Lambda lampje brand weer

Gestart door Ruup, 08-03-2010 19:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: francois op 08-03-2010 20:04:50
verklaar je eens nader misha

kan ik nog wat er bij leren ;D




Ik heb met mijn 10V rare dingen gehad die Lambdasonde gerelateerd leken.
Ik heb het ding toen van buiten af, dus niet losdraaien, flink in de WD40 gezet. Eigenlijk ter voorbereiding van het losdraaien,  maar het viel op dat de auto daarna telkens weer een week of 2 prima reed.
Na 6 of 7 keer spuiten bleef hij goed lopen.

Raar, maar waar.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ruup

Wat kost een lambda sonde? van Bosch natuurlijk
Wat kan ik bij een t-5 dan nog reinigen aan de carterventilatie?
Hijs sist/ blaast wel bij het gasgeven maar de turbodruk is voor de rest goed; half in het witte. Weet niet of dat het sissende of eerder blazende geluid geluid nou van de eventuele kapotte pakking kan komen of dat het gewoon het turbogeluidje is. Gr ;)

Ruup

Misschien dat ik morgen maar eens een nieuwe lambdasonde ga halen bij de dealer. Dat word een flinke hap uit mijn budget ;) Hopelijk lost dit de problemen op. Wat zou ik anders nog kunnen proberen? Gr. Ruben

francois

kijk eens naar de aanzuigbalk daar zit een klepje (met conector) op gemonteerd met een vacuumslang
kijk of deze goed gemonteerd is
zit deze los dan heb je ook dat blaas geluid


gr 

Ludo

Citaat van: francois op 09-03-2010 21:15:10
kijk eens naar de aanzuigbalk daar zit een klepje (met conector) op gemonteerd met een vacuumslang

Ik kan me niet zo meteen voor de geest halen wat je hiermee bedoeld.  :eusa_think:
Heb je een foto ter verduidelijking?.

dirktv

Citaat van: Ruup op 09-03-2010 20:51:39
Misschien dat ik morgen maar eens een nieuwe lambdasonde ga halen bij de dealer. Dat word een flinke hap uit mijn budget ;) Hopelijk lost dit de problemen op. Wat zou ik anders nog kunnen proberen? Gr. Ruben
Lambda sonde van de dealer wordt ook bij bosch gemaakt! Tip: ga naar een bosch-service. Dat is een stuk goedkoper...

850blues

Een collega van mij had dit 2 weken geleden bij z'n 240.
Bleek iets eenvoudig te zijn: volgens mij ergens een stekkertje wat niet goed meer aansloot/ gecorrodeerd was.

Ik had hem al bang gemaakt met een nieuwe sonde (en ook die tip - bosch car service - gegeven).

Vraag hem morgen wel ff wat het nu precies was.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Ruup

#22
  Een Bosch car-service bedoel je? Dat is gewoon een garage die bij bosch aangesloten is? Gr. Ruben

Ik heb er hier een besteld : http://www.lambdasensor.com/main/volvo.htm
Was een stuk goedkoper heb ik hier gelezen :) Iemand ervaring hoe lang dat kan duren tot je het in huis hebt van deze site? Gr. Ruben

volvobug

Citaat van: Ruup op 10-03-2010 21:05:18Iemand ervaring hoe lang dat kan duren tot je het in huis hebt van deze site? Gr. Ruben
Enkele dagen, ze bevestigen je order per mail en als de betaling gedaan is, sturen ze je weer een mail als het verzonden is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ruup

Ok bedankt. Dan zal hij volgende week wel ergens binnenkomen heb de mail gekregen dat ie verzonden is :)

Vandaag stapte ik uit mn roffel en je ruikt een hele walm van teveel benzine uit te uitlaat. Ruikt hij bij jullie ook zo? ???
Op 1 of andere manier krijgt hij volgens mij teveel brandstof. Vandaag reed ik met een gangetje van 50 en de verbruiksmeter geeft 20ltr/100km aan :o Gr. Ruben

850blues

Citaat van: 850blues op 10-03-2010 18:17:22
Een collega van mij had dit 2 weken geleden bij z'n 240.
Bleek iets eenvoudig te zijn: volgens mij ergens een stekkertje wat niet goed meer aansloot/ gecorrodeerd was.
Vraag hem morgen wel ff wat het nu precies was.

Is waarschijnlijk toch niet zo eenvoudig: 't heeft even geholpen, maar het probleem is weer terug en de 240 staat wederom bij de garage.....
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Ruup

Vandaag wilde ik mijn olieafscheider vernieuwen met bijbehorende slangen maar ik loop vast. Alle bouten aan de bovenkant van het spruitstuk zijn los die daaronder zijn een aantal slagen eruit gedraaid, behalve die linksonder bij de stuurbekrachtiging die krijg ik niet los. ik kom er wel bij maar ik kan niet draaien met de ratel want de koelwaterslang daarboven zit in de weg. en de bout waarmee het peilstok aan het spruitstuk zit krijg ik niet los. Iemand nog tips? :-\
Gr. Ruben

francois

met een knie wat in de ratel doos zit moet het lukken


gr

Ruup

Bedankt ik heb het spruitstuk los :) Gr. ;)