T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

verburgh

In de classic T5 met 16T zijn witte geleverd/ 15G oranje ;)

mehn

Citaat van: cas op 21-02-2011 17:13:50
??? standaard? waarom heeft die van mij andere ( lees oranje) terwijl de t5 motor het zelfde blok is als de t-5r ? 

Omdat jij geen x70 T5 hebt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

Citaat van: mehn op 21-02-2011 17:20:42
Citaat van: cas op 21-02-2011 17:13:50
??? standaard? waarom heeft die van mij andere ( lees oranje) terwijl de t5 motor het zelfde blok is als de t-5r ? 

Omdat jij geen x70 T5 hebt.

begreep ik idd al van verburg  ;D  dus heb niet het zelfde blok.  Ben er wel blij mee, nu nog even erin pluggen, en even kijken wat hij doet. Moet toch nog een keer terug naar Rica, dus zal dan evt indien nodig een aanpassing kunnen doen. Next step.

preventief de brandstofpomp maar gaan vervangen! ergens tussen door de remmen upgrade ook nog even plaatsen. ligt weer te verloederen in de slaapkamer op de plaats van de klepspoiler  :eusa_angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

verburgh

Laat het blok nou gewoon het zelfde zijn ;D alleen de turbo en ECU zijn anders.

Maar jij heb er nu ook ook een 16T op zitten, alleen durf ik niet te zeggen of je software nu ook aangepast moet worden :eusa_think:

mehn

Citaat van: verburgh op 21-02-2011 17:29:37
Maar jij heb er nu ook ook een 16T op zitten, alleen durf ik niet te zeggen of je software nu ook aangepast moet worden :eusa_think:

Als je andere injectoren plaatst moet de software aangepast worden, net als wanneer je een andere turbo monteert. Ik zou iig de AFR laten meten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

Citaat van: verburgh op 21-02-2011 17:29:37
Laat het blok nou gewoon het zelfde zijn ;D alleen de turbo en ECU zijn anders.

ik zit er ook altijd naast he  :eusa_wall:  dus een t5 blok uit een classic kan ik ook voor in de toekomst hebben als reserve als deze op is. Dat is mooi! begreep van een volvo " kenner" die al veel met injectoren heeft gespeeld, dat ik het gewoon even kan proberen, echt kwaad zal het niet kunnen. En evt later een aanpassing doen in de software.

zal binnenkort wel even contact opnemen met Rica.

EDIT: Mehn, dus je zegt, na plaatsen beter door naar Rica? wilde eigenlijk gaan als de brandstofpomp ook nieuw was. die dan maar eind vd maand ook bestellen. en dan in 1 keer aanpakken die hap.

verburgh

als je ze geplaast heb moet je je AFR even laten meten ;) stel hij loop te arm dan gaat het je veel geld kosten ;)

Maar met je 16T heb je ook op 15G sofware gereden ;D

jrkalf

Volgens mij niet verburgh. Hij is bij RICA geweest tien de 16t er al in zat zo ik me herinner.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

verburgh

Citaat van: jrkalf op 21-02-2011 17:52:51
Volgens mij niet verburgh. Hij is bij RICA geweest tien de 16t er al in zat zo ik me herinner.
Hij heeft er een tijdje mee gereden, alleen had had volgens mij zijn TCV stekker los.

Ik kan het ook mis hebben hoor ;)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

Citaat van: maruska op 21-02-2011 18:15:25
Cas, gevalletje hoop-loos ? ;D

hoop loos ? hoezo  ;D

idd met 16T rondgereden terwijl er 15g software inzat. gewoon met stekker erin. niet gek doen. vrij snel daarop bij rica geweest.

net terug van fysio, ze is toch wel leuk dat fysiomeisje  :eusa_eh:
koppeling zit er aan te komen  :eusa_think:  merk nu met de dag dat hij slechter wordt. En als ik dat doe, meteen mn keerring daar meenemen. Maar! voor ik dat doe, is het verstandig mijn carterventilatie te doen.

verdraaid... het wordt wat krap! even zoeken naar de juiste koppeling en koppeling expert die dat "ff" voor deze haguhnees doen kén in un midagjuh . maar vooahr die téd, mot ik dus wel die catahventilasie doen  :eusa_shifty:

verburgh

Weet waar je aan begint als je je koppeling zelf gaat doen :eusa_shifty:

Wat merk je eigenlijk slippen?

cas

onee... die koppeling ga ik no way zelf doen  ;D  hij pakt laat op, geen slip, maar meer met te veel moeite oppakken. dashboard trilt . en de lagergroep hoor ik al sinds ik de auto heb. 

koppeling is pas 1 keer nieuw erin, rond de 170 meen ik. nu 2 ton verder.

verburgh

Citaat van: cas op 21-02-2011 19:34:16
onee... die koppeling ga ik no way zelf doen  ;D  hij pakt laat op, geen slip, maar meer met te veel moeite oppakken. dashboard trilt . en de lagergroep hoor ik al sinds ik de auto heb. 

Ik zou hem eerst eens onluchten ;) had vorig jaar ook zoiets en toen gaf dennis het advies om te onluchten :)

cas

Citaat van: verburgh op 21-02-2011 19:36:11
Citaat van: cas op 21-02-2011 19:34:16

Ik zou hem eerst eens onluchten ;) had vorig jaar ook zoiets en toen gaf dennis het advies om te onluchten :)

Tip van de dag!  ;D  ga daar eens achteraan, maar dat neemt niet weg dat mn lagergroep al een jaar lang muziek maakt onder de kap  :eusa_think: