T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

cas

Waarom ook niet, ik begin ook een Blog. zal niet extreem zijn zoals vele anderen.  Maar de kleine aanpassingen en belevingen die ik met mijn auto doe hou ik dan een beetje bij elkaar, en niet overal hier en daar verspreidt over het forum  :)  

Zoals ik al ergens anders had gemeld, was de T5r toevallig op mijn pad gekomen. Beter gezegd, ik heb mijn pad een beetje de t5r laten kruisen.   Enkele  jaren geleden was ik na een heftig ongeluk van mijn toenmalige station, overgestapt op een volvo V70.   Deze had ik gekocht na een niet al te lange zoektoch, voor een leuke prijs. Hoe? omdat de volvo toevallig in duitsland EN in nederland te koop stond. En in duitsland werdt hij aanzienlijk lager aangeboden dan in nederland, idereen kan wel bedenken waarom.  
Het bedrijf deed aan import, en de v70 was een inruilertje van een arts. Ja, dat was echt, want ik heb later nog contact met hem gehad.

Door werk en omstandigheden, kreeg ik het idee dat de volvo te veel was. ik had nog enkele andere autos zoals de dodge pickup, een chevy cargo Van, een vriendin met ook nog een auto (ford).

ik deed de V weg.  

Mijn dagelijkse vervoer werdt de Bus. niet altijd even comfortabel, maar het voldeed. De pickup was voor de modder ( grote mensen speelgoed dus).

bij mij in de straat stond al jaren een t5r en die stond soms maanden lang stil. Een vriend van mij in diezelfde straat was bevriend met de eigenaar. Een aardig gozer, die veel in het buitenland werkte, en zo nu en dan naar nederland kwam om wat kleine zaken te regelen. Dit merkte ik op omdat dan opeens de volvo weer ontdaan was van zijn roestige remschijven.

ik leerde de jongen zelf ook een beetje kennen, en na een tijdje zag ik hem weer. Weer terug voor even, om zijn zaakjes te regelen om voorlopig voorgoed naar het buitenland te vertrekken. de auto? die houdt hij aan, en zet hem neer in de schuur van zijn moeder in drenthe.
na enkele maanden toch nog een keer voor de lol viavia gevraagd of hij hem niet wegdeed.

Ja waarom niet, en voor een leuke prijs ook nog! volledige onderhoudshistory erbij, voornamelijk Volvo onderhouden tot een jaar terug, altijd netjes alle beurten gehad en normaal onderhoud. De auto was toen door hem in duitsland gekocht in Nberg. voor een kleine 20.000 mark!  hij werkte daar en reed vaak op en neer naar nederland en wilde een leuke comfortabele auto.  

Ik kocht hem, en blijf er voorlopig in rijden. De bus hou ik nu puur voor de zakelijke ritten, veel makkelijker met het betalen van de brandstof kosten. hoef niet meer te schatten wat ik zelf reed en dat appart betalen. De bus zet ik nu weg als ik vrij ben, en rij dan relaxed rond in de gele banaan.

meedere dingen aan gedaan al nu, en mee beleeft zoals de aanrijding van januari na mn vakantie.

kleine dingetjes, zal hieronder aanvullen, en wat punten die ik verspreid heb op het forum er langzaam bij zetten.

;D :eusa_whistle:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

cas

de T vandaag op de brug gezet voor de wat laatste puntjes van mn grote beurt.

brandstof filter en interieur filter.....

zoek de verschillen!!

het brandstoffilter was goed te doen, het lijken een soort van snelkoppelingen waar hij mee vast zit. ik twijfel nog of hij goed vastzit, maar dat zal wel. heb gewoon op de weg terug nogal met zware voet gereden. Heb geen lekkage onder de auto gezien. Het brandstoffilter was ik een soort van vergeten eerst, tot de auto met koude start even zich verslikte. Snel een filter gehaald, en een flesje injectorreiniger. beide toegepast. Tot nu toe blijft het euvel uit.... injectoren zal ik ook in de toekoms even reinigen. of vervangen voor een setje met meer inhoud.
langzaam toch toewerken naar stage 1 :-)  om na een tijd toch te gaan chippen.

wel kreeg ik een plens benzine over me heen toen ik de linker koppeling loshaalde, die staat dus onder druk..... getver...

het filter was aan vervanging toe, kijk maar op de foto, oude en nieuwe sticker. wel raar, want hij heeft officiele beurten (grote en kleine) gehad bij de volvo, maar ik kwam ook nergens een bovenstaand filter tegen op de bon.

bovenstaande foto verraad ook al dat de distributie inmiddels is vervangen samen meteen met de waterpomp.

Ben begonnen om zelf wat onderhoud te doen, aangezien ik niet te onhandig ben, en met het forum kom je een HEEEEEL eind.

vervangen is inmiddels,

Bougies,
bougiekabels,
rotor,
rotorkapje,
distributie,
waterpomp,
interieurfilter,
brandstoffilter,
olie,
oliefilter.
bobine (MSD)
BCV
voorwiellager
schokbrekerschroefset
ipd reactiestangen
koplampen
knippers
ruitenwissers
ruitenwissermotor
bekleding achter

schoongemaakt, mijn K&N inlegfilter.

zo is mijn grote beurt bijna klaar.

ooit heeft de vorige eigenaar een kleine aanrijding gehad, en daarbij was schade gereden. meeste was gemaakt, alleen het voorfront niet. deze zou voor vervanging bij de dealer, een kleine 6 a 7 honderd euro kosten. Dus, ga ik zelf maar aan de slag. materiaal 30 euro. arbeid. nihil.

resultaat?

front weg.

en weer een goede terug!

Vandaag ook even een klein testje gedaan, mbt de carterventilatie.  het oliedopje los op blok laten liggen. stationair en met wat meer toeren laten lopen. hij zuigt de dop minimaal aan. niet te veel niet te weinig. dus die kan voorlopig nog wel even mee denk ik zo.

op korte termijn wil ik toch wel enkele punten fixen.

spoiler spuiten en monteren ( is gespoten, maar mislukt, opnieuw als het wat warmer is en met minder spuitdruk, 1 bar ipv 5)
de stoelverwarmingen
de achterruitenwisser

lekkage/brom in stuurbekrachtigingspomp

achterruit/spiegelverwarming

koplampwissermotortjes (vervangen iig links)

ruitensproeier kopjes vervangen voor die van v70
vacuum slangen vervangen alles blauw  :eusa_dance:
BOV plaatsen gecanceled.... andere turbo groter 16T  BOV werkt niet mee. eerder tegen. dus van de lijst.
veerpootbrug plaatsen voor en achter (is al besteld!   :eusa_dance: )

vervangen koelvloeistofpot zo mooi die nieuwe  ;D
centrale vergrendeling op afstand....
MSD onsteking
schroefsetje...

nieuwe R koppeling plaatsen
Carterventilatie vervangen
radiateur vervangen

done:

distributie
electronische slijtage gevoelige delen vervangen  (grote beurt)
kabels rotor bougies rotorkapje  the usuall stuff....
balanceren/uitlijnen
sunshades plaatsen
nieuw koelvloeistof reservoir
windshields plaatsen
turboschildje demonteren  ;D
front vervangen
kachelweerstand vervangen
kachelmotor vervangen
afvoer airco reinigen
gril vervangen voor blokjes (in progress)
poestbeurt, een heftige. laagje oude lak verwijderen en nieuwe weer ophalen en dan in de was zetten.
spatscherm uitdeuken
V70 achterlichtunits plaatsen

walter leever

Mooie banaan Cas. :eusa_clap: :eusa_clap:

Is inderdaad wel zonde als zo'n auto staat te niksen in de straat(denk trouwens dat dat ook niet echt goed is) :eusa_think:

Moet wel goed komen met die ontspanningsritjes. :evil:

Piere

Blijft toch mooi hè die T-5R in het CY :)

Mooi werk mann, nieuwe stukken zien er altijd mooi uit hè :D
Blijven gaan, dan ga je er waarschijnlijk nog heel lang plezier aan beleven ;)

Gegroet!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

darius

Mooie frikandel heb je daar Cas. Leuk kleurtje  ;D Waarom nu al grotere injectoren ??
No show, only go.

cas

Citaat van: darius op 08-03-2010 10:48:13
Mooie frikandel heb je daar Cas. Leuk kleurtje  ;D Waarom nu al grotere injectoren ??

ter voorbereiding op de nieuwe chip  :eusa_dance: .  ach je kent het wel, je wilt van alles en dan ga je zomaar dingen roepen  ::)

stilstaan is niet goed nee  ;D  probeer hem ook dagelijks wat beweging te geven.

Nieuwe stukjes vind hij lekker, ga er deze week andere naafdopjes opzetten, het nieuwere type , en de veerpootbrug kom als het goed is ergens morgen bij de dealer binnen.

daarna de BOV laten plaatsen. en dan zie ik wel weer verder.

henry classic v70

Mooi dat je een blog bent begonnen, daar kun je alles aan verandering/verbetering in kwijt.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

triton

Netjes Cas,
Ben benieuwd om hem live te zien op 8 mei.

Professioneel raddraaier

francois

Ann.

Ziet er gaaf uit.
Ben nu op het punt dat ik eigenlijk ook wel een banaan wil.
Boswachter is ook mooi maar een banaan... :eusa_whistle:
Ben bijna jarig gelukkig.  ;D

Freakybaby

Citaat van: Ann. op 08-03-2010 21:01:29
Ziet er gaaf uit.

Een boswachter EN een banaan..  :eusa_shifty:

Ziet er goed uit Cas, en goed bezig! Hopelijk vanaf nu meer geluk *(geen busjes die te korte bochten nemen etc)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

cas

Citaat van: Freakybaby op 08-03-2010 21:23:19
Citaat van: Ann. op 08-03-2010 21:01:29
Ziet er gaaf uit.

Een boswachter EN een banaan..  :eusa_shifty:

Ziet er goed uit Cas, en goed bezig! Hopelijk vanaf nu meer geluk *(geen busjes die te korte bochten nemen etc)

nee hoop het niet  ;D   misschien de banaan voorzien van een 360 graden day and night cam ! haha...

heb mn veerpootbrug binnen, blauwe-naafkapjes en een blauw logo voor op mijn blokjesgril   :eusa_dance:
even kijken wat mooier is op mn banaan, de blokjes of toch origineel.

t wordt nu al donker, dus montage van de poot en andere upgrades ga ik morgen ochtend proberen te doen  :)

Ann.

cas

Citaat van: Ann. op 10-03-2010 18:04:54
Was dat filter moeilijk?   :eusa_whistle:

welke Ann?

moeilijk beide, niet echt. zeker het interieurfilter niet. 2 keer torx en oude eruit nieuwe erin.

brandstoffilter is wat onhandig, is wel fijn om het op een brug te doen, want je moet behoorlijk wat krachtgebruiken om de koppelingen los te trekken. er spuit ook best een aardig plasje van 1 kant, zeg maar de linker op de foto. schrik daar niet al te erg van. hou een oude handdoek onder het klusje.