T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: cas op 15-01-2011 10:43:15
denk dat ik de 850 klep. Hou... Anders wordt t zon bijelkaar geraapt plaatwerk. Ik kan evt wel een v70 ruit plaatsen.. 

Wat is het verschil dan?.
Ook met énkel een V70 ruit, blijft het 'bij elkaar geraapt'.  ;D

cas

plaatwerk ludo .... die is geel, en dat wil ik zo houden, en niet een geel overgespoten grijze oid  ;D

maar ook de achterruit laat ik... ik kom er zo ook mee weg, zal straks de fotos plaatsen  8)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

KIM

Waarom zoveel moeite voor een 3e remlicht?
Ik heb de spoiler besteld met 3e remlicht.

elianmars

Citaat van: KIM op 15-01-2011 14:49:28

Op mijn N heb ik twee 3e remlichten (of zijn het dan 3e en 4e remlicht?)  ;D

Standaard 3e remlicht afgekoppeld, nu werkt alleen het remlicht in de spoiler.

Teddy81

cas

Citaat van: KIM op 15-01-2011 14:49:28

moeite valt wel mee. ergens is het ook wel gewoon een leuke uitdaging. en zoals ik al eerder zei, het vult ook het gat van de "sunblinds" op   8)  zie foto voor en na.

men neemt een remlicht van een V70

test hem even...

neem ook het afdekdeel mee! die vergat ik de eerste keer  ;D

sloop het oude deel met een rukje eruit, en bekijk de positie van waar het licht komen zal. de V heeft daar gaatjes, deze moet in de 855 nog geboord worden. ( rode doppies dus ook even eruit wippen waar het in de V mee vastzit! )

het ruitensproeivloeistofslangetje moet even van 1 klipje af, klipje zelfs weg, en dan kan later het slangetje aan het remlicht worden geklikt, daar is ruimte voor.

zie foto voor de plaats. het midden van het remlicht moet eenvoudig over het middelste gat vallen. en het remlicht moet tegen je achterruit komen.

ff wat proefplakken om te zien van buiten af, en om de afdekplaat ook te proefplaatsen. 1e poging was direct goed. klikkerdeklak en alles was pas.

kunstofplaat er op, haak je zo in, achterplaat hoeft er NOG niet af.... straks wel voor het aansluiten van de bedrading ben ik bang  :(

VOOR zat er dus dit gat boven in.....

erna, mooi gevuld!!

gaatjes voor de plaatsing heb ik al afgetekend, maar wordt morgen. daarin de doppies proppen, en dan een beetje stellen en doen, want zal niet direct goed afsluiten ben ik bang. de afdekplaat nog antikraak maken, en uitzoeken welk draad IN de klep de remplus is..... een massa kan ik nog wel vinden  ;D  zal wel even die dikke stekker die in het slot zat doormeten met en zonder baksteen op de rem  :eusa_shifty:

maar het valt dus wel mee.

er is 1 maar.
bij de V zit er om het remlicht heen een extra zwarte lak, om doorschijnen van omringende kunstof delen te verbergen. ik denk dat ik het afplak, en het lekker met donkere achterlichten spray behandel. of, stukje blindeerfolie, maar dat bubbelt zo snel. denk dat enkele lagen spray beter is.

of gewoon laten zo... t valt niet echt op. maarja... IK weet het. en jullie nu ook  ;D

hoop morgen het meer vast te hebben, echter op zondag kan ik geen autozaak vinden die van dat spul verkoopt, dus de definitieve afwerking moet nog even wachten tot next weekend. ik ga morgen ook mijn dakrails verwijderen, en daaronder wat roest behandelen, en polijsten enzo. drna platte stripsdr over  :eusa_dance:

StefanCJ

Teddy81

Cas ziet er goed uit! Tip voor het zwart maken van je ruit, haal ergens een busje primer om een voorruit in je auto te plakken! Dit is mooi donker zwart en dekkend en het hecht op je ruit, ook niet onbelangrijk! ;)
Wel je ruit een klein beetje opschuren!
Primer dus, DE tip van flip voor vandaag. ;D

Edit: ruitenprimer heet het dus! LoL

cas

gweldige tip! die ga ik zoeken van de week, zal wel niet makkelijk zijn....

heb ook even mijn bekerhouder vanavond van grijs naar zwart getransformeerd, en meteen de hele klep ook kraakvrij gemaakt, alleen in de armsteun al op meer dan 10 plekken moet je daarvoor de boel tapen! maar wel lekker stil nu als ik er op leun.... vraag is voor hoe lang  ;D   denk dat de armsteun niet al te lang volhoudt omdat daar mijn gewicht vrij veel op steunt... verder heb ik tot nu toe veel baat bij de achterklep.

O, en daarom dus ook net het derde remlicht even geproefpast in de kunstof kap, en kraken dat hij deed ! ook weer op 11 plekken een stukje van die achterlijk dure tape, en hij is kraakvrij !  :eusa_dance:

mn laptop begint ook te kraken  :eusa_shifty: 

cas

Zo,

het zit erin, vanavond als het donker is en ik al mijn daglicht uren heb gebruikt zal ik even updaten :-)

voor nu, een vraag. als ik mijn roofrails weglaat, en de strips plaats. moet ik dan iets in die gaten schroeven? eroverheen plakken? de gaten komen toch niet uit IN het interieur of afvoer kanalen?

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

Citaat van: cas op 16-01-2011 16:32:51
Zo,

het zit erin, vanavond als het donker is en ik al mijn daglicht uren heb gebruikt zal ik even updaten :-)

voor nu, een vraag. als ik mijn roofrails weglaat, en de strips plaats. moet ik dan iets in die gaten schroeven? eroverheen plakken? de gaten komen toch niet uit IN het interieur of afvoer kanalen?

dicht kitten anders gaat het binnen regenen!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Het zal wel aan mij liggen, maar ik mis hier een behoorlijk aantal berichten over het lampje kapot detectie, etc. ineens ?? ?? ??

cas

Citaat van: Dirk342 op 16-01-2011 18:55:05
Het zal wel aan mij liggen, maar ik mis hier een behoorlijk aantal berichten over het lampje kapot detectie, etc. ineens ?? ?? ??

Sorry Dirk, maar daar had ik een speciaal topic in electronica  over geopend in de hoop daar sneller en meer reacties te krijgen  ;D  maar begrijp je verwarring!

en eh.... dacht dat het niet zou lekken, en heb er inmiddels wel al 2 gieters water overheen laten lopen  :eusa_shifty: 
zal zo wel even naar beneden hobbelen en er korte boutjes met wat kit er tussen in draaien.

cas

Zo, even een update. sorry voor de grote fotos, maar ik begrijp nog niet hoe ik klikbare kleinere kan maken.

zorg dat de kabel van de V die je meeplukt 25 tot 30 cm is. anders kom je net te kort, en moet je vies plakwerk gaan doen.  de aansluiting voor het remlicht zit in de klep aan de linkerkant, als je van buitenaf kijkt. een gele (enige lege ) stekker, zowel mannetjes gedeelte als het vrouwtjes deel gekoppeld.
ik heb er 2 knijpertjes " pas " voor gemaakt, en daar de lege stekkerhuls omheen gedaan, aangezien ik geen persoonlijke voorraad volvo stekkeraanzet dingetjes heb.

ondertussen aan het plaatsen van de remlicht unit begonnen. de plaats had ik eerder al bepaald. je begint met een klein boortje. ( niet te klein, als je er doorbent dan schiet je door tegen een schuine achterwand, en breekt je boortje af en valt IN je klep  :eusa_wall:  voor altijd)
daarna ben ik steeds groter gegaan, en kwam uit op ongeveer 9,5 waar met wat geweld het rode kunstof dingetje in kan om daar later je schroef in te kunnen draaien. eerst rechts helemaal doen, en dan pas links, dan heb je nog wat speel en schuifruimte, en daar is in de unit ook wat rekening mee gehouden door het schroefgaatje wat breder te laten.

zie hier 1 geplaatst rood dingetje, waar eerder niets zat  :)

toen natuurlijk de unit geplaatst en netjes afgehangen. was nog wel een gedoe, want ik ben zo van op de mm nauwkeurig..... daarna wilde ik de boel testen en ging er van uit dat het een kwestie was van aansluiten, aangezien de stekker in de auto dezelfde kleuren bevatte aan draden als die ik aan de unit had.  achteraf bleek dat waarschijnlijk de "dinges aanstuur" ding niet weet dat hij nu drie remlichten heeft ipv 2. kapotte lamp sensor??

daarvoor had ik natuurlijk het idee, ik heb ergens een beschadiging of iets, dus dacht ik trek hier en daar wat los. en maak het meteen kraakvrij.....  GEVOLG !   :eusa_shifty:

meteen het linkerpaneel vervangen waar de rolhoes in moet, die was helemaal verbrijzeld, en de v70 unit past 1 op 1.
alle andere kunstof delen op de nodige plekken ( ik denk snel 30 a 40 plekken totaal en enkele meters lang) de stoffen tape, en raamband geplaatst. OOOOO wat zijn die delen nu stil als ik er op druk!! maar kost een tijd..... ik ben er NIET voor in te huren, want dan is voor de achterkant alleen al 1 dag werk.

Hieronder is te zien waar ik uiteindelijk na heeeeel veel doormeten mijn puls vandaan heb, geel grijs is een remlicht, en daar heb ik zwart grijs aan geklikt met dat vieze blauwe ding  :eusa_sick:  

kon dat zwarte relais niet plaatsen.... iemand?  de boel wat opgeruimd en weer netjes alles terug gezet.

RESULTAAAT !!

en nog 1 om het af te leren nu in het donker! zeeer sjique hoor !  :eusa_dance:

vind het donker genoeg eromheen, en wacht ook nog even met het zwartspuiten, wat evt kan foutgaan  ;D .

toen begonnen aan de roofrails.... wat een ellende kwam daaronder vandaan.....  :o

heb dit al volledig weggekregen hoor met polijsten, maar is wel een 1 uur per kant om dat netjes en volledig te doen! meteen de harspuntjes die er al lange tijd op zaten met de nagel en spuug weggekrabt.... damn... het werkt!! en dan nog even licht polijsten, en voila... een lak als nieuw !! morgen nog een dag op het werk om de rest van het dak te polijsten, en de strips ipv de rails te plaatsen.

hier een foto zonder strips, en met de verlaging  :)  hij is weer vies... maarja...

ZO dat was het weer even voor vandaag! remlicht heeft me gewoon een dikke dag gekost..... maar met onderzoek etc... was wel leuk  :eusa_clap: