T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Ik moet nog even een kabeltje van je auto bekijken...  :eusa_whistle:
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

De aansluitlocatie op het paneel en evenkijken of de otors het doen idd.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

jullie zijn welkom  ;D  zit in de winkel van 12.30 tot 18.00 .  kan je meteen even mn videotheek bekijken  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Citaat van: cas op 14-02-2011 01:17:44
Citaat van: Teddy81 op 13-02-2011 19:12:09
Heb je je schakelbussen al gemonteerd Cas?
Ikke wel en het schakelt lekker soepeltjes!
Het is niet meer dan een half uur werk, dus vanavond maar ff doen hè?! ;)

;D

Groeten, haha

sjips, zie nu pas je bericht! ik heb vandaag een zware off day gehad. maar voor morgen als ik winkeldienst heb, heb ik een aantal spullen bij me, die ik wil gaan doen. de schakelbussen motorsteun, ecc en nog wat.

zien wel hoever ik kom! verwacht een rustige dag.

thijs T5

ja, hij is vrij "af " mar kleine verbeteringen kan wel. koplampen ofzo, begin ik verder niet aan.  v70 units, achter, usa blinkers voor. misschien deurgrepen in kleur....

Succes vandaag met je klussen! ;D

cas

Zo, beetje gewerkt.

koffie met mams gedaan, die spotte ik zomaar op straat, en om 4 uur dacht ik, nou heb ik weer niets gedaan. Hoppa, spulletjes gepakt. en aan de slag! ( heb vrij genomen, had niet zin meer)

Begonnen met een klusje achter, en daarna door naar de Schakelstang bussen!

hieronder de foto's die Teddy vergat te maken  ;D

kleine snelle beschrijving.

1 verwijder luchtfilter etc.
2klipje van schakelstang 1 ( hou hem goed vast) en de ring.
3druk/wip de oude bus met schroevendraaier eruit.
4even opschuren
5plaats nieuwe met borgring
6afdekring erop en borgklipje wederom met beleid, die dingen springen graag weg....
Idem met de bus rechts verticaal.

plaats dan de boel omgekeerd terug.

Foooooootooos!!!  :eusa_dance:

;D

Sorry Maruska, maar ik kon niet wachten en begon meteen aan schutbordsteun.
ergens deze of volgende week even in 1 dag jouw steun doen, en remlicht?? kijk maar wanneer je kan/wilt.
Ging niet van harte, moest wel wat demonteren, zoals t parafaan natuurlijk. Alleen zit de VPB dan dus in de weg!  :eusa_wall:
Maarrr... die zit er nu slimmer in, zodat next time, de parafaan we wel afkan zonder de VPB te hoeven demonteren. Zo dom dat ik dat niet eerder zag... waarschijnlijk omdat ik het perse zoals op het plaatje gemonteerd wilde hebben.

wel 1 moer  laten vallen  >:( en niet gevonden. Echter had ik per toeval, een kist vol met moeren en ringen en bouten uit mn laatste boedel mee, en die stond in de bus 10 meter verder  :eusa_dance:

De fotos zeggen genoeg. zie hieronder!

Ik zeg, toch wel nodig....

Zo zat de VPB
En de tweede foto zoals hij er NU op zit...

Zo,

en even het ECC paneel gewisseld voor 1 waar nieuwe lampjes inzitten.

dat was em weer voor vandaag, morgen nog een stukje poetsen, anders red ik het niet allemaal op 1 dag de 19e.

:eusa_angel:

cas

Citaat van: verburgh op 14-02-2011 19:18:50
Nu deze bussen nog ;)

http://i54.tinypic.com/2qcm1px.jpg

Haha! jij weer met die bussen  :eusa_clap:  zag ik bij teddy ook al  ;D  ik heb nog niet gezien waar die zitten. Eerst een carterbescherm projectje doen  ;)

en nog wat slangen, want ik zag dat ik koelvloeistof verlies heb.... Nu ik er bij nadenk, ook de kachel vrij veel aangehad omdat ik met opendak reed. Zal dan wel gelekt hebben.

DUS! kachelradiator even doen.  O, en de stuurbekrachtingingsslang ( hoge druk) zodat ik een andere vloeistofreservoir kan plaatsen die geen herrie maakt. ( alleen in de winter, dus die kan eigenlijk wel wachten).

verburgh

cas

Citaat van: verburgh op 14-02-2011 19:23:02
;D ;D ;D

als je je pookhoes los trek zie je ze zitten ;)

en kan ik ze van daaruit ook allemaal vervangen?  :eusa_pray:

jrkalf

Cas,

Ik hoor van meer mensen dat de VPB niet zo hoort te zitten zoals je hem nu zet.... meer mensen ervaring mee?
shRek is verkocht!
---

cas

Citaat van: jrkalf op 14-02-2011 19:25:54
Cas,

Ik hoor van meer mensen dat de VPB niet zo hoort te zitten zoals je hem nu zet.... meer mensen ervaring mee?

zo staat het idd niet in het boekje, maar ik zie niet in waarom niet. het gaat toch om het verband met de ene naar de andere kant? hoor graag hoe het dan idd echt zit.... dan gaat het gewoon weer om natuurlijk.

verburgh

Citaat van: jrkalf op 14-02-2011 19:25:54
Cas,

Zo zit tie bij iedereen hoor ;)

haasje

Je had beter je bout om kunnen draaien ipv de stang, als hij er nu weer uit moet kun je weer de hele veerpoot losdraaien.

cas

kijk je wel goed  ;D 

die heb ik al omgedraaid, de tussenpoot is er later in gegaan, dus weet zeker dat in geval van in de weg zitten, het volstaat de bout en moer los te draaien en het tussenstuk eruit te pakken.