T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

cas

Citaat van: SirRutte op 14-06-2011 10:12:41
Even een vraagje over je zelftest van de injectoren. Hoe pak je dit precies aan?

Ik heb ook zo'n ultrasoonbadje waar ik de injectoren al eens in heb gereinigd, maar heb ze daarbij nooit opengezet d.m.v. een spanning. Ben benieuwd naar jouw aanpak :)

plusje en minetje erop, met 9 volt werken ze al. en dan met enkele Bar, doorspuiten. Laat de vloeistof van het badje dan ook "erin" staan. dan blaast dat de boel nog even schoon. ik doe het 3 keer in het bad. En zichtbaar indien vervuild, dat het beeld ook beter wordt. Iedereen is slim genoeg om te zien of het een normaal beeld is, of niet.

beste is een luchtspuit met zon rubber dopje, want dan sluit het t beste af. injector zoveel mogelijk naar beneden richten bij de test.

tip: doe een stukje kunstof tussen de twee polen van de injector, afhankelijk van hoe je contact maakt. Een oud passend stekkertje is het mooiste natuurlijk.

Zo doe ik het! ik hoef geen €€€ raportje erbij  ;D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

SirRutte

Bedankt voor de uitleg! Ik zal eens zo'n stekkertje van een sloper afknippen en via een schakelaartje aan een 9V batterij hangen. Een compressor heb ik niet, dus voor het doorspuiten moet ik nog even wat verzinnen.

maruska

Citaat van: cas op 14-06-2011 10:04:32
morgen 11 uur een afspraak bij de tuner voor aanpassen van de software :-) ik ben benieuwd!
Eeeeeeiiiiindelijk te pakken... of ben je er langs geweest >?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

via telefoon :-)

heb weer wat gerommeld met restanten....  ik vind deze beide wel mooi. niet tegelijk. maar of de R met geel blauwe vlag, of de t-5r letterrss....

)()()sT

cas

Citaat van: )()()sT op 14-06-2011 14:32:58
Die linkse moet je echt laten ;D

jajajajajaja..... ik begrijp het al. stond in de winkel en dacht al, waar ben ik nou mee bezig. Ik heb een nieuwe originele liggen en ik zit te rommelen.

die linkste zit nu rechts, zonder het streepje. Die gaat er over een tijdje weer af. Ik doe op de achterklep gewoon de nieuwe, en haal de oude eraf, en die polijst ik zwart aangezien daar het chroom al iets van af is. Die gaat er vervolgens op.

jrkalf

Even een vraagje over je zelftest van de injectoren. Hoe pak je dit precies aan?

Ik heb ook zo'n ultrasoonbadje waar ik de injectoren al eens in heb gereinigd, maar heb ze daarbij nooit opengezet d.m.v. een spanning. Ben benieuwd naar jouw aanpak :)
Vrij eenvoudig, knal 8-12v op de + pool (aangegeven op de injector welke de + is en koppel de minpool ook netjes aan. Je hoort dan een klik voor het openen van de injector.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Citaat van: jrkalf op 14-06-2011 16:34:08

Vrij eenvoudig, knal 8-12v op de + pool (aangegeven op de injector welke de + is en koppel de minpool ook netjes aan. Je hoort dan een klik voor het openen van de injector.

nou nee, staat niet op elke injector aangegeven. maar als je de injector voor je hebt, en de conectortjes naar boven en naar je toe gericht, is de plus de rechter  ;)

cas

er zit een stijgende lijn in  ;D  

een grotere intercooler is toch wel nodig blijkt. even kijken of ik in een oude, een groter blok kan laten zetten bij een radiateurboer. vind die kant en klare prijzen zo belachelijk  :eusa_snooty:  

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jrkalf

Ik lees 10 PK meer en ongeveer 30Nm... vooral dat laatste, waar heb je die 30Nm vandaan? Die haal je niet zo snel uit je injectoren toch?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

daytonawim

Wel grappig, circa 10 pk meer motor vermogen resulteerd in een winst van ruim 50 pk op de wielen.  ???

cas

vorige software had ik de turbodruk eerder laten " inkicken" nu is hij zoals ze het normaal doen. dan doe ik er langer mee  ;D  

voor mij zegt het niet zoveel dit allemaal. Maar weet dat sommige mensen hier van smullen.

1e run was alles veel hoger, maar dan is hij wat warm en loopt het terug. vandaag het intercooler verhaal.

En ik had nog even hoger octaan willen tanken  :eusa_wall:  dat scheelt echt ZOOOOO enorm in rijden.

Wout309t

Zijn die wrijvingsverliezen tussen motor en wielen gemeten of pakken ze daar gewoon een waarde voor?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Citaat van: cas op 15-06-2011 13:47:49
een grotere intercooler is toch wel nodig blijkt.  

En een grotere turbo... en... en....  ;D
Jammer dat er geen air-fuel meting op de grafiek staat.

Citaat van: cas op 15-06-2011 13:47:49
even kijken of ik in een oude, een groter blok kan laten zetten bij een radiateurboer. vind die kant en klare prijzen zo belachelijk  :eusa_snooty: 

Ik denk dat je bij de radiatorboer nog meer gaat schrikken.