevige dinges links, ENDLINKS erop laten zetten, die van XYZ zijn wel optisch dik, maar op hun eind toch wat gammel, ze zijn uitschroefbaar. zit een IPD set op bij mij en bij Maruska ook overigens. je kan altijd proberen met deze set, wellicht merk je er niets van.

En ja, dinsdag zal hij schoon zijn  ;D  met een gepolijst en gewaxed dak, de rest komt nog, maar is wel schoon. 

kraakvrij is echt een genot.....  :P maar heb nog een hoop te gaan. niet deze maar volgende week hoop ik achter af te kunnen maken, en wil dan aan de deuren beginnen.

Vond overigens achter de bank tussen bodemplaat metaal nog een heleboel "pennen" ook al was de vorige eigenaar niet zon pennelikker  :P

weer wat rammeltjes weg hoop ik ook daarmee.....

@ Maruska...

zal zoooo jammer zijn als ik er nu ooit nog een spoiler opzet  ;D

die bumper ja... komt door eindstuk, beetje jammer. maar tis wachten tot deze verrot is, en dan een andere die dit niet doet....

Heb trouwens ook nog de claxons van een V geplaatst! die van mij waren echt suzuki alto toon geworden.... nu weer lekker hard en dubbel! ( denk ik) morgen even testen maar.....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Citaat van: cas op 16-01-2011 19:41:30
kon dat zwarte relais niet plaatsen.... iemand?  de boel wat opgeruimd en weer netjes alles terug gezet.

Van de trekhaakdoos.

Gr 8)

cas

Citaat van: thuur op 16-01-2011 21:40:39
Citaat van: cas op 16-01-2011 19:41:30
kon dat zwarte relais niet plaatsen.... iemand?  de boel wat opgeruimd en weer netjes alles terug gezet.

Van de trekhaakdoos.

Gr 8)

:eusa_angel:  aaaaah... de duitste versie van het onbekende witte blokje met witte! originele volvo beugeltje , dat in nederland links zit? vind nederland dan wel iets netter..... of is dat weer wat anders?

O,

en ehmm... ik zit te denken om een digitale turbodruk meter te plaatsen... maar niet in raamstijl iei, maar in plaats van de originele meter.... dus in het dash ipv de oude turbodruk meter...

feedback hierop?

maruska

dan moet je toch eerst een goeie tellerunit vinden.. en welke had je in gedachte ? digitale meter betekent ook weer hardware extra, kostda ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Teddy81

Dat resultaat ziet er echt goed uit Cas! :o

Wat heb je nu precies nodig gehad?

• lampje
  • kabel
  • afdekkap achterklep

???

elianmars

Citaat van: Teddy81 op 17-01-2011 09:57:23

• lampje
  • kabel
  • afdekkap achterklep

???

Je vergeet de auto zelf  ;D

cas

• lampje
  • kabel
  • afdekkap achterklep

???

een hoop geduld  ;D  
voor het goede, een v70 controle unit van de lampjes. die zit onder de bodemplaat links, zodat de auto weet dat er 3 ipv 2 remlichten zijn.  
de twee rode dopjes waar je hem op vastschroefd  ( is het met een d of een t  ??? )
en ik mijn geval wat stoffen tape  ;)
wat extra klipjes om de kunstoffen terug te zetten kunnen ook geen kwaad, ik had nog wat liggen en kon daarom alles terug klikken.

@ Maruska, ik weet het nog niet precies. heb ook niet zin om constant te worden afgeleid door rode digitale cijfertjes in mn dash. dus overweeg ook weer 1 met een metertje.. maar wil wel een precieze.. en klein in diameter. want moet wel op de plek van de oude meter komen.  kosten? max 100 EU. denk om een turbodruk loze tellerunit te kopen, heb ik meteen weer een werkende teller. dus die voor 40 of 50 e. en de meter ook rond die prijs max 75...  kan ik daar wat mee rommelen, en rij ik niet zonder tellerhuis rond  :)

Teddy81

Citaat van: elianmars op 17-01-2011 10:07:00

• lampje
  • kabel
  • afdekkap achterklep

???

Je vergeet de auto zelf  ;D

Ach, helemaal vergeten. Misschien omdat ik die al op de dam heb staan! ;D

Controle unit, rode dopjes, klipjes.... check.

Maar een keer op de sloop zoeken dan! ;D

Ow en Cas.. Ik zou niet gaan klooien met je teller unit om daar een andere turbodruk meter in te zetten. Ik denk echt niet dat het gaat passen. Heb je de tellerunit er al eens uit gehad? Zo niet dan zou ik eerst eens even kijken hoe dat ding eruit ziet. Volgens mij loopt de printplaat van de tellerunit namelijk helemaal achter de unit langs en kun je dus kwa diepte nooit een analoge turbodrukmeter monteren. Digitaal zou ik (persoonlijk) ook niet doen. Wat is de meerwaarde?

jrkalf

Citaat van: cas op 16-01-2011 20:00:25
@ Maruska...

die bumper ja... komt door eindstuk, beetje jammer. maar tis wachten tot deze verrot is, en dan een andere die dit niet doet....

Plaats toch een mooie sportuitlaat, maar ja.. dat is even sparen. Als ik zie wat je nu al allemaal hebt verandert dan is dat niet mis.
Ik heb ook een half jaar geshopt online voor een 2de hands Remus. Rustig aan zoeken zou ik zeggen. Ik heb van Thys begrepen dat hij onder z'n sedan een estate pijp heeft liggen. Dus als je makkelijker aan een sedan pijp kan komen.... Dan wil thys wel ruilen heb ik begrepen
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Teddy81

Ik heb onder mijn estate een sedan pijp liggen, kan ook. Is de oude pijp van Jan (JCViggen).